سرقت ۲۲ میلیون بشکه نفت خام در نیجریه

نیجریه به دلیل سرقت نفت از خطوط لوله انتقال نفت خام طی ماه‌های ژانویه و ژوئن ۲۰۱۹ حدود ۲۲ میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۱.۳۵ میلیارد دلار از دست داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام رسمی نیجریه روز پنجشنبه در ابوجا اعلام کرد کشورش به دلیل سرقت نفت از خطوط لوله انتقال نفت خام طی ماه‌های ژانویه و ژوئن ۲۰۱۹ حدود ۲۲ میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۱.۳۵ میلیارد دلار از دست داده است.

شورای اقتصادی ملی نیجریه در جریان یک دیدار با رئیس جمهور، گزارشی هشدار دهنده درباره سرقت نفت خام در نیجریه به رئیس جمهور ارائه داد. گادوین اوباسکی، فرماندار استان ادو، در پایان این دیدار گفت: «۲۲.۶ میلیون بشکه نفت خام به ارزش تقریباً ۱.۳۵ میلیارد دلار طی شش ماه نخست امسال مفقود شده است. اگر این وضع مهار نشود طی دو سال، حدود ۲.۷ میلیارد دلار را از دست خواهیم داد».


این آمار که توسط شرکت ملی نفت نیجریه تهیه شده است مربوط به چهار خط لوله انتقال نفت خام می‌شود. نیجریه با تولید روزانه حدود دو میلیون بشکه نفت خام، نخستین تولید کننده نفت خام در آفریقا به شمار می‌رود. تولید نفت خام طی دهه‌ها در نیجریه باعث ثروتمند شدن مسئولان دولتی این کشور شده و سود زیادی را عاید شرکت‌های خارجی کرده است، ولی بسیاری از مردم این کشور به خصوص در منطقه دلتای نیجر با فقر دست به گریبان هستند.

برچسب ها: نفت ، نیجریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار