مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خبرداد:

برگزاری بیش از ۱۳۰ جشنواره تابستانه در استان یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در تابستان امسال بیش از ۱۳۰ جشنواره در سراسر استان برگزار شد.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به برگزاری بیش از ۱۳۰ جشنواره تابستانه در استان گفت: بیشتر این جشنواره‌ها در روستا‌ها و با مشارکت صد درصدی مردم محلی برگزار شد.

فاطمی افزود: معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستا‌ها از دستاورد‌های برگزاری این جشنواره‌ها در استان یزد بود و باعث شد تا سابقه تاریخی روستا‌ها بررسی و شناخته شود.

او با بیان اینکه جشنواره‌های تابستانه با حضور حداکثری مردم و گردشگران به خصوص گردشگران خارجی برگزار شد، اظهار داشت: گردشگران با شرکت در این جشنواره‌ها با فرهنگ بومی، محصولات کشاورزی، صنایع دستی و جاذبه‌های آن مناطق آشنا شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد، رشد تعداد جشنواره‌های استان را قابل توجه دانست و افزود: امسال شهرستان تفت بیشترین تعداد و شهرستان اردکان کمترین عملکرد را در برگزاری جشنواره‌های تابستانه داشتند.

او گفت: تابستان سال گذشته جشنواره زردک خرانق از بهترین جشنواره‌های روستایی بود که توانست داشته‌های این منطقه را در کنار یک محصول شاخص کشاورزی آن معرفی کند و جشنواره عسل روستای بنادکوک از بهترین جشنواره‌های روستایی تابستان امسال بود.

مصطفی فاطمی با تاکید بر برند سازی جشنوار‌های استان افزود: جشنواره خیار و محصولات گلخانه‌ای اشکذر و دومین جشنواره قرمه شهرستان مهریز از جشنواره‌های پیش رو در استان یزد است.

انتهای پیام/ غ

بیش از ۱۳۰ جشنواره تابستانه در استان یزد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.