کار آفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال، عامل بازدارنده مهاجرت جوانان است

فرماندار سردشت گفت:کار آفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال، عامل بازدارنده مهاجرت جوانان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،فرماندار سردشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد  گفت: کار آفرینی می‌تواند در پایین آوردن نرخ بیکاری و کاهش مهاجرت جوانان تاثیر مستقیم داشته باشد.
 
اقصی نخشی پور مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری را لازم دانست و افزود: امروز که بحث اشتغالزایی یکی از ضروریات لازم الا جرا در جامعه جهت ایجاد انگیزه برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت آنان است، نیازمند حضور سرمایه گذاران خصوصی هستیم که در کنار بخش دولتی در قسمت‌های مختلف سرمایه گذاری کنند و فرصت‌های اشتغال برای همگان فراهم شود.
 
فرماندار گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون شب‌های شعر، اجرا‌های نمایش و تاتر و همایش‌های فرهنگی اجتماعی همچنین پیگیری تداوم برنامه بزرگ فرهنگی بیت و حیران و مراسماتی از این دست، می‌تواند فضای شور، نشاط و امیدواری که یکی از ضروریات امروز است را در جامعه برقرار کند.
 
فرماندار سردشت همچنین گفت: رسالت نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود. آنجایی که فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، حاوی پیامی برای یزید و یزیدیان امروز زمانه است که اگر بزرگترین منکر زمانه یعنی بی دینی را دارید، شما را به معروف بزرگی به نام آزادگی و دوری از ظلم دعوت می‌کنم، در غیر این صورت در مقابل شما قد علم خواهیم کرد، همان حرکتی که امروز ایران اسلامی در مقابل استکبار و قدرت‌های غرب انجام می‌دهد.

حاج ماموستا واوی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز در سخنانی بر لزوم جاری بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید داشت و افزود: حرکت امام حسین (ع) و یارانش از بزرگترین معروف‌های زمانه به منظور مبارزه با پلیدترین منکرات بود.
 
واوی در ادامه به موضوع مهاجرت جوانان اشاره کرد و آن را دربر دارنده هزینه‌ها و خسارت‌های بزرگی برای شخص و اجتماع دانست. هزینه‌های اقتصادی که متوجه خانواده‌ها می‌شود، هزینه‌های سنگین اجتماعی و آسیب‌هایی که به دنبال دارد، خسارت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و هویتی از جمله آسیب‌هایی بودند که حاج ماموستا واوی به آنان اشاره کرد.
 
او در پایان ایجاد فرصت‌های مناسب برا اشتغال و فعالیت جوانان و فراهم کردن فضای امیدواری و نشاط در جامعه را یکی از وظایف اصلی مسئولین و نهاد‌های فرهنگی عنوان کرد و خواستار تلاش و برنامه ریزی در این حوزه‌ها شد.
 
انتهای پیام/م
 
 

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.