بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : باتوجه به بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی باید از این فرصت بزرگ برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان قصرشیرین و استان کرمانشاه استفاده کنیم.

بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعینبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : قصرشیرین قبل از جنگ تحمیلی، ۱۰۵ هزار تن جمعیت و دارای موقعیت ویژه و خاصی بوده و این شهرستان شهدای شاخصی را برای دفاع از انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام کرده است که این شهدا به عنوان نقطه قوتی برای معرفی فرهنگ این منطقه و همچنین موقعیت خاص آن هستند.

او گفت : ما باید از فرصت اربعین برای ارتقای فرهنگ و هنر شهرستان قصرشیرین استفاده کنیم از این رو برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل توزیع کتاب، اجرای تعزیه، نمایش خیابانی، برپایی نمایشگاه عکس و تولیدات و آثار هنرمندان و همچنین موکب نقاش زائران اربعین برای این این ایام در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ما ۲ گونه فرهنگ داریم که شامل فرهنگ فاعلی و فرهنگ قابلی است که در فرهنگ فاعلی تولید و نمود وجود دارد و در هر شرایطی می‌تواند پایدار باشد، از این رو باید تلاش کنیم که فرهنگ فاعلی داشته باشیم تا از جایی آسیب نبینم.

او گفت: در فرهنگ قابلی تولید وجود ندارد و از این رو دوام ندارد و پذیرنده است.

فاضلی افزود: باید با دید مثبت به تعدد اقوام و مذاهب مختلف اسلامی در شهرستان قصرشیرین و استان کرمانشاه و وحدتی که بین آن‌ها وجود دارد نگاه کنیم و از این ظرفیت مهم استفاده شود.

او گفت: رسالت سنگین ترویج و تبلیغ کشور به عهده هنرمندان است و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه تلاش خود را به کار می‌گیرد.

سحر پوره، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین گفت: بازگشایی مرز رسمی خسروی برای زائران عتبات عالیات و اربعین یک فرصت بزرگی است که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با هدایت هنرمندان و برپایی برنامه‌های متناسب با این ایام بتوانیم از این فرصت برای معرفی شهرستان استفاده کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

فرصت بزرگ برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار