دانستنی‌های پزشکی؛

درمان پینه پا با روش‌های خانگی/ قارچی که به جوان‌سازی پوستمان کمک می‌کند/ کدام بیماری‌ها باعث تعریق بیش از حد می‌شوند؟


در این بسته دانستنی پزشکی از راهکارهای رفع پینه در دست و پا و علل تعرق زیاد در بدن را خواهیم گفت.


گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

پرخاصیت ترین گیاه را بشناسید 

قارچ گانودرما لوسیدوم مقوی ترین محصول کشاورزی و از شگفت انگیزترین گیاهان طبیعت محسوب می شود.  قارچ گانودرما لوسیدوم  به واسطه داشتن آنتی اکسیدان های بسیار، عامل ترمیم سلول های کبد بوده و آن را بازسازی خواهد کرد. همچنین خاصیت ضد التهابی داشته و مانع از  بین رفتن سلول های کبدی می شود.

یکی از رایج ترین محصولات قارچ گانودرما در ایران، قهوه گانودرما است. قهوه به تنهایی خواص بسیاری برای سلامتی بدن انسان دارد و در ترکیب با قارچ دارویی گانودرما ضمن بهبود طعم، به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. نوشیدن قهوه به خودی خود می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات بدخیم و پیشرونده را کم کند. مصرف کنندگان قهوه گانودرما از خواص هر دو ماده ارزشمند قهوه و گانودرما برای پروستات بهره می برند.

با افزایش سن، تولید کلاژن کم می‌شود و پوست روند چروک شدن را طی می‌کند. ما با گانودرما می‌توانیم این روند را به تأخیر بیندازیم و به جوان‌سازی بافت پوستمان کمک کنیم.  وقتی كه جريان گردش خون به درستی انجام نشود، رگها بر اثر جمع شدن خون درآنها برجسته می‌شوند؛ قارچ گانودرما لوسیدوم باعث گردش منظم خون در بدن می شود.

ساعت۱۰//بهترین راهکارها برای رفع پینه/دلایل تعرق زیاد افراد چیست؟/خواص نوعی قارچ/خطرات قرمزترین سبزیجات


بیشتر بخوانید: عارضه‌ای که باعث چسبندگی انگشتانتان می‌شود/ تنقلات پر کالری را بشناسید/ ماده‌ای که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند


علل تعرق افراد چیست? 

عرق کردن بیش از حد اگرچه مشکل زا به نظر نرسیده و آسیب خاصی را متوجه شخص نمی‌کند اما برای آن دلایل واضحی وجود دارد مانند هوای گرم یا فعالیت بدنی. در این گونه موارد، بدن شما در واقع یک فرآیند کاملاً طبیعی تنظیم گرمایی را انجام می دهد. 

هایپر هیدروزیس کانونی

۲ نوع تعریق شدید و غیرطبیعی داریم ؛کانونی یا عمومی. تعریق شدید (هایپرهیدروزیس یا هایپرهیدروز) منطقه ای یا کانونی به عرق کردن شدید در برخی از نقاط بدن اطلاق می شود که اغلب در هر دو قسمت بدن رخ می دهد، مانند کف هر دو دست،  زیر هر دو بغل یا در هر دو طرف صورت. اگر چه هر کسی ممکن است در این نقاط با عرق مواجه شود اما اگر هیچ دلیل منطقی و واضحی برای مرطوب بودن این نقاط وجود نداشته باشد باید آن را جدی گرفت.

ماهیت ذاتی هایپرهیدروزیس کانونی ناشناخته باقی مانده اما مطالعات نشان می دهد که افراد هیچ تغییر یا ناهنجاری در غده های تولید عرق خود یا میزان عرق تولیدی ندارند. با این وجود گفته می شود که این حالت به دلیل یک اختلال ژنتیکی در سیستم عصبی ایجاد می شود که باعث ایجاد واکنش عرقی  در شرایط غیرضروری برای فرد خواهد شد.

عوامل دیگری هم مانند اضطراب، دیابت، بارداری، پرکاری تیرویید، حمله قلبی هم وجود  دارد که می تواند موجب تعرق فرد شود.

ساعت۱۰//بهترین راهکارها برای رفع پینه/دلایل تعرق زیاد افراد چیست؟/خواص نوعی قارچ/خطرات قرمزترین سبزیجات


بیشتر بخوانید: کاهش علائم پیری با روغن کنجد/ کنترل عصبانیت با یک تکنیک ساده/ ملیّنی طبیعی که به عملکرد روده‌ها کمک می‌کند


عوارض این فرنگی قرمز را  بشناسید! 

با اینکه گوجه‌فرنگی به طور کلی یک ماده خوراکی بی‌خطر است اما گاهی ممکن است عوارض جانبی ناخواسته‌ای بدنبال داشته باشد. اگر پس از مصرف گوجه‌فرنگی نشانه‌های زیر را مشاهده کردید، باید  مصرف گوجه‌فرنگی را به مدت ۴ هفته قطع کنید و ببینید واکنش‌های بدنتان چه تغییری کرده است.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی و لیکوپن است. این میوه امروزه به روش‌های مختلفی، به‌طور خام یا به‌عنوان یکی از مواد لازم برای تهیه انوع غذا، سس و نوشیدنی مصرف می‌شود و بخش مهمی از رژیم غذایی مردم بسیاری از کشورها را تشکیل می‌دهد.با دیدن این علائم بهتر است از خوردن گوجه فرنگی خوداری کنید.

۱.گوجه‌فرنگی ممکن است باعث ریفلاکس معده شود.

۲.مصرف زیاد گوجه‌فرنگی در برخی افراد باعث بروز درد مفاصل می‌شود.

۳.برخی افراد با مصرف زیاد گوجه‌فرنگی دچار بیماری‌های کلیه می‌شوند.

۴.مصرف گوجه‌فرنگی می‌تواند حساسیت ایجاد کند.

 ۵.گوجه‌فرنگی سبب بدتر شدن سندرم روده تحریک‌پذیر می‌شود.

ساعت۱۰//بهترین راهکارها برای رفع پینه/دلایل تعرق زیاد افراد چیست؟/خواص نوعی قارچ/خطرات قرمزترین سبزیجات

از بین بردن پینه پا

پینه پوست بر اثر سایش‌های مکرر و فشار شکل می‌گیرد و به این خاطر بیشتر در پا و دست‌ دیده می‌شود. با اینکه پینه کاملا بی‌ضرر است اما اگر به موقع و کامل درمان نشود،  ممکن است عفونی شود.

پزشکان با استفاده از سوهان، اسید یا حتی سنگ‌پاهای ویژه‌ای می‌تواند پینه پا را برطرف کنند و پوست پا را به حالت عادی و نرم باز گردانند. پدیکوریست‌ها نیز پینه‌ها را به صورت چاک چاک می‌بُرند و سپس تکه‌های آن را به روش حرفه‌ای از پوست برمی‌دارند. اما علاوه بر اینها برای برطرف کردن کبره، روش‌های درمانی خانگی نیز وجود دارد. همانند نشاسته ذرت، دمنوش، خمیرجوش شیرین، سرکه، آلوئه‌ورا، وازلین همراه جوراب می توان برای  رفع پینه استفاده  کرد.

ساعت۱۰//بهترین راهکارها برای رفع پینه/دلایل تعرق زیاد افراد چیست؟/خواص نوعی قارچ/خطرات قرمزترین سبزیجات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
چه جالب بود
مرسی
آخرین اخبار