نفس مشهد تنگ شد/اجتناب شهروندان از بکار گرفتن خودرو‌های شخصی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از افزایش شاخص کیفیت هوای مشهد و ورود به مرز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها خبر داد.

هوای مشهد آلوده استتورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به شرایط هوای امروز مشهد گفت: بر اساس گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای امروز مشهد به ۱۵۶ (AQI) رسیده است که برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم به شمار می‌رود.

او ادامه داد: تمام افراد به ویژه گروه‌های در معرض آسیب همچون بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار باید تا حد امکان از تردد در هوای آلوده به ویژه در ساعات اوج آلودگی از ۱۰ صبح تا ۱۶ پرهیز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودرو‌های شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا دانست و گفت: روزانه تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در این شهر در حرکت هستند.

شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ هشدار برای همه سنین، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از ۳۰۰ نیز وضعیت بحرانی را نشان می‌دهد.
این در حالی است که مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی امروز اعلام کرد علت شرایط جوی بوجود آمده عبور جریان های شمالی خشک از صحرای قره قوم در ترکمنستان و وزش باد شدید است که این موضوع کانون های گرد و غبار داخلی را نیز فعال می کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

کیفیت هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
رضا
۱۷:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
خدالعنت کنه اون دستهای پشت پرده ای که برای سودبیشترراضی به تولیدات خودروهایی هستندکه درهیچ جای دنیا اعتباری برای این خودروهاقائل نیستندوبرایشان بیماری وسلامت مردم مهم نیست آن وقت ازمحیط زیست صحبت می کنند