آمادگی دستگاه‌های خراسان شمالی برای مقابله با سیل در نیمه دوم سال

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با سیل در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: در این زمینه قرار است لایروبی تمامی مسیل‌ها در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در این راستا تمام مبادی خطرزا و نقاط حادثه خیز استان شناسایی شده است و شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها هم موظف به رفع انسداد و گرفتگی لوله‌ها و لایروبی مسیل‌ها شده اند تا از ورود آب در زمان شدت گرفتن بارش‌ها به شهر‌ها تا حد امکان جلوگیری شود.

نظری با اشاره به مهلت ۴۵ روزه داده شده به راهداری برای انجام مطالعات مربوط به پل‌ها و ابنیه‌های بین راه ها، اظهار داشت: بر این اساس قرار است در مدت سه ماه آینده عملیات اجرایی احداث این پل‌ها پس از مطالعات آغاز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری بر اساس اولویت بندی صورت گرفته در ابتدا مطالعات لازم برای احداث ۸۶ پل مهم و تاثیرگذار در رفت و آمد شهری و روستایی به ویژه در شهرستان‌های رازوجرگلان و مانه و سملقان انجام می‌شود.

سیلاب‌های نیمه نخست امسال هشت هزار میلیارد ریال به حوزه‌های مختلف کشاورزی و زیرساختی استان خسارت زد که تاکنون در مجموع پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این مناطق مصوب شده که سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال آن برای جبران خرابی واحد‌های سیلزده در قالب تسهیلات اختصاص یافته است.

از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز در ۱۱ بخش برای جبران خسارات وارده مصوب شده که تاکنون هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آن در بخش‌های کشاورزی، بازسازی تاسیسات توزیع برق، ایستگاه‌های پمپاژ و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها تخصیص یافته است.

در حال حاضر تمام اعتبارات ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل ابلاغ شده که با بازسازی این واحد‌ها تمامی آن‌ها به واحد‌های ایمن روستایی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/د

آمادگی دستگاه‌های خراسان شمالی برای مقابله با سیل در نیمه دوم سال

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.