موکب قزوین در نجف راه اندازی می‌شود

موکب مرکزی استان قزوین با نام موکب سیدالشهدا امسال برای سومین سال در شهر نجف راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد خورشیدی مسئول قرارگاه نجف ستاد مردمی اربعین قزوین از راه اندازی موکب مرکزی استان قزوین به نام "موکب سیدالشهدا" در نجف خبر داد و گفت: ابن موکب به مساحت ۴۰۰ متر در جوار حرم امیرالمونین (ع) و با استفاده از ساختمان‌های همجوار دایر می‌شود.

به گفته خورشیدی، امسال با توجه به پیش بینی افزایش حضور زائران نسبت به پارسال در پیاده روی اربعین، ظرفیت موکب افزایش می‌یابد و آمادگی پذیرش هزار و ۵۰۰ نفر را برای اسکان دارد.

او بیان کرد: هر شب مراسم عزاداری در موکب شهر مقدس نجف برگزار خواهد شد، اما به مدت پنج شب از نوزدهم تا بیست و سوم مهرماه ویژه برنامه عزاداری را داریم و سخنرانان و مداحان مطرح استان حضور خواهند داشت.

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین خاطرنشان کرد: این پنج شب عزاداری به عنوان افتتاحیه اربعین و در جوار حرم امیرالمونین (ع) است که به بحث معرفت و چرایی پیاده روی اربعین پرداخته می‌شود.

خورشیدی اضافه کرد: همچنین برای کودکان هم یک مهد پیش بینی شده است که وقتی زائران برای یک شب در موکب حضور دارند بتوانند از این فضا برای فرزندانشان استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: یک حسینیه در موکب سیدالشهدا فراهم شده است که همه روزه نماز جماعت، بیان احکام، نهج البلاغه و زیارت امین الله برگزار می‌شود.

او گفت: موکب سیدالشهدای قزوین در نجف از شانزدهم مهرماه تا روز اربعین آمادگی آماده پذیرش زائران پیاده روی اربعین است.

خورشیدی بیان کرد: دیروز اولین تیم ۱۵ نفری "خادمین پیشرو" برای آماده سازی و تجهیز موکب در شهر مقدس نجف اعزام شدند.

او ادامه داد: تیم دوم ۱۰ نفری هم برای کار‌های فنی و تجهیزات اعزام می‌شود و چهاردهم مهر هم تیم خادمان موکب اعزام می‌شوند که تا ۳۰ مهرماه برای پذیرایی از زائران مستقر خواهند بود.

این مسئول افزود: به طور کلی ۲۰۰ نفر با ۴ تیم در موکب سیدالشهدا فعالیت می‌کنند و در مدت این یک ماه در نجف حضور دارند.

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین گفت: زائران توجه داشته باشند که اسکان در موکب سیدالشهدا یک شب است و امکان اسکان چندین روز وجود ندارد.

او با بیان اینکه جمعیت زائران امسال ۲ تا ۲ ونیم برابر خواهد شد، ادامه داد: به زائران توصیه می‌کنیم که پس از یک شب اسکان در نجف راهی طریق‌الحسین شوند و پیاده روی را آغاز کنند.

خورشیدی عنوان کرد: در موکب سیدالشهدا به مدت ۱۰ شب خدمات اسکان و خواب برای زائران داریم که به طور کلی به ۱۵ هزار نفر خدمات خواهیم داد.

به گفته او، در این ۱۰ روز ۴۵ هزار پرس غذا در صبحانه، نهار و شام توزیع خواهد شد.

خورشیدی گفت: زائران برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه اطلاع رسانی موکب نجف در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و بله مراجعه کنند و راه‌های کمک و واریز نذورات در همین صفحات اعلام شده است.

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین افزود: زائران باید توجه کنند موکبی که برپا می‌شود نقش خدمت‌رسانی به زائران به معنای عام را دارد و نباید به عنوان خدمات در قالب یک هتل اقامتی به آن نگاه کرد چراکه ما از ظرفیت استان و خیران استفاده می‌کنیم و اولویت ما مردم قزوین است.

انتهای پیام/ک

در موکب سیدالشهدا به مدت ۱۰ شب خدمات اسکان و خواب به زائران داده می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار