دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور مطرح کرد؛

اعمال هزینه ی درآمد‌های مالیاتی هر استان در همان منطقه

آیت الله حسینی بوشهری گفت: درآمد‌های مالیاتی در هر استان می‌بایست در همان منطقه هزینه شود که این امر در فرهنگ سازی پرداخت مالیات‌ها تأثیرگذار است.

اعمال هزینه ی درآمد‌های مالیاتی هر استان در همان منطقهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله سید هاشم حسینی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بوشهری قبل در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونان او با اشاره به تکیه کشور بر درآمد‌های نفتی، گفت: وقتی ما به سمت درآمد‌های نفتی رفتیم از دیگر امور اقتصادی و درآمدی غافل شدیم در حالی که امروز کشور‌هایی هستند که بدون یک قطره نفت در مسیر توسعه و آبادانی قرار دارند.

او ادامه داد: همین تکیه به درآمد‌های نفتی از سال‌های گذشته باعث شده تا مسئولان انگیزه‌ای برای حرکت به سمت درآمد‌های غیر نفتی نداشته باشند.

امام جمعه قم، فرهنگ سازی در زمینه پرداخت مالیات را مهم ارزیابی و بیان کرد: امروز در دیگر کشور‌ها مسئولان دغدغه پرداخت مالیات از سوی مردم را ندارند و این مسئله در کشورشان فرهنگ سازی شده است و مردم می‌دانند که آبادانی کشورشان در گرو پرداخت مالیات است و این در حالی است که مردم در کشور ما به این مسئله توجه کافی ندارند.

تأکید بر توجه به اقتصاد منهای نفت

او در ادامه به توطئه دشمن در تحریم نفت ایران اشاره کرد و افزود: باید در برنامه‌ریزی‌های بودجه‌ای کشور اقتصاد منهای نفت در دستور کار باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در هر استان باید درآمد‌های مالیاتی در همان استان و شهر هزینه شود که این امر در فرهنگ سازی پرداخت مالیات‌ها تأثیرگذار است.

این استاد حوزه علمیه قم، شرایط اقتصادی را در حال حاضر نامساعد دانست و گفت: مردم در مضیقه هستند و نباید برای دریافت مالیات تنها بر روی مردم تمرکز کرد، بلکه باید فرار‌های مالیاتی هم پیگیری شود هر چند که ممکن است این امر هزینه بسیاری دارد.

انتهای پیام/الف

درآمد‌های مالیاتی هر استان در همان منطقه هزینه شود

برچسب ها: حوزه علمیه ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار