گزارش/

جزییات پرونده «دانشجوی‌جعلی» دانشکده دندانپزشکی!/ دور زدن کنکور شگرد کلاهبرداری

خانمی جوان قصد داشت با دور زدن کنکور، خود را دانشجوی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور جا بزند.

ماجرای دختری که بدون کنکور در شهید بهشتی درس می‌خواند/ راهکاری جدید برای دور زدن کنکوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند روز گذشته خبری در رسانه‌ها مبنی بر دستگیری خانم «م.م»دست به دست شد. خانمی که خود را دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی کرد و پایش به  رسانه‌ها برای شرح علت موفقیتش در کسب رتبه ۹۲ کنکور هم باز شد.

ماجرا از این قرار است که این خانم ۲۳ به مدت یک سال سر کلاس‌های درس دندانپزشکی شهید بهشتی حاضر می‌شد و خود را به عنوان دانشجوی نخبه‌ای که رتبه  ۲ رقمی در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ( علوم پزشکی شهید بهشتی) کسب کرده در صفحات شخصی مجازی‌اش معرفی می‌کرد؛ اما مسئله مهم عدم شرکت او در کنکور بوده است.

خانم "م .م" برای ورود به کلاس بهانه‌هایی از جمله عدم انتخاب رشته را می‌آورده و با همین ترفند دو ترم را سپری کرد. او  در کلاس‌ها حاضر می‌شد و به سایر دانشجویان گفته بود که با پول به دانشگاه راه پیدا کرده و اصلا کنکور نداده است. همین امر باعث اعتراضاتی در بین دانشجویان دندانپزشکی شد و کار را به حراست دانشگاه کشاند. در نهایت  عدم شرکت این نخبه قلابی در کنکور و دانشجو نبودن او بر همگان محرز شد.

دستگیری دختر مدعی  تحصیل در دانشکده دندانپزشکی

روز ( دوشنبه، ۲۵ شهریور) رئیس کلانتری ولنجک از دستگیری دختری (۲۳ ساله) که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس‌های رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی کرده بود، خبر داد. این فرد مدعی بود که با پرداخت چندین میلیارد تومان و بدون شرکت در کنکور، در این دانشگاه ثبت نام کرده است.

این فرد در همان بازجویی‌هایی اولیه اقرار کرد که هیچگونه ثبت نامی در دانشگاه نداشته و با سوءاستفاده از بی‌توجهی عوامل حراست در ورودی دانشگاه وارد فضای دانشگاه شده  و به خاطر علاقه‌ای که به رشته دندانپزشکی داشته در کلاس‌های مربوطه شرکت کرده است. در تحقیقات ماموران مشخص شد که ادعای پرداخت چندین میلیارد تومانی این شخص به هیچ عنوان صحت نداشته است.

براساس تحقیقات ؛ این خانم  تنها با غفلت عوامل حراست وارد دانشگاه شده و با غفلت استادان به تحصیل ادامه داده است.


بیشتر بخوانید: فروش صندلی در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی کذب محض است


سفید نمایی دختری که در شهید بهشتی، دندانپزشکی خواند

فرد خاطی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام فیلمی را منتشر کرده و گفته است: دانشجوی قلابی نیستم و از هیچ راه غیرقانونی وارد دنشگاه شهید بهشتی نشدم. با رزومه و اعتبار علمی مجوز ورود به دانشگاه را گرفتم. در کشور آلمان و دبی اعتبار علمی دارم و به دلیل اعتبارم از معتبرترین افراد دانشگاه مجوز افتخاری گرفتم.

این در حالی است که مسئولان دانشکده دندانپزشکی هرگز این اظهارات را قبول ندارند.

 امیرمحسن ضیایی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: به دلیل ورود غیرقانونی این خانم به دانشگاه،  مدرکی برای او صادر نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: حضور دانشجوی تقلبی زیر چتر مافیای کنکور در فضای مجازی/ دستگاه قضایی دست سودجویان را رو کند


خانم دانشجوی پرحاشیه می‌گوید؛ در پشت پرده این جریانات دو موضوع مطرح است، اول اینکه به واسطه موقعیت اجتماعی و اعتبار خودم از من خواسته شد در یک سری جریانات فکری سیاسی با آن‌ها همکاری کنم، چون این امر را قبول نکردم، تهدید به اخراج شدم.

او افزود: موضوع دوم این بود که اخیرا خبر‌هایی مبنی بر دریافت پول‌های کلان توسط مسئولان و مقامات دانشگاه مطرح شد و قطعا همه می‌دانند که خرید و فروش صندلی اتفاق می‌افتد، به طوریکه برخی مسئولان دانشگاه چندین میلیارد پول دریافت می‌کنند. در واکنش به این خبر‌ها مسئولان دانشگاه باید از خود دفاع می‌کردند؛ این امر مصادف با عدم همکاری من با آن جریان‌های فکری سیاسی بود.

او در ادامه گفت: بعد از این موضوع مسئولان دانشگاه اعلام کردند که ۳ میلیارد پول پرداخت شده است، سپس  اعلام کردند که ۵۰۰ میلیون  تومان و در نهایت بیانیه دادند که هیچ پولی نگرفته ایم.

خانم «م»در ادامه این ویدئو افزود: اگر به مسئولان پول داده بودم هیچ کس شاکی نبود. مهر امسال دانشجو‌هایی به عنوان انتقالی خارج از کشور سر کلاس درس می‌نشینند که حتی یک سفر خارجی نرفته اند، ولی در قالب انتقالی به دانشگاه وارد می‌شوند. لیستی دارم که می‌توانم آن را منتشر کنم؛ در این دانشگاه کمد وسایل دارم و مجوز داشتم. نه غیر قانونی آمده ام و نه بدون مجوز. من در کلاس رتبه اول را داشتم و اسم من در سایت دانشگاه موجود است.

اظهارات «م. م» در روند بازجویی

این دختر در اظهاراتش در کلانتری گفته است که من عاشق رشته دندانپزشکی بودم. همیشه دوست داشتم دندانپزشک شوم، ولی موفق نشدم که در این رشته قبول شوم.  یک روز داشتم از جلوی دانشگاه شهید بهشتی رد می‌شدم، با خودم گفتم به آنجا بروم و از دانشجویان رشته دندانپزشکی سوال‌هایی بپرسم. وقتی وارد شدم به حراست گفتم که دانشجو هستم و کارتم همراهم نیست. بعد از آن بود که به سرم زد در کلاس‌ها شرکت کنم. برای همین پرس‎و‌جو کردم و فهمیدم که رشته دندانپزشکی چه زمان‌هایی کلاس دارد و دانشجویان این رشته چه درس‌هایی می‌خوانند.

او ادامه داد: کتاب‌هایش را تهیه کردم و رفت و آمدم به آن‌جا شروع شد. می‌خواستم هر طور شده دندانپزشک شوم. گفته بودم دانشجوی انتقالی از دانشگاه خارج از کشور هستم، چون به خارج از کشور زیاد سفر کرده بودم و خانواده‌ام هم آنجا هستند، اطلاع زیادی از دانشگاه‌های آن‌جا دارم؛ برای همین آن‌ها هم حرفم را باور می‌کردند و اجازه می‌دادند سر کلاس بنشینم.

واکنش مخاطبان به اظهارات «م .م»

در ادامه این گزارش واکنش برخی مخاطبان به گفته‌های این خانم مدعی دانشجو را  را مرور می‌کنیم:

یک کاربر اظهار کرد: شما هر چقدرم اعتبار علمیت بالا باشه هرجای دنیا هم بوده باشی حق نداری بدون کنکور بری دانشگاه. اونم رشته‌هایی که با سلامت فرد در ارتباطه و حق نداری به عنوان رتبه بیای مصاحبه کنی و همه رو گول بزنی.

کاربری دیگری صحبت‌های وی را تائید کرد و نوشت: آره دقیقا یک نفر با شرایط شما تو دانشکده پرستاری هم هست که کنکور نداده و جزو استعداد‌های برتر است.

کاربر دیگری نوشت: من هم رزومه‌ خوبی دارم، ولی متاسفانه بابام اونقدر پول نداره.

مخاطب دیگری نوشت: جدید‌ترین راه دور زدن کنکور در ایران: پولدارم روزمه دارم

فرد دیگری بیان کرده است: کدوم دانشگاهی با روزمه برای دندانپزشکی ورودی می‌گیرد؟ شما المپیادی بودی؟

فرد دیگری با زیرکی خاصی نوشت: شما اگه با کنکور وارد دانشگاه نشدی چرا به عنوان رتبه‌ برتر کنکور رفتی مصاحبه کردی؟. این کاربر به مصاحبه‌ها و حضور او در رسانه‌ها که با عنوان کنکوری موفق به کسب رتبه ۹۲ وارد دانشگاه شده اشاره کرده است.

فرد دیگری در زیر پست نوشته: اعتبار، جدید‌ترین راه ورود به دانشگاه ملی.

واکنش وزارت بهداشت به دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به دنبال این مسائل کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال پیگیری جزئیات این موضوع هستیم و مسئولان حراست باید پاسخگوی نحوه ورود و خروج این فرد در دانشگاه باشند. اگر جعل مدرکی در حوزه آموزشی و دانشجویی اتفاق افتاده باشد با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

جهانپور ادامه داد: اینکه فردی کارت دانشجویی و مدارک دانشجویی نداشته باشد و بخواهد سر کلاس‌های آموزشی دانشگاهی حضور پیدا کند، کلاهبرداری چندان سختی نیست و این اتفاق در دانشگاه‌های بزرگ و پردیس‌های این دانشگاه‌ها گا‌ها اتفاق می‌افتد؛ اما اینکه آن فرد بخواهد برای حضور در این کلاس‌ها مبلغی را پرداخت کند، قطعا از لحاظ عقلی و روانی مشکلی داشته است.

او با رد ادعای فرد خاطی که امتیاز حضور در کلاس‌های آموزشی دانشگاه را خریده است، گفت: این کار امری شدنی نیست چرا که حضور در کلاس‌های آموزشی برای فردی امتیاز محسوب نمی‌شود و اگر هم افرادی بابت این موضوع از آن فرد دانشجونما مبلغی را دریافت کرده باشند خود آن‌ها نیز کلاهبردار بوده‌اند.

با دستگیری دانشجوی قلابی و تحویل او به مقامات قضائی، وزارت بهداشت  نیز به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که پیگیر جزییات دستگیری این فرد است و مسئولان حراست باید پاسخگو باشند. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده که اگر جعل مدرکی در حوزه آموزشی و دانشجویی اتفاق افتاده باشد با متخلفان برخورد خواهد شد. در حال حاضر نیز برای این دختر جوان با شکایت حراست دانشگاه پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

باید منتظر ماند و دید که انتهای این پرونده به کجا ختم می‌شود و دختری که در صفحه خود در فضای مجازی با انتشار ویدئویی سعی در سفید نمایی کار خود کرده بود و مسئولان را به خرید و فروش صندلی‌ها محکوم کرده بود و در روند بازپرسی، هیچ سخنی از این اتهامات به میان نیاورده به کجا می‌رسد. رسیدگی مسئولان وزارت بهداشت به این پرونده و دست‌های پشت پرده این ماجرا چه خواهد شد و تاوان ذهن مخشوش شده پشت کنکوری‌هایی که در تلاش برای ورود به این دانشگاه تراز اول کشور هستند را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
این دختر قربانی کلاهبرداری بوده کسی ک اسمش تو لیست حضور غیاب باشه و کارت دانشجویی داشته باشه نمیتونه به تنهایی سرکلاس ها بشینه قطعا یکی باهاش هماهنگ بوده چطوری پس براش کازنامه پایان ترم دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
مگه میشه اسمش توی لیست کلاس باشه بدون کنکور. بره بگه از خارج اومدم تمام! اولا باید کارنامه کنکورشو ببره برای ثبت نام مراحل ثبت نام و شهریه باید انجام بشه بعد اسمش رد میشه توی لیست کلاس اگه توی سایت نمرشو قرار میدادن و اسمش توی لیست کلاس بوده باید بهتون بگم این یه باند کلاهبرداری بزرگه اینا مافیا کنکورن ازش پول گرفتن بهش صندلی دادن همون مسئولان دانشگاه اینکارو کردن معلومه یکی فهمیده زیر آبشو زده. اون مافیام پشتشو خالی. کردن و انکار کردن و این وقتی دستگیرشده حرصش گرفته سعی کرده یه جورایی صندلی فروشی رو لو بده اما چون خودشم مجرم محسوب میشه نگفته.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۰:۳۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
وا
Iran (Islamic Republic of)
جاوید
۱۳:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
من خودم دانشجو بودم ، لیست حضور غیاب تمام اساتید دارند و اگر کسی در لیست نباشه فورا به دانشگاا گزارش خواهد شد...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
ماهم اگه داشتیم درسمونو میخوندیم
Iran (Islamic Republic of)
غربیه آشنا
۰۸:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
به جای درس خواندن پول خرج کرد خب چه کاریه درستو بخونید خب
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۲۱:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
دانشگاه ها بودجه ندارن. از این طریق پول درمیارن.
باید سهمیه هیئت علمی برداشته بشه. من خودم پرستاری خوندم. اون موقعا میگفتن که فلانی باباش پزشکه و داره داخل دانشگاه فیزیولوژی پزشکی تدریس میکنه و دست دخترشم گرفته آورده رشته پزشکی. به خدا ظلمه. یه سریا هم مثل این میلیاردی پول میدن،کسی هم از پول گرفتن بدش نمیاد.هم دانشگاهشو با این پولا بهتر میکنه و هم زندگی خودشو.
باید کسانی که لیاقت و هوش و وجدان کاری و احساس خدمت به مردم را دارند برن رشته های علوم پزشکی نه یه سری ها که فکر پز دادن هستن برن و بعد ۳_۴ سال کار داخل بیمارستان بیان بیرون و به فکر شغل مورد علاقشون باشن.مثل دوست من که پزشکی خواند و الان معلم زیست دبیرستانه.
این خانم هم با توجه به اینکه گفته شده که دانشجو برتر کلاس بوده و لیسانس معماری هم داشته،میشه فهمید که واقعا به این رشته علاقه داشته و اگر مسیر را براش باز میذاشتن تبدیل به یه دندانپزشک خوب میشد.
در آخر بگم که کل نظام آموزشی ایران غلطه. کنکور باید برداشته بشه و از آن طرف شرط معدل بزارن و تست هوش و تست روان شناسی و از این قبیل مسائل. متاسفانه ورود به دانشگاه های دولتی در ایران مثل یه قیف برعکس میمونه،ورودش فوق العاده سخته ولی خروجش خیلی آسان و اکثر فارغ التحصیلا بی سوادن. باید ورودش آسان باشه ولی خروجش انقدر سخت باشه که دانشجو بفهمه که دانشگاه و فارغ التحصیل شدن در رشته های علوم پزشکی و مهندسی کار هرکسی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۰:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
من نه سهمیه ۲۵ و ۵ درصدی دارم نه هیئت علمی و نه خانواده پولداری دارم ولی با تلاشم تونستم پزشکی روزانه بندرعباس قبول شوم نمیدونم چرا شما دوست دارید کنکور برداشته بشه و هر کی که دوست داشت پزشکی بخونه مثل مهندسی آخه این رشته با جون مردم در ارتباطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
قبلا یک کمپینی راه افتاد که فرزندت کجاست؟الان باید کمپینی راه بیافتد که فرزندت در کدام دانشگاه است؟من همه سیاه نماییها را تا زمانی که چنین نشود و همه مسئولین نگویند فرزندانشان در کدام دانشگاهها هستند باور می کنم.راستی سهمیه های فرزندان هیات علمی و رنگ وارنگ دیگر ....انصاف است.انصاف است.انصاف است.انصاف است.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۲:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
بابا پول داده به مسئولان دانشگاه دانشجوی بهترین دانشگاه شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام من دیپلم ندارم چطوری برم دندان پزشکی بخونم ی ملیارد دارم سندلی از کجا بخرم مسئولش کیه شیرینی خوبی بهش میدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دندانپزشکان قلابی بسیار زیادی داریم که برخوردی با آنان نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
من بارها شنیده ام که صندلی دانشگاه فروخته میشود و این اولین باری هست که میشنوم این موضوع تکذیب میشود !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
کاره اشتباهی کرده
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۲:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
مگه میشه.....فقط این خانوم مقصر نیست
عوامل دانشگاه هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی علیزاده
۲۰:۴۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام خیلی ها مثل این دخت ارزوی رفتن به دانشگاه پزشکی دارند
چرا مثله دیگر رشته ها این کنکور رو بر نمیدارید
چرا مگه در مجلس تصویب نشد
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۸:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
من کاری به کار این خانم ندارم ...ولی ای کاش برای ورود به دانشگاه علاقه هم مدنظر قرار میگرفت نه فقط کنکور و رتبه .
برخی عشق پزشکی و خدمت دارن ولی کنکور لعنتی مانع میشه .و همیشه تو حسرت میمونی .
اکثر اونایی که رشته های پزشکی قبول شدن یا پولدارن و براشون کلی هزینه شده و یا والدینشون عضد هیئت علمی ان.....و کل خاندانشون پزشکه
کاش شرایط جوری تغییر میکرد که هر کسی تو هر رشته ای که علاقه داره تحصیل کنه تا شاهد این جور مسائل نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۶:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
رشته های پزشکی با جان انسانها در ارتباط هستند
ای کاش شاهد روزی باشیم که دانشجویان این رشته صرف نظر از هر سهمیه ایی در رشته های پزشکی تحصیل کنند که شاهد اشتباهات پزشکی و از دست رفتن عزیزان نباشیم
مادری بخاطر تزریق غلط دارو
پدری بدلیل تشخیص غلط بیماری
فرزندی بدلیل اشتباه دکتر معالج از بین میروند و
ای کاش
شاهد چنین وقایعی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
کیانا
۱۶:۳۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بایدمجازات شه تادرس عبرتی برابقیه کلاهبردارا.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
همه چیز این خانم کاملآ قانونی بوده حتی اسمش تو لیست حضور غیاب و سیستم انتخاب واحد ثبت شده
Iran (Islamic Republic of)
Maryam
۱۶:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
متاسفانه بعضیا فورا جبهه گرفتن مگه اون خانوم چه عملی مرتکب شده؟ اما گویا از کلیت قضیه خبر دار نیستن و یا خودشونو زدن به خواب این خانوم به اصلاح محترم به اسم و روپوش قلابی این دانشگاه برای یک موسسه کنکوری تبلیغ میکردن واین موسسه که حرف اولش واو هس(دیگ تا ته قضیه خودتون بخونید)با این اسم و رسم دانش اموز جذب میکرده وپول به جیب میزده به نظرم ن تنها بااین خانوم بلکه با تمامی عوامل این موسسه که این خانوم دراون به عنوان رتبه برتر معرفی شده باید جواب کارشونو بدن و قانون درمورد اونا در اسرع وقت اجرا بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۶:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
همه با پول میرن دانشگاه های مثلا دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
فقط بگم ک خیلی باعرضه بوده ... شما خودتو ی لحظه بزار جای ایشون..عمرا بتونی! استرس و ترس ... پشتت گرم بوده ک دست به همچین کاری زدی درکل خوشم اومد دختر باعرضه ای هستی
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۴:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
پول داده خریده
دارندگی برازندگی
Iran (Islamic Republic of)
sama_k
۱۴:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
واقعا عجیب هرکسی ی چیزی میگه.یکی میگه خلافی نکرده.یکی میگه حق بقیه رو ضایع کرده.خودمم موندم که ایا این کارش جرم یا نه.
Iran (Islamic Republic of)
mma03.1379
۱۳:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دوست عزیزی که میگی این خانم خلافی نکرده،کم کمش میدونی با این سفید نمایی هاش فکر چند نفرو نسبت مملکت خراب کرده یا حق چند نفرو ضایع کرده یا جون چند نفرو میتونسته به خطر بندازه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
متاسفانه اینجا تنها چیزی که روشن بیان نمیشه حقیقت است. این فرد با پارتی و پول رفته دانشگاه. کسی که تو لیست امتحان هستش یعنی ثبت نام شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
عزل رییس دانشگاه کوچکترین تاوانی که باید بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
عزل رییس دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
این خانم هیچ خلافی نکرده بزارین بره درس شو بخونه دیگه کاریه که شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دانشگاه حق همه است . این خانوم مطب که نزده خلاف کرده باشه، داشته علم کسب میکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
کدوم.کلاهبرداری راکرده بدبخت نه پولی دزدیده نه اختلاس کرده عاشق رشته دندانپزشکیه رفته سرکلاسهاش چقدر شلوغش میکنید
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۱۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
وقتی دانشگاه های ما جای افراد مرفه و پولدار بشه،نخبه های فقیر باید خانه نشین بشن.نتیجه اش این است که می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۱:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
عجب این خانم که به کل اساتید و دانشگاه شهید بهشتی رو گذاشته زیر سوال.مگه میشه کسی تو کلاس حضور داشته باشه و استاد نفهمه مهمانه. مگه اسمش تو لیست حضور غیاب نبوده.بیشک این خانم همدستانی تو اموزش دانشکده داشته .که اسمشو تو لیست دانشجوها قرار داده.میگه شاگرد برتره کلاسه یعنی نمرهاش ثبت میشدن.
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۰:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
وقتی در جامعه ای از هیچ استعدادی درست استفاده نشه اینطور میشه همه باید فقط یک رشته بخونن
Iran (Islamic Republic of)
سیمرغ
۱۰:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
خرید صندلی یه امر واقعیه. دانشگاه سالیان سال داره این کار رو میکنه. فقط الان لو رفته و ب مقامات قضایی کشیده شده. اسمش تو لیست دانشجویان دانشگاه فطعا هس. دارن ماس مالی میکنن چون حراست جلوشون گرفته توپ انداختن تو زمبن حراست که تو غفلت کردی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
والله من که فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی ام هر وقت یه کاری دارم میخوام برم داخل دانشگاه شهید بهشتی ازم کارت ملی میگیرن، اسممو می‌نویسند تو دفتر.گیت داره، حراست داره .... اونوقت چحور به غیره یکسال اجازه ورود می دادند؟
Iran (Islamic Republic of)
داریوشs
۰۹:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام ار این مبحث نتیجه میگیریم که اگر کنکور برداشته شود بهتر است چرا که سواد علمی با کنکور مشخص نمی شود البته اگر این دانشجو راست گفته باشد و در دانشگاه رتبه اول باشد
Iran (Islamic Republic of)
Irani
۰۹:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
اگر دانشجو مقصره پس چطور نمراتش رو ثبت میکردن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
اگه پولدار بودم الان دخترام دکترای داشتند یعنی این توانایی را داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
به نظرم این خانم خلافی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام رشته های پزشکی فقط برای سهمیه داراست اگر منطقه یک باشید و سهمیه نداشته باشید هرقدر پول داشته باشی کلاس کنکور بری قبول ن میشی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
ولی من سهمیه ای نداشتم. منطقه یک هم بودم کلاس کنکوری هم نرفتم و یه مدرسه دولتی عادی درس میخوندم ولی رشته پزشکی دانشگاه سراسری قبول شدم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
نه تنها باید دانشجوها روکنترل کنن بایدمدارک اساتید وحتی کارمندهای دولت هم بررسی بشه ،مطمئنم نتایج جالبی حاصل میشه
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۲:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
امسال من خودم کنکوری بودم و درباره این چیزا تحقیق کردم. درضمن مامانمم مدرس دانشجو های پزشکی دانشگاه تهرانه الکی حرف نمیزنم. 1_ امسال پردیس تهران پزشکی دانشجوی ایرانی نگرفته. دانشجوهای خارجی برای ارتقای روابط علمی گرفته شدن. 2_ دانشگاه های برتر برای گرفتن دانشجو، مخصوصا در رشته های پرطرفدار تراز دارن. یعنی این طور نیست کسی با تراز 6000 پول بده بره پزشکی تهران. باید حداقل تراز رو داشته باشه که تقریبا 10000 هست. 3_ سهمیه ها صندلیشون جدای افراد عادیه. برای همین 5 تا رتبه زیرگروه با رتبه سهمیه فرق داره و انتخاب دانشگاه براساس رتبه زیرگروهه نه سهمیه.
Iran (Islamic Republic of)
نیلو
۱۹:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
صندلی سهمیه دارا جدا از بقیس؟ یعنی میخوای بگی هر دانشگاه اینقدر ظرفیت داره که سهمیه ها را جدا محاسبه کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بعضی ازاساتیدم قلابیند چه برسه به دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام
ساده نباشید از حرف هاش میشه دریافت دنبال پناهندگی در یکی از کشورهای اروپايسست و این جریان سازی و کلیپ پخش کردن و حرف های شلوغ کننده بخاطر اقامت گرفتنه
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۲:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
اگه اسمش نبوده چطور امتحان داده و رتبه شده مگه الکی که دانشجوی یه دانشگاه نباشی و سر کلاس بری امتحان بدی و رتبه شی.
من یه روز رفتم دانشکده بهداشت که دانشگاه خودمون نیست و با یکی از استادامون کار داشتم تو ورودی نگهبانها مثل مامورهای fbi گرفتنم و بازجویم کردن
برادر من خواهر من،ما سرگرم کنکوریم و پولدارا با پول همه چی رو میخرن حتی تحصیل در بهترین دانشگاها که آرزوی ماهست.
Iran (Islamic Republic of)
مهراب
۲۳:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
گل گفتی واقعیت
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۲۱:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
متاسفانه هیچ نظارت دقیقی توی دانشگاه اجرا نمیشه، چند سال پیش که ما دانشجو بودیم یه پسر دانشجوی پزشکی دوره انترنی که بخش زایمان بودن یه روز میبینه هر کی هر کیه یه روپوش سفید میده به دوستش که دانشجوی کامپیوتر بوده و با هم میرن بخش زایمان...که بعد لو رفت ولی در حد اخراج در حد یک ترم با پسره برخورد کردن و اون یکی هم هیچی... به نظرم باید اون پسر رو که از شغلش در این حد سو استفاده میکنه مادام العمر از تحصیل محروم میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
شک ندارم این خانم راست میگه چرا یه نفر به مدت یک سال بیاد سر کلاس و اخر هیچ سودی براش نداشته باشه ؟؟؟؟ خدا می‌دونه چند نفر به این روش وارد دانشگاه شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۰:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
حق خیلی ها ضایع شده و این واقعا خیلی افتضاح
اما اگه یه نفر عاشق ی چیزی باشه حاضر میشه براش هرر کاری هم بکنه بدونه اینکه به عواقبش فکر کنه
من درکت میکنم...
ولی قرار نیست حق کسی رو ضایع کنم اگه کسی بخواد عقلانی بره جلو از راه قانونی تمام تلاشش رو میکنه
من برای رسیدن به عشق و حقم حاضرم تمام وقت و تلاشم رو ب کار بگیرم ولی حاضر نیستم حق کسی رو ضایع کنم

چون مطمئنم کسانی هم هستند که مانند من و تو عاشق این رشته یا رشته های دیگرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
حالا که اومده دیگه بیرون نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۰:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بابا بسه دیگه خجالت داره مگه چکار کرده علاقه به کلاسا داشته فوقش پولش رو بگیرید. مدرک که بهش ندادین. همین الان تشریف ببرین دانشگاه تهران ببینید چقدر آدمای علاقمند هستن که تو کلاسا شرکت میکنن. این چیز خوبیه نه بد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دقیقا
حالا بنده خدا علاقه داشته اومده .
چقدر بزرگش می کنن
باید اون حراست مدیریت و اساتید و مدیریت اموزش مورد انتقاد باشن . نه این بنده خدا .
یکسال داره میاد هیچ کس هیچی نفهیده
فکر کنید دانشگاه تراز یک کشور
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
واقعا شرم آوره که کسانی که دارای پول فراوان هستند بتوانند حق دیگران را ضایع کنند و به صورت تقلبی در دانشگاه دندانپزشکی بخوانند. این شیاد باید جلوی این افراد گرفته شود تا دیگر شاهد چنین حق کشی هایی در راه علم نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
فروش صندلی رو همه میدونن. میگن پولدارا کلاس كنكور نمیرن و كنكور نمیدن. یا میرن خارج یا پول میدن صندلى میخرن. یه نفر هیات علمی دانشگاه آزاد بود میگفت سهمیه دارن و بچه ش رو پزشکی ثبت نام میکنه.
Canada
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
چطور سر امتحانات شرکت میکرده در حالیکه پاسخنامه ها به اسم افراد از طرف اداره آموزش صادر میشه. در متن خبر از قول فرد گفته شده که رتبه اول شده یعنی امتحانات را هم میداده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
حالا مگه خود این خانم چه خلافی کرده که باید بره دادگاه پاسگاه؟
ایشون فقط رفته سر کلاس رشته دندانپزشکی شرکت کرده و از مطالب کلاس استفاده کرده
منم خودم خیلی وقتها رفتم تو دانشگاه های مختلف سر کلاس اساتید برتر و مطرح به عنوان مستمع آزاد نشستم
کجای این کار جرمه
اگر این خانم وارد کار درمان و پزشکی شده باشه میشه به عنوان متهم دستگیرش کرد
France
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
ایشون امتحان دادن و کلاس شرکت کردن استاد متوجه نشد اموزش جطوری اسمش اورد تو لیست امتحان معلومه پول داده که اومده سر کلاس بعد پرو پرو میره مصاحبه میکنه من رتبه برتم
Iran (Islamic Republic of)
یک دوست
۲۳:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
خوابی یا خودت و زدی به خواب......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بله کاملا امکان دارد. الان دانشکده داروسازی پردیس بینالملل دانشگاه علوم پزشکی ایران رو چک کنین. تمامشون دانشجوهای ایرانی هستن که ادعا دارند در کشورهای دیگه یکسال درس خوندن بعد انتقال به داخل و سالی 80 میلیون شهریه میدن و درنهایت میشن داروساز. لطفا پی گیری کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
ای کاش پیگیری کنین و نشون بچه های کنکوری و پشت کنکوری بدین که این موسسات کنکوری و سی دی ها و دی وی دی های اموزشی بعضی اوقات از معلم های مدرسه هم بدتر و نامفهوم تر توضیح می دن و این خرج ها اکثر اوقات بیهوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام،،باید تا نتیجه دادگاه و رأی قاضی صبر کرد اما از اینکه تو این کشور مسؤلان متخلف نداریم حسن ظن بیجایی هست بعضی از مسؤلان استاد دروغگویی و فریبکاری هستن که قوه محترم قضائیه دارد رسیدگی میکند مسؤلان این دانشگاه ممکنه تخلف کرده باشند که اگر انجام داده باشند باید محاکمه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
یعنی رای همه دادگاهها دقیقا درست است؟
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۱۸:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
من موندم طرف اگه انقدی درسش خوبه که تو این رشته شاگرد اول دانشگاه شهید بهشتی بوده چرا اصلا به صورت افتخاری این امتیازو بهش نمیدن که بخونه؟ خب هدف کنکور اینه که کسی که درسش خوبه و میتونه از پس این رشته های سخت بربیاد وارد این دانشگاها بشه وقتی ایشون درسش خوبه و میتونه دندونپزشک موفقی بشه؟ چرا اصلا جلوشو میگیرن؟ همینه که نشون میده کنکور کاملا غیراستاندارد و مسخرست و نمیتونه معیار سنجش باشه.
مرگ بر کنکور. ولی ایشونم اشتباه کرده وقتی پولداره خارجم میرفته خب میرفت کانادایی روسیه ای جایی میخوند آشناهای ما هستن که اینجا قبول نشدن و الان دارن اونجاها میخونن.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۴:۰۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
خو اگه بذارن افتخاری درس بخونه فردا صد نفر هم مثلش پیدا میشن نه کنکور میدن نه چیزی و دزدکی میرن تو دانشگاه درس بخونن بعد به اینها هم باید افتخاری درس خواندن داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
بیایید ورودی رو آسان کنید خروجی رو سخت ک هر کس جرات نکنه بیاد، شما ورودی چه برا کنکور چه برا کار سخت ولی داخل ک شد تمومه همه چی
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۱:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
آفرین، دقیقا.
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
حیف دو ملیارد نیست بدی برای تحصیل
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۱۷:۴۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
ای دل غافل مگر میشود الابختکی در یک دانشگاه در این سطح دو ترم درس خواند؟!
در دانشگاه ما که علمی و کاربردی است اگر اسم دانشجویی در لیست حضور و غیاب نباشد برای مدت کوتاهی دانشجو در کلاس مینشیند مثلا دو هفته،
بعد از اینکه استاد لیست دلنشجویان را دریافت میکند اگر اسم دانشجویی در لیست نباشد اجازه حضور در کلاس داده نمیشود و فرد را به آموزش ارجاع می دهند.
حالا تصور کنید که هیچ استادی به موضوع نبودن اسم م.م در لیست اعتراض نکرده و راحت اون رو پذیرفتن!!!!!
اونم تو چنین دانشگاهی با این رشته ی حساس؟!!!!!!!
اگر گفته های مسئولین دانشگاه صحت داشته باشد که غیر قانونی دو ترم سر کلاسها نشسته و درس خوانده،
باید خیلی ها از جمله اساتید،حراست و دیگر مسئولین بخصوص رئیس دانشگاه بابت این سحل انگاری پاسخگو باشند،
باز هم میگم اگه سهل انگاری بوده خیلی بده ها!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
با چندین میلیارد می تونی بری تو آکسفورد از لیسانس تا دکتری با خیال راحت درس بخونی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
آکسفورد که هر کسی رو راه نمیده حالا شما صد میلیارد داشته باش همه اعتبارش به اینه که عالی ترین ها رو میگیره
آخرین اخبار