آب، برق وگاز هیچ مدرسه‌ای در کهگیلویه وبویراحمد قطع نمی‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : با توجه به بازگشایی مدارس وآغاز سال تحصیلی باید شرایط ورود دانش آموزان به مدرسه فراهم وآب-برق وگاز هیچ آموزشگاهی به دلیل بدهی قطع نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای آموزش وپرورش استان گفت: در صورتی که این انشعاب‌ها قطع شده با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید وصل ومدیران مدارس ظرف ۳ ماه برای تعیین تکلیف فرصت دارند.
 
او افزود: مباحث ترافیکی، شناسنامه دار شدن خودرو‌های سرویس مدارس کهگیلویه و بویراحمد و بررسی صلاحیت رانندگان آن‌ها تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید انجام شود.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت : شهرداری‌های ۱۷ گانه کهگیلویه و بویراحمد اقدام به زیباسازی و ایمن سازی محیط‌های اطراف مدارس مناطق شهری استان به منظور کاهش بروز حوادث احتمالی برای دانش آموزان کنند.
 
در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید و در قالب پروژه مهر در این استان ساماندهی شده اند.
 
هادی زارع پور افزود: این تعداد معلم در سه هزار و ۲۰ مدرسه و ۹ هزار و ۱۲۲ کلاس درس سه دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی جدید فعالیت خواهند کرد.
 
او گفت: سال تحصیلی جدید و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش باید ۲۵۰ کلاس درس و ۶۹۱ پست اداری در مدارس هر سه مقطع تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد به منظور ارتقای کیفیت آموزشی کاهش یابد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج مهاجرپذیر است و به همین دلیل نیز سالانه بین ۲ تا سه هزار نفر به جمعیت دانش آموزی آن افزوده می‌شود در حالی که دارای مشکل کمبود فضای آموزشی است.
 
هادی زارع پور گفت: هم اینک ۱۲۹ فضای آموزشی استیجاری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، میزان بدهی مدارس کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز این استان ۳۵ میلیارد ریال است.
 
وی گفت: دانش آموزان اتباع بیگانه که مادر آن‌ها ایرانی باشد در مدارس اولی ثبت نام می‌شوند ودر صورتی که پدر ومادر آن‌ها اتباع بیگانه باشد در مدارس غیردولتی ثبت نام وآزمون نهایی آن‌ها در شیراز است.
انتهای پیام/غ

بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.