تاکید بشار اسد بر حمایت از موضع مقاومت

رئیس‌جمهور سوریه در همایش بین‌المللی سندیکای کارگری برای همبستگی با این کشور که با حضور ۱۵۰ هیئت از اقصی نقاط جهان برگزار شد، بر حمایت دمشق از موضع مقاومت تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه روزنامه الجمهوریه لبنان، بشار اسد در مجمع بین المللی اتحادیه‌های کارگری برای همبستگی با سوریه گفت کشورش تحت محاصره شدید قرار دارد و جنگی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، در چارچوب اهداف اقتصادی است که منطقه را هدف قرار داده است.

بشار اسد در این نشست که هفته گذشته به منظور مقابله با محاصره اقتصادی و تروریسمی که سوریه با آن درگیر است، برگزار شده بود، گفت: جنگی که سوریه با آن درگیر است، در چارچوب اهداف اقتصادی که منطقه، ثروت و نفت آن را هدف قرار داده دسته بندی می‌شود. چیز دیگری را باور نکنید. بیشتر جنگها، اساسشان اقتصادی است و آنچه ما با آن درگیر هستیم، از این چارچوب خارج نیست.

وی افزود: سوریه دچار محاصره‌ای شدید شده است؛ اما ما تلاش داریم تا با آن سازگار شده و تأثیراتش را به اندازه امکان کاهش دهیم. دولت سوریه در سخت‌ترین و تاریک‌ترین شرایط ادامه داده و خدمات پزشکی، نان، حقوق و سوخت را برای تمامی شهروندان در تمامی مناطق، حتی مناطقی که با شرایطی استثنایی روبرو هستند، تأمین کرده است.

اسد در ادامه گفت: هر زمان که ما با پیروزی میدانی مواجه می‌شویم، فشار‌های اقتصادی افزایش می‌یابد. با تلاش دولت و مردم و با همراهی دوستان و همپیمانان، امکان گذر از این مرحله سخت و عبور از بحران کنونی وجود دارد.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: اوضاع اقتصادی دشوار است؛ اما ما مقاومت خواهیم کرد و ملت ما صبور هستند. سوریه موضع خود را تغییر نخواهد داد و در نتیجه، حامی مقاومت باقی خواهد ماند.

وی مسأله پایان جنگ در سوریه را منوط به زمان دانست و گفت: ما به دنبال آن هستیم که سوریه یکپارچه بماند و حتی از یک وجب از خاک کشور عقب نشینی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بشار اسد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار