سیستان و بلوچستان نیازمند ۶۴ ایستگاه هواشناسی جدید

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس طرح جامع هواشناسی استان، توسعه شبکه پایش حداقل نیازمند تأسیس ۶۴ ایستگاه جدید هواشناسی است.

سیستان و بلوچستان نیازمند ۶۴ ایستگاه هواشناسی جدیددوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بر اساس طرح جامع هواشناسی استان، توسعه شبکه پایش حداقل نیازمند تأسیس ۶۴ ایستگاه جدید هواشناسی است تا به استاندارد‌های حداقلی برسیم و گرید شبکه استان به محدوده ۵۰ در ۵۰ کیلومتر بر سد.

دوست محمد کلیم در دیدار با محمدرفیع دهواری فرماندار مهرستان در محل این فرمانداری اظهار داشت: یکی از سیاست‌های هواشناسی استان اولویت بخشی به ایجاد ایستگاه‌های خودکار در شهر‌ها و شهرستان‌های تازه تأسیسی است که در طرح جامع توسعه شبکه پایش هواشناسی استان قرار دارد.

او افزود: اکنون ۲۰ ایستگاه هواشناسی و خودکار وضعیت جوی سیستان و بلوچستان را پایش می‌کنند که با توجه به مساحت استان این تعداد ایستگاه بسیار ناچیز است که اگر بخواهیم استاندارد‌های کشور‌های پیشرفته را در این زمینه اعمال کنیم باید تعداد ایستگاه پایش زمینی خود را به ۳۰۰ ایستگاه برسانیم.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هواشناس استان اولویت توسعه شبکه پایش خود را به شهرستان‌ها و شهر‌های تازه تأسیس می‌دهد تا از داده‌های پایه در فرایند توسعه این شهر‌ها نیز استفاده شود.

کلیم گفت: شهر آشار در مهرستان نیز یکی از این اولویت‌هاست که انشاالله در صورت تأمین اعتبار در سال‌های آینده عملیاتی خواهد شد. البته در این مسیر نیازمند پیگیری و همراهی فرمانداری مهرستان نیز هستیم.

محمد رفیع دهواری فرماندار مهرستان نیز در این نشست با اشاره بر اهمیت هواشناسی در برنامه ریزی‌های عالی شهرستان، گفت: فرمانداری آماده ارائه هر گونه همکاری و همراهی برای ایجاد ایستگاه جدید هواشناسی در سطح شهرستان است.

او ابراز امیدواری کرد: ایجاد ایستگاه هواشناسی در شهر‌های تازه تأسیس مهرستان با اولویت و فوریت بیشتری در دستور کار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

سیستان و بلوچستان نیازمند توسعه ایستگاه هواشناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار