گوشی Mate 30 از فروشگاه Play Store پشتیبانی نخواهد کرد

مدیرعامل شرکت هوآوی در مراسم معرفی گوشی Mate 30 اعلام کرد که این گوشی به سرویس‌های گوگل وابسته نیست و از Play Store نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

گوشی Mate 30 از Play Store پشتیبانی نخواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوآوی به تازگی از دو گوشی جدید خود با نام‌های Mate 30 و Mate 30 Pro در مراسم خود که در مونیخ برگزار شده بود پرده برداری کرد و اطلاعات سخت افزاری و نرم افزار این گوشی‌ها را نیز اعلام کرد. پیش از معرفی این گوشی شایعات بسیاری مبنی بر اینکه این تلفن همراه در کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان و چند کشور دیگر عرضه نخواهد شد در فضای مجازی منتشر شده بود که هنوز هم مشخص نیست این شایعه صحت داشته باشد چرا که شرکت هوآوی اعلام کرد که این گوشی برای برخی از کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد اما هنوز نام این کشورها فاش نشده است.

اما مدیر عامل این شرکت به صراحت اعلام کرد که گوشی‌ها جدید شرکت هوآوی قرار نیست برای کشور انگلستان عرضه شوند. همچنین او اعلام کرد که گوشی‌های Mate 30 و Mate 30 Pro از سرویس‌های گوگل استفاده نخواهند کرد و با فروشگاه پلی استور نیز دیگر همکاری نخواهد داشت و کاربران باید تمامی برنامه‌های مد نظر خود را از فروشگاه Huawei App Store دریافت کنند.

گوشی Mate 30 از فروشگاه Play Store پشتیبانی نخواهد کرد

همچنین اگر کاربران فروشگاه گوگل پلی را به عنوان برنامه‌ای شخص ثالث روی دستگاه خود نصب کند، باز هم امکان استفاده از آن برای کاربر فراهم نخواهد بود و گوشی‌های جدید هوآوی مانع استفاده کاربر از این فروشگاه خواهند شد. در حال حاضر فروشگاه Huawei App Store از برنامه‌های زیادی پشتیبانی نمی‌کند و محدود کردن کاربران به استفاده از این فروشگاه برای شرکت هوآوی بسیار خطرناک خواهد بود.


بیشتر بخوانید: رکوردشکنی پرچمدار جدید ویوو دربنچمارک AnTuTu + تصاویر


مدیرعامل هوآوی به صراحت اعلام کرد که هوآوی رابطه بسیار خوبی با شرکت گوگل دارد اما دولت آمریکا هوآوی را مجبور به جدا شدن از گوگل کرده است و این شرکت چاره دیگری جز این اقدام ندارد. با این حال باید منتظر افزایش تعداد نرم افزارهای موجود در فروشگاه هوآوی باشیم تا شاید این شرکت بتواند از ریزش کاربران خود جلوگیری کند.

انتهای پیام/

فروشگاه Play Store از گوشی‌های جدید هوآوی حذف شد

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار