معرفی ۶۷ واحد متخلف گردشگری و سیاحتی گیلان به تعزیرات حکومتی

واحد‌های گردشگری متخلف در گیلان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد درویش‌کردار معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح تشدید نظارت و بازرسی از مراکز سیاحتی و گردشگری گیلان در دستور کار بازرسان سازمان صمت گیلان قرار دارد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ واحد متخلف گردشگری و سیاحتی گیلان به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

او حضور و پایش مستمر بازرسان این دستگاه از مراکز گردشگری و سیاحتی استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: استان گیلان از مقاصد گردشگری مهم کشور محسوب می‌شود بنابراین نظارت بر نحوه عملکرد واحد‌های گردشگری آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

درویش‌کردار از اجرای طرح تشدید نظارت بر نوار ساحلی و اماکن گردشگری گیلان با اولویت بررسی تخلفات رایج در این اماکن خبر داد و تصریح کرد: عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، گرانفروشی، تقلب، کم‌فروشی و نظایر این‌ها دست مواردی است که انجام آن‌ها در هر واحد گردشگری و سیاحتی تخلف محسوب می‌شود.

او با تأکید بر اینکه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در طرح تشدید نظارت بر نوار ساحلی و اماکن گردشگری گیلان با بازرسان سازمان صمت همکاری کرده‌اند ابراز داشت: در طول اجرای این طرح از ۴۱۰ عدد از اماکن گردشگری گیلان بازرسی به عمل آمد و تخلفات مشاهده شده در آن‌ها جهت برخورد به مراجع ذیربط ارجاع داده شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تشکیل پرونده برای ۶۷ واحد متخلف گردشگری و سیاحتی استان و معرفی آنان به تعزیرات حکومتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر تلاش سایر نیرو‌ها گزارشان مردمی نیز در برخورد با واحد‌های متخلف گردشگری کمک شایانی به بازرسان سازمان صمت کرد.

درویش‌کردار عمده گزارشان مردمی واصله را در مورد گرانفروشی واحد‌های دارای پروانه فعالیت از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان ذکر کرد و تصریح کرد: این واحد‌ها دارای نرخ‌های فروش بسیار بالاتر از سایر واحد‌های صنفی مشابه خود بودند و نظارت بر عملکرد این اماکن بر عهده سازمان مذکور است.

انتهای پیام/آ

واحدهای گردشگری متخلف به تعزیرات معرفی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.