تاکید جانسون و امیر قطر بر پایان جنگ در یمن

نخست وزیر انگلیس و امیر قطر با محوریت تنش های اخیر در خاورمیانه با هم گفت و گو کردند.

تاکید جانسون و امیر قطر بر پایان جنگ در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و امیر قطر امروز جمعه در گفت و گویی در لندن خواستار پایان جنگ در یمن شدند.

جانسون و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در خصوص آنچه از سوی انگلیس به عنوان اقدامات بی ثبات کننده ایران خوانده شد، ابراز نگرانی کردند. دو طرف بر کاهش تنش‌ها در منطقه توافق نظر کردند.

دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد جانسون به امیر قطر گفت انگلیس به اتحاد منطقه خلیج فارس و امنیت ملی قطر پایبند است. امیر قطر و نخست وزیر انگلیس همچنین بر پایان جنگ در یمن توافق نظر کردند. آن‌ها همچنین مسئله حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو را مورد بحث قرار دادند.

روز شنبه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکو را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان سعودی شد. ادعا‌ها و اتهام‌زنی‌های بی اساس علیه ایران در حالی بیان می‌شود که نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
ای رهبران سیاسی و نظامی انصارالله ای ژنرال یحیی السریع و ای ژنرال عابدالثور......... :
این اعلام پایان و توقف جنگ نیست بلکه این معنای
حقوق بشر=تامین نفت است که تا بحال در مقابل تلفات انسانی ملت مظلوم یمن و بمباران شبانه روزی کشورتان هم نابینا هم ناشنوا و هم گنگ و اصم بود ولی با بمباران شرکت نفتی آرامکو و قطع 50% نفت دنیای صنعتی اروپا و آمریکا و تبعاتش بر صنایع و تولید کارخانجات اسلحه سازی صدای توقف جنگ از همه طرف شنیده میشود و این خرید زمان برای دشمنان شماست نباید فریب خدعه و نیرنگ آمریکا و اروپا را بخورید........ما اعتقاد داریم که: کل یوم عاشورا و کل ارض کرببلا امروز تمثال معنای واقعی قیام عاشورا در کشور مظلوم یمن است یعنی: ملت مظلوم یمن نیز مانند اهل بیت امام حسین(ع) امروز در محاصره است یزیدیان دیروز با "بستن آب به روی اهل بیت امام حسین (ع)" آنان را محاصره کردند و امروز یزیدیان زمان ما با "بستن تمام راههای بشر دوستانه به روی ملت یمن که از تمام جهات: داروئی - غذائی - تسلیحاتی میباشد"
دیروز قهرمان دشت کربلاء زینب کبری(س) بود که قیام عاشورا را ادامه داد و باقی ماندگان و شهداء دشت کربلاء را هدایت کرد.....و امروز مادران شهید پرور یمنی که علی اصغرها و قاسم ها و علی اکبرها از دست داده اند و راه زینب کبری (س) را در یمن ادامه میدهند پایان جنگ شما باید الگوئی مانند جنگ هشت ساله ایران و عراق داشته باشد یعنی کاری کنید که ارکان کاخ آل سعود بر سرشان تخریب شود و تمام شریان نفتشان منقطع گردد و همین رهبران آمریکائی و اروپائی طناب اعدام را به گردن رهبران آل سقوط بیندازند مثل صدام حسین........... در فردای بازسازی دو ملت یمن و آزادگان و آزادیخواهان عربستان از مکه تا یمن تا عراق راهپیمائی اربعین حسینی و این خط جهانی امت اسلامی را احیاء و جهانی و بین المللی کنند در منطقه ما ایالات متحده آمریکا و اعراب جاهل و رژیم صهیونیستی اسرائیل و اروپائیان در یک اتحاد با همدیگر طوری رفتار کرده اند که یا با کشتار و یا با جنگهای نیابتی مسلمانان را با دست مسلمانان کشتار میکنند و هیچ فرقی هم ندارد که این مسلمانان از شیعیان باشند یا از اقوام سنی و کرد و مسیحی...... بلکه با عنایات به همین موضوعات است که چه بسا قیام متصل به ظهورامام مهدی(عج) بدست رزمندگان یمن در حال حادث شدن است و این خط راهپیمائی اربعین حسینی از حرم شریفین مکه و مدینه تا حرم امام حسین(ع) جهانی خواهد شد پس ارزش خودتان را کم ندانید و ارزش خون شهداء یمن را بی ارزش ندانید شاید خداوند قیام رهبران انصارالله را مقدمه جهانی شدن متصل به قیام مهدی(عج) قرار داده باشد از کسانی که جان و مال و خون خود را اهداء به قیام انصارالله کرده اند پاسداری کنید و فریب خدعه ها و نیرنگ ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا را که متحدان قسم خورده آمریکا هستند را نخورید چون به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستند حتی اگر قول و عهدشان به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده باشد فریب هائی که به کشور ایران و کره شمالی و لیبی زدند نمونه ای بسیار بارز و جهان شمول است کمی تحقیق کنید اگر خلاف نوشته بودم عمل نکنید دشمنان شما بدنبال خرید وقت و زمان هستند تا تجدید قوا کنند و بر عکس شما در این برهه از زمان باید ضربه نهائی را وارد کنید عنایت داشته باشید که تمام خانواده ها و اقوام و طوایف عربستانی که یا اعدام شدند یا زندانی شده اند و یا با اره تکه تکه و در اسید ذوب شدند همه و همه تبدیل به بمبهای ساعتی متحرک در حال انفجار هستند که در جای جای عربستان می توانند چاشنی های انفجاری آنان توسط شما هوشمندانه عمل کنند.......اگر به قیام عاشورا اعتقاد داشته باشید قیام انصارالله میتواند به مقدمه قیام مهدی(عج) متصل شود ماشاءالله انشاءالله....................
آخرین اخبار