رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

پیروزی امامی و محبی در دیدار نخست/ شکست افضلی مقابل حریف کوبایی

یونس امامی و یداله محبی در رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان در نورسلطان قزاقستان کار خود را با پیروزی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های اوزان ۷۰، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز (جمعه) در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی در دور نخست مقابل خودربولگا دورجخاند از مغولستان ۶ بر یک پیروز شد. وی در دور بعد به مصاف نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا می‌رود. در این وزن ۲۸ نفر شرکت کرده اند که گنو پتریاشویلی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک نیز در گروه محبی حضور دارد.


بیشتر بخوانید:پیشکسوت کشتی ایران عضو تالار مشاهیر اتحادیه جهانی می‌شود


در وزن ۷۴ کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست مقابل گندری گارزون کشتی گیر کهنه کار و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شد و برای ادامه کار باید منتظر حضور این کشتی گیر کوبایی به دیدار فینال باشد و در صورتی که آزادکار کوبایی مغلوب شود افضلی حذف خواهد شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۲۹ نفر حضور دارند یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف  اریگلنت پریزرینی از آلبانی رفت و با پیروزی ۱۱ بر صفر به دور سوم رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور دارند علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف برنده کشتی بین سان از چین و روبایف از مولداوی می‌رود. جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا در گروه کریمی حضور ندارد و تا دیدار فینال با وی برخورد نخواهد کرد.

گفتنی است در رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان رضا اطری به گروه شانس مجدد رسید و باید در وزن ۵۷ کیلوگرم با برنده کشتی میان ماهیر امیرارسلان اف قهرمان بازی‌های اروپایی از آذربایجان و بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از مغولستان کشتی بگیرد و در صورت پیروزی در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به مصاف راوی کومار از هند می‌رود و در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز امیر محمدی یزدانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.


بیشتر بخوانید:مافیای کشتی در رقابت‌های جهانی/ آزادکار اخراج شده آذربایجانی به جدول مسابقات بازگشت!


انتهای پیام/

دو پیروزی و یک شکست برای ایران در کشتی آزاد قهرمانی جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار