نصیرزاده در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رژه و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی در منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود

فرمانده نهاجا گفت: جنگنده‌های نیروی هوایی امسال به همراه یگان‌های نمونه‌ای از هواپیما‌های دیگر مستقر در جنوب رژه برگزار می‌کنند.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با یادآوری اینکه نیرو‌های مسلح در مناسبت‌های مختلف اقدام به نمایش رژه می‌کنند، گفت: نیروی هوایی نیز در چنین برنامه‌هایی به صورت پرواز جمع یا پرواز تک فروندی، مانور‌های آکروباتیک اجرا می‌کنند که می‌توان پرواز جنگنده کوثر را در   ۲۹ فروردین امسال مثال زد.

او در تشریح نکته‌های پرواز‌های نمایشی اظهار کرد: هدف پرواز‌های رژه‌ای، قدرت نمایی است؛ پرواز‌های جمع از ظرافت‌های بسیار بالایی برخوردار است و خلبان این نوع پرواز‌های رژه‌ای هنرمندی است که نقش لیدری و رهبری را بر عهده دارد. این خلبان‌ها باید بسیار حساس، ظریف و هنرمندانه پرواز کنند، چراکه چند فروند هواپیمای نظامی هم در اطراف بال جنگنده‌ به پرواز در می‌آیند.


بیشتر بخوانید: برگزاری رژه ملی نیرو‌های مسلح در بندرعباس نمایش اقتدار نظام


فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه خلبان‌‌های جنگنده‌ها باید به تمامی نواسانات هوایی، گردش‌ها و حرکت‌های هواپیمای لیدر دقت کنند، گفت: ظرافت در چنین پروازهایی، مجموعه جنگنده‌ها را به صورت گروهی واحد و توانمند نمایش می‌دهد که حاصل تلاش، آموزش با کیفیت لجستیکی، فنی و مهندسی و طرح ریزی عملیاتی بسیار قوی سال‌های گذشته خلبان‌هاست.

امیر نصیرزاده درباره ظرافت‌های برنامه ریزی عملیاتی رژه افزود: در رژه تهران، جنگنده‌ها از پایگاه‌های همدان، اصفهان یا شیراز حاضر می‌شوند و همه آنها باید در منطقه‌ای به نام هولدینگ با سرعتی حدود ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کنند؛ اینگونه پروازها با فاصله‌های زمانی چند ثانیه‌ای انجام می‌شود که بی دقتی در آنها موجب برخوردهای هوایی خواهد شد.

او ادامه داد: خلبان پرواز جنگنده تک فروندی، بسیار متفاوت از پرواز غیر نظامی باید با جسارت، شجاعت و حالت تهاجمی اقدام به مانور آکروباتیک کند که این موضوع هم پیچیدگی ویژه‌ای دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خبر داد: برنامه رژه و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی امسال در منطقه جنوب کشور برگزار خواهد شد و  یگان‌های نمونه‌ای از هواپیما‌های دیگر مستقر در جنوب مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار