وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

اختصاص ۲۰ میلیاردتومان اعتبار به توسعه بوم گردی اورامانات/بهره گیری حداکثری از ظرفیت شهرستان های مرزی برای ایجاد اشتغال

اختصاص ۲۰ میلیاردتومان اعتبار به توسعه بوم گردی اوراماناتشریعتمداری گفت: به منظور توسعه بوم گردی در منطقه اورامانات کرمانشاه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را به این امر اختصاص می‌دهیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حسین شریعتمداری وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: آن زمانی که استان‌های مرزی غرب کشور مستقیم درگیر جنگ بودند، استان‌های دیگر کشور از ارز ارزان قیمت برخوردار می‌شدند و سرمایه گذاری‌های بزرگی در آن‌ها انجام می‌گرفت برای استان‌هایی مانند کرمانشاه، خوزستان  که شرایطی مشابه دارند، باید برنامه اشتغال دیگری داشته باشیم.

شریعتمداری به قطب بودن استان کرمانشاه در منطقه غرب کشور هم اشاره کرد و گفت: جایگاه این استان باعث شده تا مردم آن انتظار بیشتری از دولت داشته باشند و از سوی دیگر برنامه‌های مختلفی برای جذب سرمایه و تامین مالی در استان انجام گرفته است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت مرز برای ایجاد اشتغال در شهرستان‌های مرزی کرمانشاه تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا موانعی که بر سر راه این هدف وجود دارد را برطرف و مبادلات را در مرز تسهیل کنیم یکی از اقدامات ایجاد تعاونی‌های صادراتی است که ما نیز حمایت کاملی از آن خواهیم داشت.

شریعتمداری افزود:   باتوجه به طبیعت منطقه اورامانات باید از این ظرفیت برای رونق گردشگری با بهره گیری از فضای مجازی و اینترنت استفاده کرد تا ایجاد اشتغال خوبی در این منطقه داشته باشیمبه منظور توسعه بوم گردی در منطقه اورامانات باتوجه به در جریان بودن پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی منطقه، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌دهیم.


بیشتر بخوانید:۱۳۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شد


وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: هرچند که بخشی از مشکلات فضای کسب و کار ملی است، اما در مجموع استان کرمانشاه در رتبه بندی فضای کسب و کار میان استان‌های کشور رتبه ۲۲ را دارد که این یعنی باید از ظرفیت نیروی انسانی و امکانات خود استفاده بیشتری کنید.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته ۴۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات سیستم بانکی کشور بوده، گفت: این رقم برای سال ۹۸ و تا پایان این سال به ۹۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که ما حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن را به توسعه اختصاص داده ایم، چراکه اشتغال پایدار در توسعه است.

او بیان کرد: بخشی از این اعتبار به موضوع یارانه دستمزد برای شغل اولی‌ها اختصاص یافته که برای استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرای این طرح ۱۰ هزار و ۷۴۰ نفر سهمیه در نظر گرفته ایم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش درپاسخ به درخواست نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی برای تمدید امهال وام مناطق زلزله زده هم گفت: برای تمدید این مهلت تلاش‌ها و پیگیری‌هایی خواهم داشت.

 

انتهای  پیام/ز

 

سفر وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار