آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

راهبرد دشمنان، فشار حداکثری به ملت ایران/استفاده از توانمندی های داخلی شرط ایستادگی است

امام جمعه قم گفت:دشمن خیال کرده با فشار حداکثری می‌تواند خواسته هایش را تحمیل کند،باید بدانند کور خوانده‌اند.

شرط ایستادگی مقابل دشمن استفاده از توانمندی و منابع داخلی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری،خظیب جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، با نقل روایتی از امام علی (ع) در باب رعایت تقوای الهی اظهار داشت: آن حضرت فرموده‌اند؛ اگر تقوای الهی در کسی پیدا شد جمع کننده برکات فراوانی خواهد بود، خیر‌هایی که به‌وسیله هیچ‌چیز دیگری به دست نمی‌آید.

او یکی از مصادیق مهم امربه‌معروف را اجرای عدالت اجتماعی در جامعه برشمرد، سپس به موانع تحقق عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: بخشی از این موانع به مردم و بخشی دیگر به مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی برمی‌گردد.

امام جمعه قم با بیان موانع تحقق عدالت اجتماعی از سوی مسئولان و مردم ابراز کرد: در جامعه عدالت گریز نمی‌توان شاهد اجرای عدالت در چنین جامعه‌ای بود، همچنین گاهی مسئولان جامعه هم عدالت‌خواه بوده و درصدد اجرای عدالت هستند، اما ضعف نفس از ناحیه مردم مانعی در مسیر اجرای عدالت خواهد بود.

حسینی بوشهری بیان کرد: اگر مردم و آحاد جامعه رفتاری ظالمانه با یکدیگر داشته باشند، این دوری از انصاف، مانع بزرگی در راه اجرای عدالت اجتماعی خواهد بود.

او با اشاره به منشور امیرالمؤمنین (ع) خطاب به بازاریان و اصناف عنوان کرد: حضرت علی (ع) فرموده‌اند؛ تقوا را پیشه کنید، پیشاپیش از خدا طلب خیر کنید و با آسان گرفتن بر مشتریان از خداوند برکت بخواهید، خود را به بردباری و مدارا بیارایید، در معامله دروغ نگویید، از ظلم دست بکشید و هرگز به ربا نزدیک نشوید.

امام جمعه قم مطرح کرد: همان‌طور که از کارگزاران و مسئولان انتظار اجرای عدالت داریم از تک‌تک آحاد جامعه نیز این انتظار باید وجود داشته باشد.

حسینی بوشهری مسئله احتکار کالا در جامعه را مورداشاره قرار داد و گفت: عده‌ای می‌خواهند احتکار کنند تا در فرصت دیگری محصولی را به قیمت چند برابر به مردم بفروشند، در این صورت حاکم اسلامی می‌تواند در برابر این اشخاص بایستد و کالا را در برابر مردم قرار دهد.

او افزود: حضرت علی (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر نخعی فرموده‌اند؛ کسانی که معامله‌گر هستند نباید اجحافی به آن‌ها شود، اگر کسی رعایت این مسائل نکرد او را مورد مجازات قرار دهید، البته نباید زیاده‌روی در مجازات داشت.

خطیب جمعه قم در خطبه‌های دوم نماز، با نقل روایتی از امام صادق (ع) در باب تقوا گفت: هرکسی که به‌واسطه تقوا به خداوند متعال تمسک بجوید خداوند او را حفظ کرده و مشکلی متوجه او نخواهد شد.

حسینی بوشهری بیست و پنجم ماه محرم را مصادف با سالروز رحلت امام سجاد (ع) عنوان کرد و افزود: آن حضرت تا ۴۰ سال روز‌ها را روزه می‌گرفت و شب‌ها به عبادت خداوند متعال می‌پرداخت، اگر آب در برابر ایشان قرار می‌دادند، می‌گریست و می‌فرمودند؛ فرزند رسول خدا را تشنه به شهادت رساندند.


بیشتر بخوانید:ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد / مسئولان باید در برابر اروپایی‌ها با دقت عمل کنند


او تأکید کرد: از ملت عاشورایی و عزیز ایران اسلامی به خاطر عزاداری‌هایشان در ایام محرم قدردانی می‌کنیم، گزارش‌هایی که از سراسر کشور می‌رسد، این است که امسال عزاداری‌های عاشورایی پرشورتر از سال‌های گذشته بوده است.

امام‌جمعه قم با اشاره به‌پیش رو بودن هفته دفاع مقدس ابراز کرد: شجاعت، اعتمادبه‌نفس ملت ایران، روحیه معنویت‌گرایی و فرهنگ بسیجی ازجمله امور مهمی بودند که در دفاع مقدس ثبت شدند و باقی ماندند.

حسینی بوشهری با اشاره به بحث مذاکره با آمریکا گفت: راهبرد دشمنان ما فشار حداکثری به ملت ایران است، در رسانه‌ها بدون پرده‌پوشی می‌گویند که ما می‌خواهیم به ملت و دولت ایران فشار حداکثری وارد کنیم، آن‌ها در پی تحمیل خواسته‌های خود به مردم و مسئولان هستند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها هشدار داده‌اند که ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، به خاطر این است که نباید آن‌ها خیال کنند که فشار بر ملت و دولت جواب داده است و می‌توانند مذاکره کنند.

او  افزود: دشمن خیال کرده با فشار حداکثری می‌تواند ملت را تحت‌فشار قرار داده و به خیابان‌ها بکشاند، ما به آن‌ها اعلام می‌کنیم که شما کور خوانده‌اید و به فضل الهی ملت تا آخر خواهد ایستاد، منتهی این ایستادگی ما شرط دارد و شرطش این است که از توانمندی و منابع داخلی استفاده کنیم و سپس به دشمن بگوییم که در مقابل شما پیروز هستیم.

حسینی بوشهری با اشاره به حادثه پالایشگاه عربستان گفت: دشمنان نمی‌خواهند بپذیرند که انصارالله و مردم مظلوم یمن این اتفاق را رقم‌زده‌اند و هرروز یک کشور را متهم می‌کنند، عربستان چند سالی است که با ملت مظلوم یمن می‌جنگد، بمب‌هایی که سر مردم یمن ریخته می‌شود نمی‌پرسید که این سلاح‌ها مربوط به کدام کشور است، اما در حادثه آرامکو می‌پرسید که این بمب‌ها متعلق به کدام کشور است؟

او تأکید کرد: مردم مظلوم، جبهه مقاومت و انقلابیون دنیا وارد صحنه شده و بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به دشمن وارد خواهد آورد، امروز جبهه مقاومت به این رسیده که چگونه در برابر دشمن ایستادگی کرده و او را سرجایش بنشاند.

خطیب جمعه قم سپس با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه گفت: اگر امروز در صنایع مختلف موشکی و هسته‌ای حرف نخست را در دنیا می‌زنیم به دلیل تحصیل علمی است که در مراکز مختلف داریم.

حسینی بوشهری در پایان با اشاره به حرکت عظیم اربعین حسینی عنوان کرد: این منظره تماشایی بوده و چنین حرکتی را در هیچ جای دیگر دنیا شاهد نیستیم، از دولت و مردم عراق صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم امسال هم حرکت عظیم اربعین خاری در چشم آن‌هایی باشد که نمی‌خواهند این حرکت شکل بگیرد.

انتهای پیام/ش

خطبه‌های نماز جمعه قم در ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

برچسب ها: نماز جمعه ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.