قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

اخلاص،اصلی‌ترین محور تحصیل علوم دینی است

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اخلاص، اصلی‌ترین محور تحصیل علوم دینی است و تعلیم در این امور باید صرفا برای خدا صورت گیرد.

اخلاص،اصلی‌ترین محور تحصیل علوم دینی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید طلاب حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: اخلاص، اصلی‌ترین محور تحصیل علوم دینی است و تعلیم در این امور باید صرفا برای خدا صورت گیرد.

او افزود: تلاش‌های مؤثری برای پیشرفت حوزه علمیه استان هرمزگان از جمله تاسیس مدرسه جدید در شهر بندرعباس صورت گرفته است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با طلاب حوزه‌های علمیه تهران؛ تقوا، پرهیز از گناه و نماز اول وقت را از مهمترین توصیه‌های ایشان به طلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری افزود: در بحث گسترش درس خارج فقه و اصول، ۳۱ کرسی درسی در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

او گفت: درخت واره رشته‌های تخصصی حوزه علمیه نیز آماده شده است و نزدیک به ۳۰۰ رشته تخصصی بر حسب نیاز‌های جامعه تعریف شده است تا طلاب بتوانند در آن تحصیل کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ منشا خدمات و برکات بزرگی بوده اند و امروز ماموریت بزرگی را برعهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: حوزه‌های علمیه باید در رساندن جامعه به تمدن نوین اسلامی نقش بسزایی داشته باشند و ما امروز نیازمند حوزه‌های علمیه تمدن ساز هستیم تا بتوانیم پیام نورانی اسلام را به دنیا منتقل کنیم.

در هرمزگان هزار و ۳۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند و یک مدرسه تخصصی کلام نیز در رودان دایر است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز برگزاری انتخاب مجلس شورای اسلامی و برگزاری کنگره هزار و ۵۰۰ شهید استان را مهمترین رویداد‌های هرمزگان در سال ۹۸ دانست.

عباس میرزاد همچنین به نقش پررنگ رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه ضمن کمک به دستگاه‌های اجرایی برای کاهش این آسیب ها، مردم را به آینده کشور امیدوار کنند.

مدیرحوزه‌های علمیه هرمزگان هم گفت: هزار و ۳۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه استان تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام حقیقی گفت: دو مدرسه در استان دروس سطح دو و سه را ارائه می‌دهند.

او افزود: یک مدرسه تخصصی کلام نیز در شهرستان رودان فعالیت می‌کند.

در پایان این جلسه، حکم مدیریت حوزه‌های علمیه استان هرمزگان به حجت الاسلام حقیقی داده شد.

همچنین از تعدادی از روحانیون و واقفان حوزه‌های علمیه هرمزگان قدردانی شد.

انتهای پیام/ف

آغاز سال تحصیلی جدید طلاب حوزه‌های علمیه هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.