زوار کشور‌های ترکیه و آذربایجان از مرز خسروی راهی عتبات عالیات می شوند

استاندار کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، گفت: مسیر‌های استان امسال با افزایش تردد مواجه شده و فشار کار در اربعین امسال مضاعف است، اما همه با دل و جان به استقبال خدمات رسانی زوار می‌رویم.

زوار کشور‌های ترکیه و آذربایجان از مرز خسروی راهی عتبات عالیات می شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۲۶ شهریور) شورای ترافیک استان که با حضور رییس پلیس راهور ناجا برگزار شد با اشاره به بازگشایی مرز خسروی گفت: سال‌های گذشته که این مرز بسته بود ۷۰ درصد زواری که از مرز مهران راهی می‌شدند از محور‌های استان کرمانشاه عبور می‌کردند و امسال با بازگشایی مرز خسروی فشار کار مضاعف شده است، اما خدمت به زوار امام حسین (ع) برای ما لذت دوچندان دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر زوار داخل کشور، زوار کشور‌های ترکیه و آذربایجان هم قرار است از مرز خسروی راهی زیارت عتبات عالیات شوند و باید در این زمینه هم مدیریت جدی اعمال شود امیدواریم خسروی محوری باشد که نگرانی‌ها و دغدغه هادر بحث تردد زوار را به حداقل برساند و زوار بتوانند در مسیر این مرز بدون کمترین حادثه ترافیکی به‌سلامت تردد کرده و خاطره خوشی از استان کرمانشاه در ذهن آن‌ها باقی بماند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از کرمانشاه به عنوان هاب منطقه و مرکز ثقل غرب کشور یاد کرد وافزود: این مرکزیت در بحث حمل و نقل هم وجود دارد و کرمانشاه در بحث ریل و فرودگاه و جاده به چهار استان همدان، کردستان، ایلام و لرستان خدمات می‌دهد.

او افزود: سال گذشته خوشبختانه احداث آزادراه در مسیر پلیس راه بیستون تا حمیل با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی سپرده شد و امسال هم مرحله اول فراخوان واگذاری آزادراه در مسیر همدان تا پلیس راه بیستون را انجام داده ایم.

بازوند بر لزوم تقویت ساختار پلیس راهور استان تاکید کرد و افزود: امسال هفت درصد در بحث کشته‌های تصادفات و ۱۰ درصد در بحث مجروحین تصادفات کاهش داشته ایم، امانیاز داریم تا با تقویت ساختار پلیس راهور استان این آمار باز هم بیش از این کاهش یابد و امیدواریم این تقویت ساختار چه بصورت نرم افزاری و چه بصورت سخت افزاری در دستور کار قرار گیرد.

انتهای  پیام/ز

بازگشایی مرز خسروی  برای تردد زوار اربعین حسینی 

برچسب ها: اربعین حسینی ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار