فلج‌شدن تاسیسات نفتی آرامکو بزرگترین ضربه به کشورهای خریدار نفت عربستان

کشورهای خریدار نفت عربستان سعودی در پی توقف تولیدات نفتی این کشور پس از حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات آرامکو ضربه سنگینی خورده‌اند.

حمله انصارالله به تاسیسات نفتی آرامکو بزرگترین ضربه به کشورهای خریدار نفت عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه نوشت: حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان بزرگ‌ترین ضربه را به کشور‌های خریدار نفت وارد کرد.

جمهوریت نوشت: آرامکو به مشتریان خود اعلام کرد، نمی‌تواند به همه تعهداتی که موعد آن ماه اکتبر بود، عمل کند و تحویل بخشی از تعهداتش را به تعویق خواهد انداخت.

در ترکیه قیمت هر لیتر بنزین ۳۷ قوروش و قیمت گازوئیل ۳۸ قوروش افزایش یافت.

روزنامه جمهوریت با اشاره به احتمال افزایش شدید قیمت فرآورده‌های نفتی در ترکیه نوشت: وقایع اخیر در ترکیه و بسیاری دیگر از کشور‌ها موجب افزایش تورم در ترکیه و بسیاری دیگر از کشور‌های جهان خواهد شد.

مؤسسه «رفینیتیو» شب گذشته اعلام کرد دستکم ۱۱ نفتکش بزرگ و پنج کشتی در بنادر «رأس تنوره» و «الجعیمه» در خلیج فارس منتظر بارگیری نفت عربستان هستند، اما به دلیل توقف تولیدات عربستان در پی حملات پهپادی روز شنبه انصارالله یمن به تاسیسات آرامکو در حال معطلی به سر می‌برند.

 آل‌سعود با محرومیت از فروش‌ میلیون‌ها بشکه نفت در روزهای گذشته، ضرر زیادی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار