رای الیوم در گزارشی بررسی کرد؛

آیا انصارالله در آینده نزدیک تولید نفت عربستان را به صفر می‌رساند؟

رای الیوم در گزارشی به بررسی توانمندی‌های جنبش انصارالله یمن و قدرت روز افزون آن برای مقابله با سعودی‌ها پرداخت.

آیا انصارالله تولید نفت عربستان را به صفر می‌رساند و دیگر تاسیسات آرامکو را نیز هدف قرار می‌دهد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، ارزیابی‌های عربستان سعودی و متحدانش از قدرت نیرو‌های مقاومت یمنی کاملا اشتباه و بسیار بد است و آن‌ها نباید در جای دیگری غیر از یمن در پی کشف مکان به پرواز درآمدن پهپاد‌هایی برآیند که موفق شدند نیمی از تولید نفت و گاز عربستان را مختل کنند بنابراین سعودی‌ها برای جلوگیری از به آتش کشیده شدن روز افزون تاسیسات نفتی‌شان فقط باید جنگ را متوقف کنند.

در بانک اهدافی که جنبش انصارالله و متحدانشان در عربستان سعودی در نظر گرفته‌اند هیچ خط قرمزی وجود ندارد و بهترین دلیل در این زمینه حملات اخیر است که تاسیسات نفت در «بقیق» و «خریص» را هدف قرار داد. پس از این حملات، جهان با بحران اقتصادی روبه‌رو شد و شاهد هستیم که افزایش قیمت نفت بی‌وقفه ادامه دارد و کارشناسان می‌گویند در صورتی که در چند مرحله از این افزایش قیمت عبور نکنند احتمال دارد قیمت نفت به یکصد دلار در هر بشکه برسد.

عربستان سعودی و ائتلاف تحت امر آن، نخستین کسانی هستند که با تجاوز جنون آمیز به یمن طی پنج سال گذشته این خط قرمز‌ها را شکستند. براساس آمار‌های رسمی و نسبتا دقیق، آن‌ها دویست و پنجاه هزار مورد حمله هوایی علیه یمن انجام دادند و همه بخش‌های دولت یمن را بدون استثناء هدف قرار دادند و کاری کردند که این کشور زیر خط فقر، با بدترین بحران انسانی مواجه شود.

برای دهمین بار و شاید برای یکصدمین بار می‌گوئیم ارزیابی‌های عربستان سعودی از «دشمنانش» بد و بسیار بد است و بدتر از این‌ها اطلاعات و منابع خبری است که در کسب خبر و ارزیابی‌ها به آن‌ها اعتماد می‌کنند و عجیب است که همواره همین راه را می‌پیمایند و در جای دیگری (غیر از یمن) به دنبال مکان و محل پرواز ده پهپادی هستند که نیمی از تولید نفت و گاز عربستان را مختل کردند و سبب شدند کارخانه‌های تولید و پالایش این دو تاسیسات کاملا از سرویس خارج شوند و بازسازی آن‌ها به گفته کارشناسان نفتی چند هفته و شاید چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در نخستین مصاحبه‌اش با داود شریان در ۳/ ۵/ ۲۰۱۷ یعنی دو سال پس از آغاز عملیات «توفان قاطعیت» با صراحت گفت: زمان به نفع ما یعنی به نفع ریاض است و ما در وضع مناسبی قرار داریم در حالیکه طرف دیگر که مقصودش انصارالله و ائتلافشان بود به سبب عملیات نظامی و محاصره در حال فروپاشی مستمر هستند. از اظهارات وی اطمینان حاصل کردیم که ارزیابی‌اش اشتباه است یا آنانی که با وی کار می‌کنند فریبکارند و هر آنچه که می‌خواهند به وی منتقل می‌کنند نه آنچه را که واقعیت است.


         بیشتر بخوانید:


حال پرسش این است که آیا انصارالله تولید نفت عربستان را به صفر می‌رساند و دیگر تاسیسات آرامکو را نیز هدف قرار می‌دهد؟ در حمله اخیر به بقیق و خریص بیشتر تحلیلگران، کارشناسان و ناظران صرفنظر از رویکرد‌ها و باورهایشان در یک مسئله تردید کردند. مسئله این است که آیا واقعا یمنی‌ها به سطحی از توان نظامی و صنعتی رسیدند و تا این اندازه در نشانه گیری و انجام حمله پیشرفته این چنینی تجربه کسب کردند؟ این تردید نابجاست. با نگاهی ساده به حملاتی که یمن و همین پهپاد‌ها انجام دادند به نتایج زیر می‌رسیم:

نخست اینکه دستیابی به فن آوری ساخت چنین پهپاد‌هایی یک معجزه نیست و کشور‌هایی که در زمینه توانمندی‌های نظامی معروف نیستند در داخل کشور خودشان چنین هواپیما‌هایی را می‌سازند و حتی جنبش‌های مقاومت مثل حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین چنین پهپاد‌هایی را ساختند و نوسازی و پیشرفته کردند و از فن‌آوری نظامی کم هزینه‌ای استفاده کردند.

دوم اینکه هیچ مانعی برای استفاده از تجربه دیگران وجود ندارد در حالیکه تجاوز عربستان با حمایت علنی آمریکا به یمن ادامه دارد.

سوم اینکه شاید بسیاری غافل باشند، اما ما به آن‌ها یادآور می‌شویم که ارتش یمن کارشناسان و دانشگاهیان نظامی زیادی دارد که به خوبی توانسته اند در چند دهه گذشته آموزش ببینند و اگر چه در گذشته به سبب سلطه آمریکا و عربستان سعودی که نظام سابق را محاصره کردند از این دانش استفاده نمی‌کردند؛ اما آن‌ها اکنون از این محدویت‌ها آزاد شده‌اند.

چهارم اینکه پهپاد‌های یمنی پیش از این سابقه حمله به اهداف حیاتی و فرودگاه‌ها در عمق خاک عربستان و حتی حمله به تاسیسات وابسته به آرامکو از جمله پالایشگاه‌های «العفیف» و «الدوادمی» و خط لوله و ایستگاه پمپاژ نفت در چهارصد کیلومتری غرب ریاض را داشته‌اند که نزدیک به هزار کیلومتر تا یمن فاصله دارد.

پنجم اینکه مشخص شد عربستان چند بار در مقابله با این نوع حمله شکست خورد و پدافند هوایی آمریکا که در اختیار آن است «ناتوان» است و این یک رسوایی برای عربستان و تسلیحات آمریکاست. بنابراین چرا باید تعجب کنیم که حملات اخیر به عربستان از یمن انجام شده است.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله بار‌ها و به مناسبت‌های مختلف هشدار داد که عربستان و امارات برای حملات ویژه و سخت آماده شوند. وی تهدید کرد اگر تجاوز به یمن را متوقف نکنند به آرامکو حمله خواهد کرد. بنابراین وی به وعده‌اش کاملا عمل کرد و این ریاض و ابوظبی بودند که این هشدار‌ها را نادیده گرفتند زیرا به دور از واقعیت زندگی می‌کنند و در نتیجه احتمال انجام حمله بعدی به سایر تاسیسات نفتی، چاه‌های نفت و احتمال به صفر رساندن صادرات نفت عربستان وجود دارد. این احتمال در یک صورت وجود دارد یعنی زمانی که ریاض برای انتقام‌جویی اقدام کند و تنش را شدت بخشد. آیا عربستان این کار را خواهد کرد؟

واضح است فرار به جلوی عربستان و آمریکا و متهم کردن ایران پیش از اینکه تحقیقات انجام شده باشد و اینکه ریاض می‌گوید در صدد انجام تحقیقات است و از یک تیم بین‌المللی در این زمینه کمک خواسته برای تعلیق هر نوع تنش در شرایط کنونی و وفق دادن خود با بحران مالی و روحی است. بنابراین تنش آفرینی سبب بروز تنش متقابل می‌شود در حالیکه شرایط از نظر مالی و نظامی برای عربستان مناسب نیست.

نکته مهم‌تر این است که آمریکا نیز نمی‌خواهد وارد تنش ضد ایران و یمن شود زیرا پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای ترامپ از عربستان بیشتر اهمیت دارد و اظهارات تندروهای کاخ سفید صرفا برای بازارگرمی است. در نتیجه انصارالله زمان مناسبی را برای انجام این حمله انتخاب کرد.

اما درباره آینده باید بگوئیم عربستان تنها باید یک راه را طی کند تا از به آتش کشیده شدن کشور خودش و امارات جلوگیری کند و آن راه توقف جنگ است.

انتهای پیام/

نگاهی به توانمندی انصارالله یمن در هدف قرار دادن عربستان

برچسب ها: یمن ، قیمت نفت ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
انصارالله شیعه هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
افزایش قیت نفت به نفع آمریکاست چون خرید و فروش نفت به دلار بدون پشتوانه انجام میشه
Germany
فرزاد آزمون
۲۳:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بزودی زود؛ شبه جزیره حجاز دچار تلاطم دائمی خواهد شد و منشا این تلاطم در مکه و مدینه خواهد بود. حکومت سعودی بزودی سقوط میکند و بعد آن نوبت فتح اسرائیل است و بعد آن نوبت آمریکاست. این کشور که مدتهاست جنگ داخلی آن کم کمک نمایان میشود دچار مسائلی مثل حمل آزاد اسحله و عدم امنیت داخلی است. فقر و اعتیاد و تبعیض مالی و نژادی در آمریکا بیداد میکند و همین ها در نهایت بلای حان آمریکا میشود. پایان آمریکا با میلیون ها کشته.......
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دمتون گرم زوتر از اینا باید این کارو میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
ال سعود در لبه پرتگاه سقوط هستند و نابودیشون بسیار نزدیک است و پرده داری خانه کعبه به مسلمانان واقعی و کشورهای اسلامی سپرده خواهد شد. مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بنام خدا
درود بر انصار الله
ومکروا مکرالله و الله خیرو ماکرین
مرگ بر آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام و درود خدا بر انصارالله یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
کاشکی توبرنامه ریزی که انجام داده بودن برا زدن تاسیسات نفتی ال سقوط زدن ذخایر نفتیشون وهم مدنظرقرارمیدادن وهمزمان اونجا روهم اتش بارون میکردن تا معضلشون رو دوچندان میکردن ونفت جایگزین نداشته باشن جهت کنترل بلایی که سرشون اومد
Iran (Islamic Republic of)
عباس رنج کش
۱۴:۰۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
اسراییل امریکا وعربستان نابود باد
زنده باد رزمندگان مجاهد اسلام
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
ال سقوط بداند ما شیعه علی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
عاقبت فتح به مومنان وعده شده
Oman
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بار دیگر که یمنی ها خواستند حمله اینچنینی کنند کافیه تاسیسات تولید برق و آب شیرین کن را بزنند عربستان چند ساعته به عهد شتر برمیگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
آل سعود باید زودتر نابود شود و جمهوری اسلامی عربستان تأسیس گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
انصارالله خدا را دارد سرنوشت انسانها مسلمان دست ترامپ کودن و بن سلمان جنایت کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
تفسیر آیات ۱تا ۵سوره روم گویای اوضاع امروز مومنین وحاصل صبر واستقامت است
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
تو این عملیات فقط عربستان ضرر نکرده . آمریکا هرچی قدرت نمایی کرده بود همه برباد رفت و آبروش رفت . نه سلاحهای آمریکایی به درد خورد و نه حمایتهایی که به آل سعود قول داده بودند عملی شد . سعودی ها اجازه دادن که آمریکایی ها حسابی مثل گاو بدوشوننشون ولی در عوض هرجا گیر افتادن ازشون حمایت کنن ولی الان که تو مخمصه افتادن و نمیدونن چیکار کنن آمریکایی ها پیشنهاد یک صلح خفت بار به سعودی ها دادن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دمت گرم ایران باید به داد یمن میرسیدیم کاشکی زودتر موشک و پهباد براشون می ساختیم تا شرایط یمن به اینجا نمی رسید و تلفات نمیدادن ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
تکیه کردن به قدرت وجنگ افزارهای دیگران همینه.شمابراساس صحبتهای یکی از کارشناسهاتون برید دنبال مسابقات شتر سواری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دوستان عزیز انشاالله ظهور امام مهربان ماامام زمان نزدیک است بچه های اسلام ناب محمدی اماده شوید برای سربازی حضرت مهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
جواب ابلهان خاموش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
والعاقبه للمتقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دمتون گرم"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
آل سعود از همون بدو تاریخ از اولش مشکل ژنتیکی داشتند هیچ وقت زشت وخوب رو تشخیص ندادند بد وعیب چیه همسایه چیه کلا دنیا باهاشون حال نمیکنه ال سعود باید سریع تصمیم بگیره واز توهم بیرون بیاد که تا ایران هست وخون ایرانی در رگ خاورمیانه هست آنها خواب وخوراک ندارندآنها فورا به سیستم اوپک 50 سال پیش برگردند وسودش را خاورمیانه ببرد وزیر پرچم ایران می‌توانند امنیت ورفاه را برای خود ومردم خود به ارمغان بیاورند ودلاوران وغیور مردان ایران با کمک همسایگان ودوستان خود این فتنه را در منطقه خاموش کنند ال سعود در غیاب نفت ایران می‌خواهد نفت بیشتری بفروشد وسلاحهای پیشرفته تری بخرد ولی باکنترل آمریکا ونوکرانشان بصورت کنترل شده تا امنیت انرژی را برای خودشان تضمین کنند هم نفت مفت بخرند وهم تسلیحات کنترل شده به آنها بفروشند به همین دلیل است که آنها نمی‌خواهند که ایران امنیت انرژی در کنترل خود بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
درود خدا بر انصار الله پیروزی نزدیک است وبزودی به دست مجاهدین اسلام خواهد افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۳:۱۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر عربستان....واقعا اینا آدم نیستند که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دم انصارالله گرم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
درود بر مجاهدین راه حق ... قلب همه شاد شد ،،دوران بزن و در رو تمام شده است ...تاریخ وطن با سرنگون کردن پهباد امریکا وارد مرحله جدیدی شده است ،،
Iran (Islamic Republic of)
اعظم.ا،ژ
۰۱:۳۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
مرگ.به‌امریکا‌‌.و.اسراییل‌‌.وعربستان‌.سه....دشمن.دین.اسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
چرا میگی عرب بگو ال سعود وهابی
Iran (Islamic Republic of)
شاپور
۰۱:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام کارشناسی نیست بگه اکنون که اروپا مشکل بانکی واقتصادی برای شیر مردان ایرانی درست کردند ایران هم نفت عربا را به صفر برسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بابا ایول ایول داره نیروهای جان بر کف و مسلمان یمنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
خدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
آیات قرآن برای همه زمانها قابل تفسیر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
یاشاسین.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۰:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
جهان اسلام باید بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران آن حضرت فقید و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران ودیگر بزرگان انقلاب را دعا کنند که باعث پیروزی‌های مستضعف های مظلوم مسلمان در برابر با استکبار جهانی میشه. انقلاب اسلامی ایران باعث خودباوری آنان گشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
و حزب الله هم الغالبون
Russian Federation
حامد
۲۰:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان
یمانی ها بجز توانایی حمله به پالایشگاه های سعودی ادعای بسیار بزرگتری هم دارند و آن توانایی اشغال ریاض است و من فکر می کنم در این ادعا کاملا جدی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
یمنیها اشغالگر نیستند این شیطانصفتان وهابی بودن که کشور یمن را اشعال کردن و اون همه بی گناه رو کشتند انشاالله همه وهابیت نابود بشه آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
برادران یمنی تشکر خدا قوت یه چند جای مهم دیگه رو بزنید تا خوب حساب کار دستشون بیاد بدونند که مردم عادی و زن وبچه ها رو نکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
لعنت خدا برآل سعود. امیدوارم این اتفاق بیوفته تاسیسات نفتیشون نابود بشه ب حول قوه ی الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
یمن باید بفکر بازسازی پدافند خود باشد زیرا پدافند هم برای یمن اهمیت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
دنیای عجیبی شده وقتی زورگویان وجانیان و آدم کشان وهابی با سلاحهای امریکا و انگلیس و اروپا هر روز جنایت میکنند همه مراکز اقتصادی وبیمارستانی ومدارس وخانه های غیر نظامیان یمن فقیر و مظلوم را بمباران میکنند هیچ صدا از هیچ کشور و نهاد بین المللی شنیده نمی شود ولی وقتی یمن مظلوم در دفاع از خود عربستان سعود ی متجاوز کودک کش را بمباران میکند دنیا بپا میخیزد که ای وای بداد عربستان برسید !!!!!!! راستی در این مقطع از تاریخ انسانیت انسانها به کجا رسیده است ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Far1690
۱۹:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
زمان بزن و درو تمام شد!! بدانیدبرای همه تمام شد!! دیگههیچ کس نمیتونه هرکاری که دلش خواست انجام بده و راحت واسوده بره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
دورد بر انصارالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
پیشاپیش پیروزی جمهوری يمن را بر آل‌سعود تبریک میگم من اگر توان رفتند داشتم بر یمن بدان دريغ نميکردم انشالله پیروز باد انصالا‌‌ه مرگ باد بر آل‌سعود هم پیمانانش
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : مسلمانان سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص بیدار و هوشیار شوید امام خمینی ره پیر فرزانه فرمودند راه آزادی و فتح فلسطین و قدس شریف اشغال شده توسط صهیونیتهای سفاک نکبت شیاطین کافر از کربلا می گذرد یعنی باید اول کربلایی شوید یعنی اول با اباعبدالله الحسین ص در سفر به کربلا عهد و پیمانان را تازه کنید و کربلایی فکر و گفتار و رفتار کنید و کربلایی راسخ و خردمندانه و بصیرانه و مدبرانه و شجاعانه و مسئولانه عمل کنید یکپارچه و متحد شوید همچون یاران صدیق و باوفای اباعبدالله الحسین ع باشید و در پیاده روی پر شور و شعور و باشکوه و با عظمت و خردمندانه و بصیرانه اربعین امسال با حضرت ارباب امام حسین ع از سر تا سر جهان و جهان اسلام جمع شوید و پس از عهد و پیمان اخوت و برادری میان یکدیگر و عهد و پیمان جدید با اولاد خلف صالح حضرت رسول الله ص یکپارچه و تجهیز و متحد شوید و با برنامه ریزی دقیق و مدبرانه و خردمندانه و بصیرانه بر دشمنان اسلام و مسلمین در فلسطین اشغال شده توسط کافران ملعون یورش همه جانبه ببرید و آن سرزمین مقدس را از چنگال سفاکان وحشی فاسد فاسق کافر آزاد و فتح کنید و صهیونیستها و آمریکایها و سعودیهای خائن به اسلام و مسلمین را از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص اخراج و نابود و به زباله دان تاریخ بریزیتشان برای ابد و از ملامت هیچ ملامت کننده منافقی حراس نداشته باشید و اهمیت ندهید که دست خداوند جل جلاله با امت واحده رسول الله ص حزب الله است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل به دستورات قرآن کریم خداوند جل جلاله و اطاعت کنید از فرامین ولایت و رهبری خردمندانه و بصیرانه پیر فرزانه فرماندهی یکپارچه و متحد سپاه اسلام ناب محمدی ص در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص تا انشاءالله نصرت و فتح باشکوه و با عظمت از هر لحاظ نصیبتان گردد انشاءالله .
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ .
لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
درود بر شما که سخنی کلمه لااله الا اللهی فرمودید ان شاالله همیشه عمار گونه زندگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۱:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
کتاب نوشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
حمله به تاسیسات نفتی ال صعود کار هر کسی که بود،،فقط و فقط یک جمله
دمت گرم و دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
از خاشقچی چخبر؟
سرو صدایی نیست چندوقته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
چی دلت براش تنگ شده؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
یکی نیست به این ها بگه یمنی ها فقط تاسیسات می زنند نه زن و بچه بیگناه رو و نه کارخانه شیر خشک ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
ایران باید علنا اعلام کند که یا نفت خود را صادر کند یا هیچ کس حق صادرات نفت را نخواهد داشت . تا وهابیا حساب کار دستشون بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
ان شاالله همه اینها زمینه ساز ظهور خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
ان شاء الله تعالی این طور بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
به امید آن روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
این اتش های دل سوخته تمامی مظلومان درتمامی قرون است که شیاطین وهابی صفت را در برگرفته ونابود میکند ان شاالله.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
باید انصارالله با پهبادهای بیشتری مناطق پا لایشگاهی عربستان را مور حمله قرار دهدتا نفت عربستان به صفر برسد تا این وهابیون سر عقل بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
اگر اینکار انجام شود نفت گران می‌شود و برای نفت ایران و عراق سر و دست میشکنند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید حاجی ابادی
۱۶:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
ال سعود به هیچ طریق وگونه ی قابل اصلاح نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۵:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
خیلی مسخره است که میگن این اقدامات کار ایرانه. داداش اگه کار ایران بود که الان تو ریاض بودیم
Iran (Islamic Republic of)
نوکر حسین
۱۴:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
این حمله نشون داد که عربستان تو یک ربع با پنج تا موشک و با فشار دادن چند دکمه به عصر دایناسورها برمیگرده و طبعا کل کشورهای صنعتی هم اقتصادشون شدیدا افت میکنه.در صورت حمله آمریکا به ایران عربستان بهترین سیبل واسه ایرانه با کمترین هزینه
Iran (Islamic Republic of)
نوکر حسین
۱۴:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
درود بر یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
پهپاد پنهانکار آمریکایی با سوم خرداد سقوط میکند
پهپاد های یمنی براحتی از سامانه های آمریکایی عبور میکند
نتیجه قدرت هالیوودی آمریکا واقعا پوشالی است و فقط در مقابل ضعفا و یا برخی برنامه های دقیق نظامی محدود در مقابل نقطه ضعفها قوی است
به نظر من خاک آمریکا هم در آینده قابل دسترسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
آل سعود حقش است دوررود بر حوثی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
از این تحلیلگر تشکرمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
بسم رب الشهدا
۱۴:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر السقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
اول نابودی سعودی رو خواهیم دید بعد اسرائیل رو انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
جالبه
چند ماه پیش امریکا میگفت میخواد تولید نفت ایران رو صفر کنه ولی نتونست
حالا انصار الله یه شبه تولید نفت عربستان رو نصف کردن
و صفر کردنشم براشون کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
درود بر انصارالله انشاالله شاهد پیروزی مظلومین در سراسر جهان خواهیم بود تنها راه پیروزی اتحاد انسان های آزاده ومحروم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
درود بر انصارالله
Turkey
م
۱۳:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر السعود
Turkey
م
۱۳:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
انشالله نابودی دشمنان اسلام . انشالله ریشه همشون الهی خشکانده بشه از شر این السعود و اسرائیل هر چه زودتر راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
شاید دنیا (صهیونیسم)دنبال تقسیم عربستان است وتخریب مثل لیبی و سپس ساخت با هزینه بسیاز گزاف؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
اتابک
۱۲:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
جهان با بحران اقتصادی روبرو می شود.وقتی ایران این همه زیر فشار اقتصادی و تحریم است پس جهان هم بحران داشته باشد تا شرایط سخت را درک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
کشتی ها باربری ،آب شیرین کن ها نیروگاها و پالایشگاه ها جز اهداف استراتژیک در جنگ هستند
Germany
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
اب شیرین کن مربوط به انسانیت هست و اصلا ما رفتار انسانی خود را باید حفظ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۱:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
عربستان باید علاوه بر توقف فوری حملات خود به مردم یمن، خسارت این چند سال تجاوز را نیز بپردازد تنها آتش بس چاره کار نیست، آنها باید هزینه ای را که بر یمن تحمیل کردند بپردازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
انشاءالله ، انصار الله عمر حکومت ال سعود ننگین را به صفر برسانند و انتقام همه ملت های منطقه را از این رژیم پلید صهیونیستی ساخته انگلیس خبیث نجات دهند .
Germany
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
دو تا انتحاری واسه اونجا بسه
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
به امید پروردگار عالمیان درآینده خیلی نزدیک جانیان به سزای اعمال خبیث خود خواهند رسید مهم تاوان پس دادن این ارازل بین المللی هست حالا بدست مردم مظلوم یمن باشه یا کسانی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۰:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
تشکر میکنم از تحلیل هوشمندانه و با زکاوت کارشناس بخش مربوطه .
به نظر من اگه ایران توو این حمله نقش داشت میزان تلفات و خسارات وارده 50 % نبود بلکه 100 % بود
اگه این حمله از طرف ایران طراحی و اجرا میشد کل آرامکو با خاک یکسان میشد
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۰:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
کاری که انصارالله درحق عرب میکندبهترین است چراکه دست شیاطین ازکشورهای اسلامی قطع خوهدشد وپولهای عرب درجیب شیاطین نرفته وبرای مسلمین هزینه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
باید به
صفر برساند ما سختی بکشیم اونها نه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام ای جانم انصارالله ای جانم انشالله پیروزی مستضعفان نزدیکست انشاالله زدن عربستان وهابی برای ما از زدن اسراییل کودکش کمتر نیست
آخرین اخبار