رها سازی ۶۰ پرنده شکاری در آسمان همدان

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان از رها سازی ۵۰ بهله پرنده شکاری در طبیعت همدان خبر داد.

پرواز ۶۰ پرنده شکاری در آسمان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی صفی‌خانی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: این پرندگان شامل چهارگونه دلیجه، سارگپه، عقاب طلایی و  جغد کوچک است که در منطقه گنجامه و امامزاده کوه رها سازی شدند.

او بیان کرد: برخی از گونه‌ها با وجود هوش بالا، اما به خاطر برخورد با سیم و دکل‌های برق حین پرواز، بیماری و سقوط، آسیب دیده و توسط علاقه‌مندان به محیط زیست تحویل یگان حفاظت این اداره کل می‌شوند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه ۱۷۲ گونه پرنده شکاری در استان همدان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۳۲ نوع پرنده شکاری است.

صفی خانی گفت : یکی از وظایف ذاتی و اولویت‌های اصلی و محوری سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: این گونه‌های زخمی توسط دامپزشک معاینه اولیه شده و بر اساس شرایط جسمی آنها، تصمیم‌گیری می‌شود و برخی از گونه‌ها به علت داشتن بیماری خاص از چرخه طبیعت حذف شوند.

او اظهار داشت: برخی مواقع پزشک اقدام به جراحی پرنده زخمی یا ثابت کردن بال و پر شکسته شده این قبیل پرندگان تا زمان بهبودی کامل آن می‌کنند.

صفی خانی گفت: با توجه به اینکه یکی از شهروندان علاقه‌مند اقدام به راه اندازی مرکزی، برای نگهداری حیوانات کرده، گونه‌های مجروح بر اساس شناسنامه معاینات بالینی و در نظر گرفتن وضعیت بهداشتی و درمانی، تحویل این مرکز می‌شود.

او بیان کرد: از ۶۰ گونه رها سازی شده در طبیعت همدان نمونه گیری ژنتیکی، بافت خون و حلقه‌گذاری صورت گرفت تا در هر کجای کشور این پرنده دیده شد  مشخص شود که در کدام استان و در چه شرایطی رها سازی شده است.

انتهای پیام/د.ا

رهاسازی پرنده های شکاری در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.