امیر دریادار سیاری:

ما باید در مقابل جنگ نرم دشمن با بصیرت و آگاهی بایستیم/دریای آزاد متعلق به همه ملت‌ها است

ما باید در مقابل جنگ نرم دشمن با بصیرت و آگاهی بایستیممعاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمن از طریق جنگ سخت به هیچ هدفی نرسیده و امروز به جنگ نرم روی آورده ،گفت:ما باید در مقابل این جنگ با بصیرت و آگاهی بایستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اجلاسیه امیران و هزار و ۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی گفت: ما باید در مقابل جنگ دشمن با بصیرت و آگاهی بایستیم، زیرا نمی‌توانیم به همین سادگی بگوییم در مقابل جنگ دشمن بایستیم، اما متوجه نباشیم که چه کاری انجام می‌دهیم.

امیر دریادار سیاری افزود: اکنون درگیر جنگ نرم هستیم و به عبارتی در این ۴۰ سال گذشته، دشمن از طریق جنگ سخت به هیچ هدفی نرسیده و به جنگ نرم روی آورده و از طریق تهاجم فرهنگی، بحث‌های اقتصادی و تحریم اهداف خود را دنبال می‌کند.

او اضافه کرد: این اجلاسیه‌ها و کنگره‌ها و یادواره شهدا فقط این نیست که از شهدا یاد کنیم به طوری که یکی از اهداف، این موضوع است، اما یک عملیات محسوب می‌شود، این عظمت، جمعیت و حضور، عزم و اراده یک عملیات در برابر جنگ نرم دشمن است به شرطی که این برنامه‌ها در رسانه به خوبی پوشش داده شود و دشمن ببیند که ما اینگونه هستیم.

دشمن به دلیل ضرر خودش در ۴۰ سال گذشته اقدام نظامی نمی‌کند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دشمن اگر قصد دارد به مرزها، منابع و منافع کشور آسیبی وارد کند، در ابتدا سود و ضرر خود را در نظر گرفته و سپس اقدام می‌کند به همین سبب در ۴۰ سال گذشته هرجایی که ضرر داشته اقدامی هم نکرده است.

او اضافه کرد: اگر انقلاب، کشور، هویت، عزت و بزرگی خود را خواستار باشیم حتما باید در مقابل دشمنان محکم بایستیم، اکنون ایستاده‌ایم و از این به بعد هم می‌ایستیم، دشمن شکست خورده در آینده هم قطعا شکست می‌خورد. تنش‌های بین آمریکا و ایران برای اکنون نیست بلکه از پیروزی انقلاب با دشمنان و استکبار این تنش‌ها را داشتیم، هدف دشمنِ استکباری نابودی کشور و انقلاب است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به جایگاه امام راحل در کنگره نقش امام (ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی بیان کرد: با توجه به مختصات جغرافیایی، زادگاه امام راحل برای استان مرکزی افتخار است و این کنگره عظیم اقدام خوبی در زمینه معرفی و تببین نقش امام (ره) در دفاع مقدس است، زیرا تاکنون آنچه که باید و نیاز بوده به اندازه کافی تبیین نشده و وظیفه این کار با کسانی است که از ابتدای انقلاب در صحنه حضور داشتند، زیرا صحبت‌ها و رهنمود‌های امام را از نزدیک دیدند.

دریای آزاد متعلق به همه ملت‌ها است و ما هم باید حضور داشته باشیم

او ادامه داد: در چند سال گذشته بیان کردیم که مطابق قوانین و مقررات بین‌المللی ما هم می‌توانیم در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم همان طور که دشمنان هم در نزدیکی ما در آب‌های آزاد هستند و تدبیر فرماندهی معظم کل قوا این است که اهل تعدی و تجاوز به مرز‌های دیگران نیستیم، اما به سبب اینکه دریای آزاد متعلق به همه ملت‌ها است ما هم باید حضور داشته باشیم.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نه تنها در محدوده مکزیک بلکه در اقیانوس اطلس، اقیانوس هند جنوبی، آرام، مدیترانه و همه آب‌های آزاد توانمندی حضور داریم.

او با اشاره به اینکه در کشور در جنگ، سازندگی و ساخت تجهیزات از صنایع موجود در کشور از جمله صنایع نظامی مربوط به وزارت دفاع و صنایع مربوط به شرکت‌های خصوصی و شخصی موجود استفاده کردیم افزود: اکنون هم مسئولان باید مشکلات صنایع را برطرف کنند و صنایع نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند.

شرکت آذرآب اراک در خدمت صنایع دریایی کشور

امیر دریادار سیاری اضافه کرد: به دنبال تعمیرات اساسی سیستم و قلب ناو جمهوری اسلامی خارک (بزرگترین ناو) که سامانه رانش آن بخار است و ساخت انگلیسی‌هاست بودیم و شرکت آذرآب اراک در این کار مردانه در صحنه ایستاد و برای مردم افتخار آفرید.

او تاکید کرد: درصورت نیاز از صنایع استفاده می‌کنیم، امروز ناو هوایی، زمینی، دریایی و توپ و تانک و سایر موارد ساخته می‌شود تنها در نیرو‌های مسلح نیست بلکه بیشتر این اقدامات در دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش نیان و خصوصی است که به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

اجلاسیه امیران و هزار و ۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی (نیروی زمینی، هوایی و دریایی) از سری اجلاسیه‌های فرعی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد.

تجلیل از جانبازان بالای ۷۰ درصد و آزاده‌ای که بالاترین سابقه آزادگی دارد و دیدار با خانواده شهدای شاخص ارتش، رونمایی از طرح تصویر حضرت امام (ره) با اسامی یک هزار و ۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی، برگزاری نمایشگاه دستاورد‌ها و تجهیزات ارتش و رونمایی از تمبر اجلاسیه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این اجلاسیه بود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
تو رو خدا يه زير دريايي بفرستين كنار نيويورك و واشنگتن تا حال آمريكاييا جا بياد
البته تو آبهاي بين المللي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
دداشتن بصيرت از اصول دين هم واجبتره