معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

نام شهدا از تابلو معابر شهری نباید حذف شود

جمالی نژاد گفت: به منظور اجرای صحیح آئین‌نامه نام‌گذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و موسسات عمومی طی ابلاغی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اجرای آئین‌نامه‌ها تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره موضوع حذف نام شهدا از تابلو معابر شهری و موضع وزارت کشور گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر بی‌توجهی برخی از استان‌ها در نام‌گذاری معابر و میادین بدون رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه از معاونان استانداران خواسته شد تا آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به نام‌گذاری را بار دیگر مدنظر قرار دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه افزود: در راستای اجرای صحیح آئین‌نامه نام‌گذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و موسسات عمومی طی ابلاغی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر و روستا بر اجرای آئین‌نامه‌ها تاکید شد.


بیشتر بخوانید:شناسایی عاملان حذف واژه شهید در تابلوها/ برخورد با عوامل جریان شهید زدایی


او تصریح کرد: در این ابلاغ تاکید کردیم در انتخاب نام برای معابر و اماکن عمومی نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام و شهدای گرانقدر آن در اولویت اول قرار گیرد، همچنین پس از نام‌گذاری معابر و اماکن به نام شهدا حق تغییر نام وجود ندارد و در موارد خاص مراتب با دقت در هیأت تطبیق شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت عدم اقناع قانونی اعضا، قاطعانه با آن مخالفت شود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد:  خواسته‌ایم در صورتی که تعویض تابلو و نصب تابلو جدید بر دیواره معابر و اماکن به پیمانکار سپرده شده برای پیشگیری از خطای احتمالی ضمن نظارت بر فعالیت‌ها و اقدامات پیمانکار مربوطه، مراقبت شود تا تابلو جدید نیز مزین به نام و عنوان شهید باشد.

انتهای پیام/م

 

واکنش معاون وزیر کشور به حذف واژه شهید

برچسب ها: وزارت کشور ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.