رئیس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین استان سمنان:

۷۰ مُبلغ از سمنان به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین علی شکری گفت: ۷۰ مبلغ زن و مرد از این استان به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال با هدف برگزاری محافل قرآنی و پاسخگویی به سوالات شرعی اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی در فرهنگ‌سازی و ترویج و بسط معارف اهل‌بیت (ع) و توسعه و ترویج معنویت در جامعه با استفاده از ظرفیت اربعین حسینی و زیارت اهل‌بیت (ع) از جمله اولویت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان سمنان است که مبلغان اعزامی به آن اهتمام دارند.

او افزود: گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های عمومی و توسعه آموزش با استفاده از فناوری‌های نوین در دستور کار این کمیته قرار دارد.

شکری بیان کرد: آموزش همه قشر‌های مختلف حاضر در حماسه بزرگ اربعین حسینی از جمله مبلغان، زائران، خادمان موکب‌ها و مدیران کاروان‌ها از برنامه‌های مهم کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین استان سمنان با اشاره به اینکه تولیدات فرهنگی و آموزشی در سه بخش مکتوب، دیداری و شنیداری به زائران حسینی عرضه می‌شود، افزود: ۸۷ محصول فرهنگی و آموزشی در کمیته فرهنگی و آموزشی کشور تولید و به استان‌های مختلف ارسال شده است که در میان زائران پیاده روی اربعین عرضه می‌شود.

او نرم‌افزار تلفن همراه آموزش زائر، نرم‌افزار جامع اربعین و نرم‌افزار موبایلی خبرنگار افتخاری اربعین را از جمله این محصولات معرفی کرد.

شکری اظهار داشت: سرفصل‌های آموزشی را در سه حوزه مبانی، معارفی و راه‌ها و روش‌ها عنوان و بیان کرد: مبلغان در حوزه مبانی به تبیین نقش زیارت اربعین، شناخت دشمن، تمدن سازی اربعین و تببین ابعاد وحدت می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: شناخت کشور و مردم عراق، احکام مورد نیاز و سیر تاریخی زیارت اربعین از مباحث حوزه معارفی و تبیین فرهنگ و گزارش‌نویسی از مباحث حوزه راه‌ها و روش‌ها می‌باشد.

برپایی موکب فرهنگی رسانه‌ای فجر ویژه اربعین حسینی

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین استان سمنان بیان کرد: گروه فرهنگی فعالان رسانه‌ای، خبری و فرهنگی در قالب موکب «فرهنگی رسانه‌ای فجر» به ثبت و انعکاس گسترده حضور میلیونی شیفتگان امام حسین (ع) در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی می‌پردازند.

شکری با اشاره به اینکه سال گذشته برای نخستین بار موکب رسانه‌ای ویژه اربعین حسینی از سوی ستاد اربعین استان سمنان ایجاد شد، گفت: این موکب با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انعکاس خبری فراگیر از این راهپیمایی عظیم با همکاری شبکه‌های رادیو و تلویزیونی داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

او گفت: ساخت مستند از راهپیمایی اربعین حسینی، مصاحبه با زائران، انعکاس اخبار این واقعه عظیم، پخش گزارش‌های مستقیم تصویری و خبری از حضور گسترده مردم در راهپیمایی از شبکه‌های استانی و ملی از برنامه‌های این موکب است.

ستاد اربعین استان سمنان دارای کارگروه‌های یاوران معنوی اربعین، بانوان، نائب الشهید، تبلیغ، نماز و قرآن است که به فعالیت‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در راهپیمایی عظیم اربعین می‌پردازند.

پیاده‌روی اربعین به حرکت شمار زیادی از مسلمانان به سمت شهر کربلا، در جنوب بغداد، به منظور جمع شدن همه در چهلمین روز پس از سالگرد شهادت حسین بن علی، سومین امام شیعیان در واقعه عاشورا گفته می‌شود.

پیاده‌روی اربعین رویدادی میلیونی و یکی از قدرتمندترین نماد‌های همبستگی میان جهان تشیع است. این رویداد، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان است.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: اربعین ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار