تولید بیش از ۴۱ هزار تن گوشت مرغ در خوزستان

سرپرست معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در ۵ ماهه اول سال ۹۸، بیش از ۴۱ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است.

عبدالامیر نیرومند سرپرست معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درخصوص میزان تولید گوشت مرغ در استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مردادماه، ۴۱ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ در مرغداری‌های استان تولید شده است.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۷، میزان تولید گوشت مرغ در استان ۳۱ هزار تن بوده، افزود: میزان تولید در مدت مذکور امسال، در مقایسه با پارسال، ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نیرومند درخصوص میزان جوجه ریزی در مرغداری‌های استان بیان داشت: در ۵ ماهه اول سال ۹۷ شاهد ۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی بودیم که این رقم امسال به ۲۱ میلیون قطعه رسید.

بیشترین جوجه ریزی در دزفول ثبت شد

این مقام مسئول تصریح کرد: بیشترین سهم جوجه ریزی در استان خوزستان را شهرستان دزفول با حدود ۶ میلیون قطعه و تولید ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ به خود اختصاص داده، این در حالی است که کمترین میزان جوجه ریزی در شهرستان هویزه با ۱۸۶ هزار قطعه و تولید ۳۵۳ تن گوشت اتفاق افتاد.

سرپرست معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تعداد کشتارگاه‌های فعال طیور در استان را ۹ واحد عنوان کرد و اظهار داشت: در کلانشهر اهواز ۳ واحد، شهرستان دزفول ۲ واحد، شهرستان رامهرمز ۲ واحد، شهرستان بهبهان یک واحد و شهرستان مسجدسلیمان یک واحد فعالیت می‌کند.

به گفته عبدالامیر نیرومند، پیش بینی می‌شود با افزایش تقاضای گوشت مرغ، توزیع نهاده‌های تولید با قیمت مصوب و کاهش قیمت جوجه یک روزه، تولید در ۶ ماهه دوم امسال سیر صعودی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: تولید ، مرغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.