پمپئو: در کنار عربستان برای دفاع از حق خود می‌ایستیم!

وزیر خارجه آمریکا که به جده عربستان سفر کرده مدعی شد آمریکا در کنار عربستان می‌ایستد و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند!

پمپئو: در کنار عربستان برای دفاع از حق خود می‌ایستیم!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که به جده عربستان سفر کرده در توئیتی اعلام کرد: «با محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کردم تا در خصوص حمله بی‌سابقه به زیرساخت‌های نفتی عربستان گفت‌وگو کنیم.»

پمپئو مدعی شد: «آمریکا در کنار عربستان سعودی می‌ایستد و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند. رفتار تهدیدآمیز رژیم ایران تحمل نخواهد شد.»

پیش از این وزیر خارجه آمریکا در سفر به عربستان بار دیگر به تکرار اتهامات بی‌اساس خود علیه ایران درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان پرداخت و گفت: «حمله به تاسیسات عربستان نه از یمن بلکه از ایران بوده است.»

او همچنین مدعی شد با شرکای اروپایی، امارات و عربستان سعودی درباره تشکیل ائتلافی علیه ایران رایزنی کرده است.

پمپئو ادعا کرد: «جامعه اطلاعاتی بر این باور است که حوثی‌ها (انصارالله) به تجهیزات نظامی که برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان استفاده شد، مجهز نیستند.»

این ادعا‌ها و اتهام‌زنی‌های بی اساس علیه ایران در حالی بیان می‌شود که نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفتند.

روز شنبه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکو را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان سعودی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
از اون ور دنیا امده معلوم نیست چه حقی را مطالبه میکند
فزندان بمباران شده در مینیبوس .. عروس داماد ... و. و .و
شیاطین لعنتی خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۲:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
حملات به یمن هم از طرف آمریکا و با سلاح های آمریکایی هست که چی؟!؟!؟
دو کلام هم از مادر عروس خانوم . . .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بیا کف دستتو بیار حقتو بزاریم کف دستت ناقابل دو تا موشک قیام ،سه تا عاشورا ، چهار تا زلزال ...
آخرین اخبار