اهدای ۲۰۰ کوله مهربانی برای حمایت از کودکان کم بضاعت دیابتی در مشهد

قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان گفت: ۲۰۰ کوله به همراه نوشت افزار برای برای حمایت از دانش آموزان کم بضاعت دیابتی در طرح کمپین کوله مهربانی، توزیع شد.

اهدای ۲۰۰ کوله مهربانی برای حمایت از کودکان کم بضاعت دیابتی در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  هاجر شریفی قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان گفت: طرح کمپین کوله مهربانی برای حمایت از کودکان کم بضاعت دیابتی از اوایل تابستان شروع و ۲۰۰ کوله به همراه نوشت افزار برای این دانش آموزان آماده شد.

او تصریح کرد: از این تعداد، ۱۵۰ کوله دیروز و در حاشیه یک همایش آموزشی در مورد انسولین و کنترل دیابت به این افراد تحویل داده شد.

قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور تعداد ۵۰ کوله هم در یکی از مدارس حاشیه‌ای شهر مشهد توزیع شد.

شریفی افزود: این انجمن تا کنون توانسته است ۳۵۰ کودک مبتلا به انواع دیابت را که از نظر تامین هزینه درمانی دچار مشکل هستند، زیر پوشش خود قرار دهد.
 
او تصریح کرد:طبق آمار‌های منتشر شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین ۱۲ تا ۱۴ درصد جامعه دچار بیماری دیابت هستند.
 
قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان گفت: بیشتر خدمات آموزشی، توزیع بروشور، آموزش از طریق فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های ماهانه برای عموم مردم و همچنین بازی درمانی و استفاده از خدمات مراکز درمانی این موسسه به صورت رایگان و در بعضی از موارد با تخفیف ۸۰ درصد به این افراد ارائه می‌شود.

شریفی ادامه داد: هزینه‌های درمانی این افراد با توجه به نوع بیماری آن‌ها متفاوت است و به صورت متوسط ماهانه رقمی بیش از پنج میلیون ریال بابت دارو و درمان را در بر می‌گیرد و به همین دلیل نیاز است تا نیکوکاران و افراد خیر این خانواده‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند تا در شرایط بد اقتصادی موجود توان جبران قسمتی از هزینه‌ها صورت پذیرد.

بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان یک سازمان مردم نهاد و خیریه است که تحت نظارت بهزیستی کشور در سال۱۳۸۴ تأسیس شد.

این بنیاد تاکنون توانسته است با توسعه خدمات در زمینه حمایت، کمک رسانی، پیشگیری، کنترل، درمان، آموزش و بالا بردن سطح آگاهی عمومی با بهره گیری از روش‌های نوین، خدمات گسترده‌ای را در خدمت رسانی به بیماران ساماندهی کند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

اجرای طرح کمپین کوله مهربانی برای حمایت از کودکان کم بضاعت دیابتی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.