واکسن ابزار است/ سلامت طیور در گرو رعایت دستورالعمل های دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: واکسن یک ابزار است که در کنارش رعایت تمام دستورالعمل‌های دامپزشکی جهت تامین سلامت طیور ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در جمع هیئت مدیره اتحادیه‌ها و صنوف مرتبط با طیور استان، گفت: تمام توان خود را برای حمایت از تولید به کار گرفته‌ایم، واکسن فقط یک ابزار است، اما در کنار آن رعایت تمام دستورالعمل‌های دیگر دامپزشکی نیز برای تامین سلامت طیور ضروری است.

او ادامه داد: اگر مرغداران استان در تهیه واکسن مشکلی دارند به ما گزارش دهند و این جلسه نیز برای بررسی مشکلات از جمله مشکل تامین واکسن مرغداران برگزار شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ما ابزار‌های نظارتی خود را نیز داریم، ولی اتحادیه‌ها و صنوف مرتبط با طیور برای اعمال مدیریت بهتر و پیشبرد بیشتر امور باید کمک کنند.

شریعتی افزود: به گزارشات مستند افراد و نهاد‌های مرتبط با طیور مبنی بر گران فروشی واکسن به شدت حساس هستیم و یادآوری می‌کنم تمام گزارش‌های شما از تخلفات این حوزه به دقت و با سرعت، بررسی و تاحصول نتیجه پیگیری خواهد شد، به عنوان نهاد دولتی خود را موظف به حمایت از تولیدکنندگان طیور به ویژه مرغداران می‌دانیم.

او ادامه داد: با توجه به سیاست‌های اخیر سازمان دامپزشکی کشور، تنوع واکسن‌های دام و طیور موجود در بازار افزایش پیدا کرده و این موضوع از نقاط قوت است و البته در شرایط فعلی، هدف اولیه ما تامین واکسن به میزان مورد نیاز است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی خطاب به تولیدکنندگان و اعضای اتحادیه‌های مرتبط با طیور استان، گفت: با همکاری با دامپزشکی نگذارید واسطه‌ها و دلال‌ها در زمینه واکسن طیور فعالیت کنند و فشار‌ها را به تولید کنندگان بیشتر کنند؛ ما نیز از نقطه اول تولید تا نقطه نهایی با هر متخلفی به شدت برخورد می‌کنیم.

شریعتی افزود: با توجه به شروع نیمه دوم سال و فرا رسیدن فصل‌های پاییز و تابستان و مخاطرات مربوط به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تاکید ما بر انجام اقدامات امنیت زیستی بوده و لازم است گزارش هرگونه تلفات غیرعادی در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی اعلام شود.

او با اشاره به اقدامات دامپزشکی در جهت کنترل بیماری نیوکاسل برای حفظ سلامت صنعت طیور، تصریح کرد: از تمامی تشکل‌های طیور و مرغداران خواستارم تا در اجرای طرح ملی مراقبت بیماری نیوکاسل و به ویژه انجام واکسیناسیون طیور بومی علیه نیوکاسل همکاری لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام//ف.س
 

نگذارید واسطه‌ها و دلال‌ها در زمینه واکسن طیور فعالیت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار