۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجراشدن ۵۰ طرح آب و فاضلاب شهری در لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: ۵۰ طرح آب و فاضلاب شهری در ۶ شهر خسارت دیده از سیل لرستان با اعتبار ۱۰۱ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،حمیدرضا کرموند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: ۵۰ طرح آب و فاضلاب شهری در ۶ شهر خسارت دیده از سیل لرستان با اعتبار ۱۰۱ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

 کرموند  در آیین آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۱۱ پروژه زیرساختی خسارت دیده از سیل لرستان در محل پل تخریب شده کاکارضا، با اشاره به ۲۰ ردیف پروژه‌ای برای ۵۰ پروژه در ۶ شهر لرستان، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل بخش‌های تامین کننده آب، خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع آب، شبکه‌های جمع آوری فاضلاب، خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب هستند.

او افزود: همچنین برای همه شهر‌های استان ۱۲ دستگاه تانکر سیار و ۱۵ پمپ خودمکش نیز برای زمان بحران و ساپورت شهر‌های استان خریداری می‌کنیم.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۱ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها تصویب شده است، ادامه داد: در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری بلحاظ اعتباری که به ما تعلق گرفته است رتبه اول را در کشور داریم که از این مبلغ ۶۰ درصد تخصیص داده است و تلاش می‌کنیم که در موعد مقرر به بهره برداری برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از اعتبارات سیل لرستان متعلق به اداره راه و شهرسازی است، اظهار داشت: این میزان اعتبار بین یکسری از پروژه‌های مهم از جمله پل تخریب شده کاکارضا توزیع شده است.

خالقی با اشاره به هفت فقره موافقت نامه که شامل ۹ پروژه است، افزود: شاخص‌ترین این پروژه‌ها پل کاکارضا است که به علت سهل انگاری، خطای انسانی و سیلاب بی سابقه تخریب شد، اما طراحی مناسب و آزمایشات ژئوتکنیک آن انجام و عملیات بازسازی آن از امروز آغاز خواهد شد.

او افزود: امروز همزمان عملیات اجرایی پل بلیلوند، پل باباحسین، زیرگذر کزنار، پل ابراهیم آباد و پل انتهای دوره- ویسیان و پل معمولان نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ر

۵۰ طرح آب و فاضلاب شهری در لرستان اجرا می‌شود

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.