پس از روانه‌شدن موج انتقادها به آمریکا در پی حملات پهپادی یمن

پمپئو ناکارآمدی سامانه پاتریوت را لاپوشانی کرد

وزیر خارجه آمریکا با ارائه توضیحاتی ناموجه سعی کرد بر ناکارآمدی سامانه‌های دفاعی «پاتریوت» که این کشور به عربستان داده است، سرپوش بگذارد.

پمپئو ناکارآمدی سامانه پاتریوت را لاپوشانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی سامانه‌های دفاعی که این کشور به عربستان داده است، گفت: سامانه‌های دفاع موشکی در سرتاسر جهان گاهی اوقات نمی‌توانند نتیجه مورد نظر را بدست آورند.

پمپئو در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا نظامیان سعودی مجهز به سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکا قادر به دفع حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفت خود نبودند، گفت: سامانه‌های دفاع موشکی در سرتاسر جهان گاهی اوقات نمی‌توانند نتیجه مورد نظر را بدست آورند و بعضی از بهترین سامانه‌های جهان همیشه به اهداف خود دست نمی‌یابند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد پمپئو هنگام ورود به جده در این باره گفت: ما دیده‌ایم سامانه‌های دفاع هوایی در سراسر جهان موفقیت‌های مختلط و دوگانه‌ای داشته‌اند. بعضی از بهترین سامانه‌های جهان همیشه چیز‌هایی را بدست نمی‌آورند. ما می‌خواهیم کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که زیرساخت‌ها و منابعی که اقدام به پی ریزی حملاتی مانند این حمله (پهپادی به تاسیسات نفتی مهم عربستان) کردند، کمتر از آنچه که به نظر می‌رسد موفق باشند.

این دیپلمات ارشد آمریکا برخی تحلیل‌ها و گزارش‌ها مبنی بر اینکه حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان در نتیجه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده است، رد کرد.

تاسیسات نفتی شرکت نفت عربستان در شرق این کشور در نخستین ساعات ۱۴ سپتامبر توسط ۱۰ پهپاد هدف حمله قرار گرفت. بطور خاص، بقیق- بزرگترین میدان نفتی جهان- و میدان نفتی خریص دومین میدان بزرگ عربستان هدف حمله قرار گرفتند. این حملات سبب آتش سوزی در ۱۳ تاسیسات نفتی شد.

 جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حملات را برعهده گرفت. واشنگتن مدعی است که دولت ایران در این حملات دست دارد. تهران قویا این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را بی اساس دانسته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید 29-29
۱۴:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
مگر امریکا اجازه میدهد . که اعراب سلاح مدرن داشته باشند ، اومیخواهد اعراب هرچه بیشتر ضعیف شود تا مزدور اسراایل باقی بمانند ..
آخرین اخبار