کشف ۳۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در گچساران

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: بیش از ۳۰ هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از سال گذشته تاکنون در این شهرستان کشف و امحا شد.

کشف ۳۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در گچساران

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سهراب صیدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران،با بیان اینکه ۱۲ هزار مورد بازرسی از سال گذشته تاکنون از صنوف گچساران انجام شده گفت: ۷۰ مرکز متخلف توزیع مواد غذایی پلمپ شد.

او گفت: بیشترین میزان مواد کشف شده لبنیات، نوشابه، شیرینی ها، بیسکویت، رب گوجه فرنگی، روغن، بستنی و ترشیجات، کالباس، تنقلات و انواع نوشیدنی‌ها بوده است.

صیدی اضافه کرد: شهروندان باید به تاریخ تولید و مصرف اقلام و مواد مصرفی و خوراکی توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از خرید یا استفاده آن اجتناب کنند.

او همچنین گفت: با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه در اولویت است لذا با هر گونه تخلف در زمینه عرضه مواد غذایی فاسد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

صیدی با بیان اینکه ۱۷ باب داروخانه شبانه روزی و روزانه در شهر دوگنبدان خدمات رسانی می‌کنند گفت: چهار باب داروخانه در مراکز روستایی این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شد.

او افزود: بیش از ۴۰۰ بازرسی از داروخانه ها، عطاری‌ها و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی این شهرستان از سال گذشته تاکنون انجام شده است.

صیدی گفت: ۱۰ داروخانه در این شهرستان بدلیل گرانفروشی در این شهرستان شناسایی برای رسیدگی به تخلف و مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

صیدی با بیان اینکه مردم در خرید اقلام دارویی و بهداشتی به تاریخ انقضا و مجوز‌های آن دقت کنند، گفت: با هدف مبارزه با مواد غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته و حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۷۵۰ کیلوگرم دارو، لوازم بهداشتی و آرایشی غیرمجاز و تاریخ گذشته در این شهرستان امحا شد.

او در ادامه گفت: اکیپی متشکل از کارشناسان و بازرسان نظارت بر درمان به طور مداوم در حال بازدید از داروخانه‌ها و مراکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

صیدی افزود: شهروندان هرگونه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی موردنیاز خود را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز تهیه و از خرید دارو و کالا‌های قاچاق و غیرمجاز خودداری کنند.

او افزود: تعداد بیماران خاص شناسایی شده در این شهرستان ۲۰۰ نفر هستند

صیدی بیان کرد: معاینه و مشاوره‌های تخصصی، تامین دارو‌های تخصصی، انجام آزمایشات و خدمات تصویر برداری مشخص شده، خدمات توان‌بخشی، تزریق خون و فاکتور‌های انعقادی خونی از خدمات مورد حمایت بیماران خاص است که به صورت رایگان در مراکز درمانی شهرستان ارائه می‌شود.

او گفت: تالاسمی، بیماری‌های کلیوی دیالیزی، هموفیلی، ام اس و‌ای بی از جمله بیماری‌های خاص هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: یک میلیارد ریال امسال تخفیف دارویی به بیماران خاص در این شهرستان داده شد.

انتهای پیام/پ

مواد غذایی غیرقابل مصرف در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.