تصویب نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل‌ونقل عمومی شیراز

در صحن شورای شهر شیراز لایحه شهرداری شیراز مبنی بر نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل‌ونقل مسافر شیراز در سال ۹۸ مصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در صد و سومین جلسه شورای شهر شیراز، لایحه شهرداری شیراز در خصوص بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری شیراز در صحن شورا مطرح و مصوب شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در این خصوص گفت: تا پایان اردیبهشت ماه امسال باید گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری شیراز به شورا ارائه می‌شد، اما با تأخیرمواجه شد.

سینا بنی زمانی ادامه داد: کلیت تفریغ بودجه سال گذشته به این صورت است که از درآمد‌های حاصله ۲۷ درصد برای هزینه‌های جاری و ۷۲ در صد نیز هزینه عمرانی شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شهرداری نیز ابراز داشت: طبق قانون ماده ۶۷ شهرداری‌ها، مکلف بودیم تا پایان اردیبهشت گزارش عملکرد سال قبل شهرداری را به شورا ارائه، اما وزارت کشور به دلیل حجم بالای فعالیت شهرداری‌ها این زمان را تا پایان تیرماه اعلام کرد.

محمدهادی هاشم پور افزود: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری به شورا ارائه خواهد شد و شورا نیز طبق صلاحدید با حسابرس خود به بررسی گزارش خواهد پرداخت و برای تأیید آن نیز تصمیم گیری می‌شود.

با موافقت اعضای شورای اسلامی، مصوبه شورا مبنی بر نحوه تأمین منابع مالی در تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری شیراز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اصلاح و مقرر شد منابع مالی اجرای پروژه در قرارداد از طریق واگذاری زمین یا تهاتر با عوارض ساختمانی و تغییر کاربری، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مجاورخطوط قطار شهری موضوع مصوبه شورا همچنین از محل منابع داخلی، منابع عمومی دولت، اوراق مشارکت و سایر منابع پیش‌بینی‌شده تأمین اعتبار شود.

در این جلسه لایحه شهرداری شیراز مبنی بر نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل‌ونقل مسافر شیراز در سال ۹۸ (شامل ناوگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی) درصحن علنی شورا مصوب شد.

طبق این مصوبه نرخ کرایه نقدی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس نسبت به سال ۹۷ بدون تغییر است و نرخ کرایه در خطوط فیدر محور شمال غرب بدون احتساب ورودی محاسبه خواهد شد و به ازای هر تراکنش پرداخت کرایه (نفر سفر) مبلغ ۲۵۰ ریال بابت هزینه‌های سامانه پرداخت الکترونیک، به نرخ کرایه کارتی ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و خطوط شبانه سازمان اضافه شود.

در این لایحه، نرخ تاکسی‌های فعال در فرودگاه، بی‌سیم، ترمینال، راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل مشمول ۲۰ درصد افزایش ازساعت ۲۲:۳۰ تا ۶ صبح می‌شود؛ و در صورت خرابی دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها از مسافران کرایه‌ای دریافت نخواهد شد و سازمان بایستی این موضوع را به نخو مقتضی در داخل ناوگان اطلاع‌رسانی کند.

سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز نیز مکلف است در سال ۹۸ اقدامات لازم را برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی‌های شهر شیراز انجام دهد.

همچنین شهرداری شیراز مکلف است لایحه‌ی نرخ کرایه جابجایی مسافر در سال ۹۹ را تا پایان اردیبهشت سال ۹۹ و نرخ کرایه خطوط تاکسی مبدا-مقصدی را درلایحه جداگانه‌ای به شورا ارائه کند.

دستورالعمل انتخاب نقطه خاکسپاری پیکر شهدای گمنام در محدوده و حریم شهر شیراز تصویب رسید.

طبق این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است در راستای هماهنگی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نحوه انتخاب نقطه خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام نکات لازم از جمله طهارت اراضی، دارا بودن وضعیت مناسب فرهنگی و اجتماعی برای کاربری با نگاه زیارتی، وجود امنیت، دارا بودن حریم مناسب، عدم همجواری با وسایل نامأنوس و... را رعایت کند.

در پایان جلسه «ابراهیم صبوری»، «قاسم مقیمی» و «نواب قائدی» به عنوان اعضای شورا برای شرکت در کمیته سفر‌های خارجی اعزام ماموران و هیات‌های شهرداری شیراز به خارج از کشور به مدت یکسال انتخاب شدند.

موضوع کوه‌خواری دراک را پیگیری می‌کنم

محمد تقی تذروی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه یکی از شعار‌های شورای پنجم شفافیت است و در جهت محقق ساختن آن تلاش خواهم کرد، ابراز داشت: گسترش عدالت و رفع تبعیض و خدمات‌رسانی یکسان به مناطق ۱۱ گانه شهرداری و بررسی علل سکون و رکود پروژه‌های عمرانی شهر از اولویت‌های برنامه من است.

این عضو جدید شورا ادامه داد: موضوع کوه‌خواری در حاشیه کوه دراک این روز‌ها همگان را نگران کرده است، از اقدامات و رویه عدالت‌محور دستگاه قضایی بسیار خرسندیم و اعلام می‌کنم که در کنار دادستان تا حصول نتیجه مطلوب پیگیر موضوع خواهم بود و آماده دریافت هرنوع اخبار و اسناد درباره این تخلفات هستم؛ از خبرنگارانی که این موضوع را انعکاس دادند هم سپاسگذاری می‌کنم.

او تصریح کرد: به مردم شهیدپرور و عناصر انقلابی شیراز که شاهد رفتار‌های بی‌شرمانه‌ای، چون نصب بنر اسرائیلی در هفته دفاع مقدس سال گذشته بودند قول خواهم داد، جهت جلوگیری از تکرار این قبیل اعمال و غنثی نمودن این شبکه نفوذی از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهم کرد.

نائب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه رسانه‌ها و بلندگو‌های پرتعداد جریان انحصار طلب در این دو سال تلاش کردند تا به مردم بگویند در انتخابتان خطا کرده‌اید، ابراز داشت: شک ندارم تزریق ناامیدی و پمپاژ یأس در ماه‌های نزدیک به انتخابات مجلس بیشتر از قبل خواهد بود، چراکه عده‌ای به اشتباه پیروزی خود را در مشارکت پایین و روی گردانی مردم از صندوق رأی جست و جو می‌کنند.

ابراهیم صبوری تصریح کرد: اگر در شورای پنجم تخلفات مجموعه شهری را در دوره گذشته رسانه‌ای نکردیم و تنها به ارسال پرونده‌های تخلفات به نهاد‌های نظارتی اکتفا کردیم، به این دلیل بود که نمی‌خواستیم جامعه را از آنچه که هست ناامیدتر کنیم و مهمتر بهانه‌ای به دست غوغاسالاران و فضاسازان وابسته به آن‌ها نیفتد که به ما انگ سیاسی کاری و تسویه حساب جناحی بزنند.

او تأکید کرد: دوستان باید شبکه نفوذ را در جا‌هایی جست‌وجو کنند که به امید رأی آورن اقدام به ناامیدی مردم می‌کنند و بزرگترین آسیب را از این طریق به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌زنند و نه آن را در میان دو الی ۳ کارمند جوان پیدا کنند، کسانی که مدعی خدمت هستند و از دیگران می‌خواهند به کار و خدمت بپردازند و از سیاسی کاری بپرهیزند بهتر از خود را اسیر نمایش‌های سیاسی نکنند.
انتهای پیام/م

صد و سومین جلسه شورای شهر شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
بیمه شخص ثالث تاکسی شیراز گردشی تاکسی ها را کجا بیمه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
بیمه شخص ثالث تاکسی شیراز گردشی تاکسی ها را کجا بیمه میکنن