حمایت ۵۰ درصدی دولت برای ساخت نیروگاه‌ها

استاندارمازندران گفت: دولت تا سقف ۵۰ درصد از مراحل ساخت نیروگاه‌های برق با مقایس کوچک را در قالب پرداخت تسهیلات بانکی ،حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مجید حسین زادگان استاندار مازندران امروز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه در حاشیه افتتاح نیروگاه مولد مقایس کوچک بابکان آمل گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت هر نیروگاه با مقایس کوچک سرمایه گذاری مورد نیاز هست که نیمی از این هزینه را دولت با پرداخت تسهیلات بانکی حمایت خواهد کرد.

او افزود: دولت علاوه بر حمایت درپرداخت تسهیلات، خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های کوچک را انجام خواهد داد و تامین سوخت این نیروگاه‌ها که عمدتا از گاز هست، تقریبا رایگان و حداقلی است.

استاندار مازندران گفت: سرمایه گذاری درحوزه ایجاد نیروگاه‌ها با بازدهی خوبی برای سرمایه گذاران وبدون ریسک خواهد بود و حتی در زمانی‌هایی سرد سال که مصرف برق عمدتا کمتر است، دولت برق مصرفی نیروگاه‌های کوچک را تضمینی خریداری خواهد کرد.

حسین زادگان با بیان اینکه مازندران در بخش راه اندازی نیروگاه‌های مقایس کوچک از استان‌های پیش رو دراین بخش است، افزود: همه ظرفیت‌های استانی دراین بخش برای توسعه این نیروگاه‌ها فراهم است و سرمایه گذاران می‌توانند بدون دغدغه دراین بخش ورود و سرمایه گذاری داشته باشند.

او گفت: دولت با توجه به هزینه دار بودن سرمایه گذاری در قبل و پس از آن امکان ورود و ساخت چنین نیروگاه هایی وجود ندارد، لذا در راستای تقویت پدافند غیرعامل و نیز تامین برق پایدار برای واحد‌های تولیدی و صنعتی استان برخی شهرک‌ها حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

نیروگاه برق مولد مقایس کوچک ۷ مگاواتی درنزدیکی شهرک صنعتی بابکان شهرستان آمل امروز پنجشنبه با حضور استاندار مازندران افتتاح شد.

برای ساخت این نیروگاه با مقایس کوچک ۷ مگاواتی بیش از ۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است.
انتهای پیام/س
 

افتتاح نیروگاه برق مولد در آمل

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.