معاون عمرانی استاندار اردبیل:

عناصر تاریخی در مرکز شهر اردبیل حفظ می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: عناصر تاریخی در مرکز شهر اردبیل حفظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه شورای ترافیک اردبیل گفت: با توجه به اینکه بافت تاریخی و عناصر با ارزش اردبیل باید حفظ شود، ولی باید عملیات بازگشایی مسیر‌ها جهت کاهش تراکم ترافیک نیز انجام شود.

او تصریح کرد: انتقال مراکز پرجمعیت از هسته مرکزی شهر به جهت روان سازی ترافیک شهری ضرورت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر اتمام مطالعه طرح تفصیلی توسط مشاور تاکید کرد و افزود: تمامی ساخت و ساز‌ها و توسعه شهر باید منطبق با مطالعات طرح تفصیلی انجام شود.

امامی یگانه افزود: اجرای طرح تفصیلی و آمایش سرزمینی در روان سازی طرح ترافیک و مشکلات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

او افزود: ساماندهی برخی تقاطع حادثه خیز و ایجاد سرعت گیر‌های متعارف جهت تردد عابر نیز ضرورت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در رابطه با طرح ترافیک سرعین نیز اظهار داشت:شهر سرعین یک شهر توریستی و جمعیت متغیر بیش از پنج میلیون در فصول مختلف سال دارد و عملا با مشکل ترافیکی مواجه می‌شود.

امامی یگانه با تاکید بر اینکه طرح جامع ترافیک سرعین باید شروع شود افزود: این شهر ۴۰درصد دارای کاربری مسکونی و ۶۰درصد آن گردشگری است و برای توسعه این شهر باید مطالعات ساماندهی حمل و نقل و ترافیک شهر در اولویت قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه برای توسعه شهر سرعین باید نقشه راه ترسیم کنیم افزود: در توسعه شهر سرعین علاوه بر تغییر اساسی بافت فعلی، بافت آینده آن نیز باید بشکل کاملا مدرن طراحی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: شورای شهر و شهرداری باطی فرایند قانونی لازم انتخاب مشاور ترافیک را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ح

ضرورت انتقال مراکز پرجمعیت برای روان سازی ترافیک شهری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار