مرگ کارگر جوان بر اثر سقوط سنگ در چاه/پارچه‌های میلیاردی به بازار نرسید

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۷ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مرگ کارگر جوان بر اثر سقوط سنگ در چاه

فرمانده انتظامی اقلید از فوت کارگر جوان ۲۵ ساله بر اثر سقوط سنگ در چاه خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: در پی اعلام مرکز پیام ۱۱۰ مبنی بر حادثه منجر به فوت یک نفر در روستای شهرمیان این شهرستان، بلافاصله واحد گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: با بررسی‌های لازم مشخص شد یک جوان ۲۵ ساله مشغول حفر بوده که بر اثر سقوط سنگ به داخل چاه و برخورد به سر وی فوت کرده است.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه جسد این کارگر برای بررسی بیشتر به پزشک قانونی منتقل شد، تصریح کرد: شهروندان تا آنجا که امکان دارد در هنگام کار در مزارع، ساختمان، شرکت و کارخانه از وسایل ایمنی استفاده کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

پارچه‌های میلیاردی به بازار نرسید

فرمانده انتظامی فارس از کشف طاقه‌های پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در محور قائمیه به ممسنی خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در حین گشت زنی در محور قائمیه به ممسنی، به یک کامیون ایسوزو که در کنار جاده پارک بود مشکوک شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۳۳۹ طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف کنند، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: ماموران انتظامی استان فارس طرح برخورد با قاچاق را به صورت ویژه در دستور کار خود قرا داده‌اند.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با هدف ارتقا امنیت در جامعه صنفی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات، طرح تشدید، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از ۲۹ واحد صنفی بازدید و ۱۵ واحد را به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمب کردند.

موتورسیکلت قاچاق در دام پلیس قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین، از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، ماموران پلیس آگاهی در ایست بازرسی مقطعی، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قیروکارزین به فیروزآباد، به یک پراید بار مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش آن را ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و هرگونه تقدیر، پیشنهاد و انتقاد از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی را با سامانه (۱۹۷) که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است در میان بگذارند.

۴ کشته و مصدوم در واژگونی سمند

رئیس پلیس راه جنوب فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سواری سمند در محور مواصلاتی لارستان، ۲ تن کشته و ۲ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی رئیس پلیس راه جنوب فارس اظهار کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، یک فقره حادثه رانندگی در محور مواصلاتی لارستان، به مأموران اعلام شد.

او تصریح کرد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری سمند با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن ۲ تن از سرنشینان در دم فوت و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس بیان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک از سواری پژو

فرمانده انتظامی نی ریز از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی فرمانده انتظامی نی ریز اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل محور مواصلاتی سیرجان به سمت نی‌ریز، به یک پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو میزان ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۳ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری باند سارقا ن با ۱۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۹ نفره سارقان و کشف ۱۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان در نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان شیراز با اقتدار کامل پلیس اجرا شد.

او افزود: ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند در اجرای این طرح، ۹ نفر سارق که اعضای یک باند بودند و در نقاط مختلف شیراز اقدام به سرقت می‌کردند را دستگیر کنند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۲۰ فقره سرقت از نوع درون خودرو، خودرو، منزل، باغات و اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: در این عملیات ضربتی ۱۶ دستگاه خودرو مسروقه نیز از اعضای این باند کشف شد.

رئیس پلیس شهرستان شیراز تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با هوشیاری، پلیس را در راه تامین امنیت و مبارزه با بزهکاران یاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

۴۱ متهم فراری در شیراز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی ۴۱ نفر متهم که به دلیل ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب پلیس بودند دستگیر کردند.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز گفت: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های فنی و پلیسی، ۴۱ نفر متهم را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه همه آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در پیشینه این افراد جرایمی همچون سرقت، قتل غیر عمد، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار