شورابیل روی رینگ توسعه/ هزینه ۱۰۰ میلیاردی پروژه های شورایی تا کنون

شهردار اردبیل گفت: شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی درون شهری کشور، فرصت های سرمایه گذاری متعددی در راستای توسعه و رونق اقتصادی منطقه و استان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل، با اشاره به پروژه های عمرانی و زیر ساختی در حال اجرا در مجموعه شورابیل گفت: توجه به عناصر با ارزش شهری از اصول مهم در توسعه شهرها می باشد که دریاچه شورابیل به عنوان عنصری با ارزش برای شهر اردبیل مطرح بوده و فعالیت های عمرانی و زیربنایی متعددی در این مجموعه در حال انجام می باشد.

لطف اللهیان از شروع اجرای فاز سوم توسعه شورابیل خبر داد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل طرح جامع شورابیل را در سال ۹۴ مطالعه تدوین و تصویب نموده و تمام اقدامات و پروژه های اجرا شده در این مجموعه به استناد این طرح صورت می گیرد.

او بیان داشت: بر اساس این طرح توسعه شورابیل در فازهای مختلف صورت خواهد گرفت که طبق آن فاز اول مطالعاتی بوده و تعیین اهداف و چشم انداز توسعه این مجموعه مورد مطالعه و ارزیابی اصولی و علمی و فنی قرار گرفت.

شهردار اردبیل فاز دوم را فاز زیرساختی عنوان کرد و گفت: ایجاد مسیرهای دسترسی مختلف، ایجاد مراکز تفریحی و اقامتی، احداث مسیرهای سلامت و رینگ اول پیاده روی، توسعه ۱۵ هکتار فضای سبز احداث آمفی تئاتر، زیپ لاین و بسیاری اقدامات توسعه ای و زیرساختی در این فاز صورت گرفته است.

لطف اللهیان با اشاره به اینکه توسعه شورابیل و ایجاد امکانات متعدد تفریحی و اقامتی به جذب سرمایه گذار و توسعه منطقه و شهر می انجامد اظهار داشت: از سال ۹۴ تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در پروژه های متعدد عمرانی، تفریحی و زیرساخت شورابیل هزینه گردیده است.

او ادامه داد: بدون شک بدون وجود چنین زیر ساخت هایی جذب سرمایه گذار امکان پذیر نبوده به طوری که تنها در یک مورد سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی برای ایجاد سالن آمفی تئاتر صورت گرفته است.

شهردار اردبیل به توسعه خیابان های اطراف شورابیل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با احداث و تکمیل این خیابان ها، علاوه بر کاهش بار ترافیکی خیابان های اطراف میادین بسیج، عطایی و جانبازان و بهبود عبور و مرور شهری، رفت و آمد شهروندان شهرک های تازه تاسیس اطراف شورابیل نیز بهبود خواهد یافت ضمن اینکه با اتصال این مسیرها به جاده شام اسبی و نیز میدان ایثار ترافیک درون شهری بویژه در مبادی ورودی و خروجی شهر کاشته خواهد شد.

لطف اللهیان با بیان اینکه هم اکنون فاز سوم طرح جامع توسعه شورابیل شروع و در حال اجرا می باشد افزود: جذب سرمایه گذار به عنوان هدف و چشم انداز اصلی در فاز سوم در حال انجام که لازمه این موضوع توسعه زیرساخت ها و ایجاد مراکز اقامتی تفریحی ایجاد سالن های متعدد به منظور برگزاری همایش و گردهمایی های ملی و بین المللی بوده که این اقدامات با قوت در حال انجام می باشد.

انتهای پیام/د

موقعیت اقتصادی تنها دریاچه طبیعی درون شهری کشور در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.