پوتین خواستار تحقیقات بیطرفانه درباره حمله به آرامکو شد

رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواستار تحقیقات بیطرفانه درباره حمله به تاسیسات نفتی این کشور شد.

پوتین خواستار تحقیقات جامع و بیطرفانه درباره حمله به آرامکو استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گزارش سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواستار تحقیقات بیطرفانه در خصوص حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو شد.

سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئله حمله به تاسیسات نفتی عربستان در این گفت‌وگو مورد بحث قرار گرفت. ولادیمیر پوتین نگرانی خود را در خصوص شرایط پیش آمده ابراز داشت و خواستار انجام تحقیقات جامع و بیطرفانه درباره این حادثه شد.

عربستان در پی حمله پهپادی روز شنبه نیرو‌های انصارالله یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو نیمی از توان تولید نفت خام خود را از دست داده است. جنبش انصارالله یمن بار‌ها تاکید کرده که در صورت متوقف نشدن جنایات و دشمنی عربستان و محاصره مردم یمن به حمله علیه رژیم آل سعود ادامه می‌دهد و این را حق مشروع خود می‌داند.

حملات هوایی نیرو‌های انصارالله یمن طی چهار سال گذشته به تدریج پیشرفت کرده و عربستانی‌ها در بیشتر موارد در رفع این حملات ناکام مانده‌اند. روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه اخیرا اعلام کرد حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان بزرگ‌ترین ضربه را به کشور‌های خریدار نفت وارد کرد.

روزنامه جمهوریت نوشت: آرامکو به مشتریان خود اعلام کرد، نمی‌تواند به همه تعهداتی که موعد آن ماه اکتبر بود، عمل کند و تحویل بخشی از تعهداتش را به تعویق خواهد انداخت.

مؤسسه «رفینیتیو» نیز اعلام کرد دستکم ۱۱ نفتکش بزرگ و پنج کشتی در بنادر «رأس تنوره» و «الجعیمه» در خلیج فارس منتظر بارگیری نفت عربستان هستند، اما به دلیل توقف تولیدات این کشور در پی حملات پهپادی روز شنبه انصارالله یمن به تاسیسات آرامکو معطل هستند.

آل‌سعود با محرومیت از فروش میلیون‌ها بشکه نفت در روز‌های گذشته، ضرر زیادی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار