فروش مخفیانه ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول

پس از حادثه قتل دلخراش جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، ریاض این ساختمان را به صورت مخفیانه و زیر قیمت به فروش رسانده است.

فروش فوری و زیر قیمت ساختمان کلنسولگری عربستان در استانبول ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، گزارش‌های تازه‌ای که به دست آمده حاکی از آن است که ساختمان کنسولگری عربستان در منطقه بشیکتاش استانبول- مکانی که قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود در آنجا صورت گرفت- فروخته شده است و به زودی مقر این کنسولگری به مکان جدیدی منتقل خواهد شد.

گفته می‌شود این ساختمان چهار طبقه در قلب یک منطقه تجاری به بهای بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن، تقریبا یک سوم قیمت، فروخته شده است تا کنسولگری بتواند در اسرع وقت از آن منطقه خارج شود. بنابر گزارش‌های رسانه‌ای قرار است ساختمان جدیدی در حوالی کنسولگری آمریکا در منطقه صاری‌یر خریداری شود.

پس از دوم اکتبر سال گذشته میلادی که خاشقجی برای انجام مراحل قانونی ازدواجش وارد این کنسولگری شد و دیگر هرگز از آنجا خارج نشد این ساختمان در مرکز توجه‌ها قرار گرفت. خاشقجی ستون نویس واشنگتن پست و از منتقدان اصلی آل سعود به ویژه محمد بن سلمان بود.

بنا به گفته شبکه «هابرترک» ترکیه، هفت روز پس از ناپدید شدن خاشقجی و پس از آنکه آنکارا اعلام می‌کند صدا‌های ضبط شده داخل ساختمان کنسولگری مربوط به زمان قتل موجود است، یک تیم فنی از سوی وزارت خارجه عربستان سعودی به آنکارا اعزام می‌شود. جابه‌جایی ساختمان کنسولگری بی‌ارتباط با گزارشی که این تیم فنی به ریاض داده است، نیست.

دادستانی کل استانبول در حال آماده‌سازی خود است تا قبل از سالگرد قتل ستون‌نویس واشنگتن پست، کیفرخواست خود را درباره این واقعه منتشر کند. در این دادخواست به استناد کارشناسان حقوقی آمده است ساختمان کنسولگری هنوز صحنه جرم محسوب می‌شود و دادستانی ممکن است تا پایان تحقیقات آن را پلمپ کند.

پس از ناپدیدشدن خاشقجی، مقامات سعودی مدعی شدند که او از کنسولگری خارج شده است که مقامات قضایی ترکیه با استناد به تصاویر ضبط شده این ادعا را رد کردند. مدتی بعد آنکارا صدای ضبط شده به هنگام ارتکاب این قتل به همراه تصاویر و اطلاعات ۱۵ نفر از افرادی که در این توطئه دست داشتند را منتشر کرد. در نهایت ریاض پس از سه هفته قتل خاشقجی را پذیرفت، اما هرگونه ارتباط خانواده سلطنتی را با این حادثه رد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
وقتی ترامپ این نادان درجه یک حکام عربستان را گاوشیرده می نامد هیچ بی مسما هم نیست یکی نیست بگوید ای محمدبن سلمان خبیث :
شترسواری که دولا دولا نمی شود....در ثانی تا زمانی که دستار از سرت نیفتاده کسی چه میداند که کچل هستی یا نه؟ ولی وقتی دستارت را باد برده و تمام جهان و افکار عمومی جهان در روابط بین الملل آشکارا و واضح کچل بودن سر طاست را دیده اند که دیگر پنهان کاری فایده ای ندارد....دارد؟؟!! جریان قتل جمال خاشقچی بین المللی و جهانی شده و این کارهایت دیگر سودی ندارد آبرو و حیثیت بر باد رفته را بسیار سخت و حتی گاهی اوقات غیرممکن است که به جایگاه اولش برگرداند.....................
آخرین اخبار