در نشست خبری؛

برنامه های هفته دفاع مقدس در قم تشریح شد

نمایش توانمندی‌های پهپادی نیرو‌های مسلح در نمایشگاه یادیاران از ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در قم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ پاسدار احمد بیطرفان،جانشین فرمانده سپاه قم روز پنجشنبه در نشست خبری بیان کرد: امروز نیرو‌های مسلح کشور به فناوری‌های پیشرفته‌ای درزمینه پهپاد‌های نظامی دست‌یافته‌اند که نمایش این دستاورد‌ها در نمایشگاه یادیاران قم موجب غرور ملی در میان مردم خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به اجرای ۲۳۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قم گفت: هشت سال دفاع مقدس، عرصه شکوهمند جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران بود که باید یاد و خاطره آن دوران همواره در ذهن مردم زنده بماند.

جانشین فرمانده سپاه قم افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم با رژه نیرو‌های مسلح استان در صبح روز سی و یکم شهریورماه آغاز می‌شود.

بیطرفان گفت: این مراسم از ساعت هشت و سی دقیقه در بلوار پیامبر اعظم (ص) اجرا خواهد شد و عموم مردم می‌توانند برای مشاهده آن در مکان برگزاری مراسم حضور یابند.

جانشین فرمانده سپاه قم بیان کرد: سخنران ویژه مراسم رژه نیرو‌های مسلح استان آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور خواهد بود و پس‌ازآن صلابت نیرو‌های مسلح در قالب گردان‌های نمونه و یگان‌های حمل‌کننده تجهیزات نظامی به نمایش گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: همچنین در همان روز سی و یکم شهریورماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا، نمایشگاه یادیاران به‌منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ابعاد مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی با سخنرانی آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آغاز به کارمی‌کند.

جانشین فرمانده سپاه قم گفت: این نمایشگاه همچون سال‌های گذشته در حدفاصل شهرک قدس و مسجد مقدس جمکران، پشت کوه خضر نبی (ع) دایر می‌شود و علاقه مندان می‌توانند برای بازدید در دو نوبت صبح از ساعت هشت و سی دقیقه تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به نمایشگاه مراجعه کنند.

بیطرفان بیان کرد: اجرای تئاتر سرباز وطن و همچنین برگزاری رزمایش با استفاده از تجهیزات نظامی و انفجارات از بخش‌های جذاب و پرمخاطب این نمایشگاه در هفته دفاع مقدس سال جاری است.

جانشین فرمانده سپاه قم ادامه داد: در این نمایشگاه خاطره گویی ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس توسط پیشکسوتان جهاد و شهادت انجام می‌شود، همچنین با همکاری موسسه سیره شهدا، راویان آن دوران به شبهه‌های مطرح‌شده در خصوص جنگ تحمیلی پاسخ خواهند داد.

او گفت: در روز اول مهرماه، برنامه ویژه‌ای در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مکان‌های حضور سربازان استان برای آشنایی هرچه بیشتر نسل نوجوان و جوان باارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قم با اشاره به الگوی مقاومت اقتصادی ملت ایران در برابر تحریم‌ها با الهام از دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در روز دوم مهرماه برنامه‌های متنوعی برای شناساندن اهمیت موضوع رونق تولید و اقتصاد مقاومتی توسط اقشار مختلف بسیج استان اجرا خواهد شد.

بیطرفان بابیان این‌که در روز سوم مهرماه به موضوع بصیرت و دشمن‌شناسی پرداخته خواهد شد، ادامه داد: امروز ملت ایران به برکت همین بصیرت در بالاترین سطح اقتدار قرار دارد و دشمنان نظام اسلامی در منطقه و خارج از آن، جرات هیچ‌گونه تعرضی به خاک ایران را ندارند.

جانشین فرمانده سپاه قم گفت: در روز چهارم مهرماه مزار شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان عطرافشانی و از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل خواهد شد.

او افزود: در روز پنجم مهرماه که مصادف است با روز جمعه، نیرو‌های مسلح به‌صورت باشکوه در مصلای نماز جمعه قدس قم حضور خواهند یافت و صلابت خود را به نمایش می‌گذارند، همچنین در این روز در سطح مساجد استان به موضوع لزوم تقویت ملی و همبستگی اجتماعی ملت ایران در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی تأکید خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه قم ادامه داد: در روز ششم و هفتم مهرماه نیز از غرورآفرینان و جهادگران دوران دفاع مقدس و فرماندهان و پیشکسوتان سرافراز آن دوران تجلیل خواهد شد.

بیطرفان با اشاره به این‌که در طول هفته دفاع مقدس، هرکدام از مساجد و پایگاه‌های بسیج در مناطق مختلف قم برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهند کرد، گفت: برپایی میز خدمت توسط اقشار مختلف بسیج، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین افتتاح طرح‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های تدوین‌شده به‌منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قم است.

جانشین فرمانده سپاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شهر قم و موقعیت جغرافیایی خاص آن، بیان کرد: به‌منظور پاسداری و حراست منسجم از این شهر، پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) با بهره‌گیری از مجهزترین سامانه‌های دفاعی از این شهر حفاظت می‌کند.

انتهای پیام/ش

برنامه های هفته دفاع مقدس در قم

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار