ارتقاء وضعیت معیشتی ایثارگران

نماینده مردم شهرستان هرسین بر ارتقاء وضعیت معیشتی ایثارگران خدمت به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا را وظیفه مسئولان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن سلیمانی نماینده مردم شهرستان هرسین با تاکید بر ارتقاء وضعیت معیشتی ایثارگران خدمت به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا را وظیفه مسئولان دانست و گفت : خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران توفیق میخواهد.

او گفت : دشمنان در فضای سایبری و با تهاجم فرهنگی اعتقادات و سبک زندگی مردم را نشانه گرفته اند و باید تلاش کنیم اساس و ارکان انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ نماییم.

سلیمانی افزود: تمام هستی و داشته هایم را ناشی از انقلاب می‌دانم و به ارزش‌های انقلاب اعتقاد و باور دارم و بعلت اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه هیچ وقت در گفتارم نظام را نمیفروشم، یعنی توقعی که غیر قابل انجام باشد را ایجاد نمیکنم.

سلیمانی به تشریح بند ۱ و ۲ ماده ۶۸، ۱۱۲ و الحاقیه ماده ۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پرداخت و طی سخنانی گفت: نباید برای کسب محبوبیت نظام فروشی کنیم و نباید خدمات و قوانین نظام را به گونه‌ای گفت که نظام را در مقابل یک تعهد که غیر قابل اجراست قرار داد و باید با واقع گرایی حق نظام را ادا کنیم.

سلیمانی با اشاره مجدد به قوانین مذکور در خصوص پرداخت مزایای مناطق جنگی به بازنشستگان و کارکنان دولت گفت: من نمیتوانم بر خلاف قوانینی که در تصویب آن سهیم بوده ام عمل نمایم پس بنابراین پرداخت‌ها باید بر اساس قانون باشد و اگر این امر صورت گیرد بعد از اتمام منبع پرداخت بعلت عدم تخصیص اعتبارات مستمر جایگزینی وجود نخواهد داشت.

سلیمانی گفت: کسانی که شرق و غرب استان را بدبین و بجان هم انداخته اند باید هزینه نفاق را بپردازند و از لحاظ شرعی مدیون بدبینیی هستند که در شرق استان ایجاد کرده اند.

سلیمانی از این افراد خواست با مطالعه مواد قانونی از تکرار چنین معضلاتی جلوگیری کنند.

سلیمانی گفت: بنیاد شهید باید توانایی دفاع از قوانین مربوطه را پیدا کند، ولی این قابلیت و توانایی کسب اعتبارات لازم از مجلس را ندارد.

 امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین خواستار اختصاص اعتبارات ملی به منظور احداث یادمان شهدا و تالار فرهنگی در گلزار شهدای لک، ساماندهی مسیر و مزار شهدای گمنام شد و گفت: اجرا و تحقق این پروژه‌ها تاثیر بسیار مهمی در توسعه و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

ایجاد تجهیزات خدماتی در گلزار شهدای لک، پرداخت حق پرستاری به سرپرستان والدین شهدا، افزایش وام مسکن و حذف قوانین مزاحم دراین راستا، ارائه خدمات و افزایش تعهدات درمانی به بیماران ایثارگر در بیمارستان شهدای هرسین، اشتغال فرزندان خانواده‌های ایثارگران، حمایت قضایی از ایثارگران و اجرای کامل قوانین جامع خدمات رسانی به ایثارگران از مهمترین خواسته‌ها و مشکلات جامعه ایثارگری شهرستان هرسین بود که توسط نماینده معتمدین معین و رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ارائه شد .

 

 

انتهای پیام/د

خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران توفیق میخواهد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار