معاون اول قوه قضاییه:

حجم پرونده های قضایی را با سازش و مصالحه کاهش دهیم/ لزوم حمایت از کارگاه‌های تولیدی کوچک

معاون اول قوه قضاییه گفت:از طریق صلح و سازش و میانجیگری پرونده های وردی به دستگاه قضا را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،صبح امروز طی مراسمی در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول قوه قضاییه و جمعی از مسئولان، حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا به عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد.

معاون اول قوه قضاییه در این مراسم اظهار کرد: عزتی که امروز مردم ایران دارند در کل تاریخ بی سابقه است، افتخار این عظمت اسلام است، اعتماد به نفس توام با ایمان است امروز مردم ما در عزت و شرافت از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار هستند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: ما برای شکرانه این نعمت و عزت و استقلال و امنیت و اعتماد به وعده‌های الهی برای قدردانی از جانبازان و خانواده شهدایی که رفتند تا امروز امنیت برقرار باشد، باید تلاش کنیم.

او ادامه داد: شناخت درست مسائل سیستان و بلوچستان، ارایه راه حل‌های درست برای حل مسائل و چگونگی اجرای راه حل‌ها موضوع مهم در این استان است.

اژه‌ای افزود: مشکلات استان باید احصا شود و سپس با هم افزایی و همفکری راهکار لازم برای برطرف کردنشان را در دستور کار قرار دهیم که اگر این کار شود حق مطلب را ادا کرده ایم.

لزوم حمایت از کارگاه‌های تولیدی کوچک

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز مسائل یکجانبه و یک بعدی نیست، امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم در همین راستا باید از کارگاه‌های تولیدی کوچک حمایت کنیم.

این مسئول ادامه داد: یکی از درخواست‌های جدی مردم رسیدگی سریع پرونده است، اما به لحاظ حجم کار نیروی اداری و نیروی قضایی رسیدگی‌ها طول می‌کشد و امکان پذیر نیست در این میان یکی از راه‌ها این است که پرونده‌هایی که امکان دارد به دستگاه قضایی وارد نشود، از طریق صلح و سازش و میانجیگری از ورود پرونده به دستگاه قضایی خودداری کنیم.

اژه ای خطاب به رئیس کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط و تعامل با عموم مردم، استفاده از ظرفیت‌های استان برای پیشگیری و کاهش ورود پرونده به قوه قضائیه، تلاش برای تقویت نقاط پیشرفت و از بین بردن نقاط ضعف موجود در مجموعه را در دستور قرار دهند.

او ادامه داد: تلاش برای تحقق عدالت و مقابله با جنگ اقتصادی که راه مهم و موثر محقق شدن رونق تولید و ایجاد اشتغال است، زیرا در جنگ اقتصادی باید از راه اقتصادی مقابله کرد و هرچه می‌توانید به تولید صنعت کشاورزی کمک کنید.

اژه‌ای گفت: همچنین به طور جدی و قاطع، اما با تدبیر با فساد مقابله کنید، هر چه می‌توانید از مجموعه قضایی استان صیانت کنید و به مشکلات خانواده قضایی خود رسیدگی کنید.

مصطفوی نیا از خرداد ماه سال ۱۳۹۲ تا کنون به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت مرکز استان گیلان مشغول به انجام وظیفه بوده است.

حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل سابق دادگستری سیستان و بلوچستان نیز به به عنوان رئیس دادگستری بیرجند منصوب شده است.

انتهای پیام/گ/پ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار