چگونه طلا را براق کنیم؟

در این مطلب ۶ روش براق کردن طلا را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درخشنگی طلا در زیبایی طلا بسیار تاثیرگذار است، اما طلا پس از مدتی براق بودن خود را از دست می‌دهد و کمی از درخشندگی آن کمی کم می‌شود. ما در اینجا ۶ روش براق کردن طلا را توضیح می‌دهیم.

چگونه طلا را براق کنیم؟

۱_مایع ظرف شویی
برای این کار مقداری مایع ظرفشویی در آب گرم بریزید و سپس طلا‌های خود را درون آن آب گرم قرار داده تا خیس بخورد سپس با مسواک شروع به تمیز کردن کنید.
بعد از برس زدن طلا، آن را با آب داغ بشویید و خشک کنید.

۲_نوشابه
درون یک کاسه آب، مقداری نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی بریزید. سپس طلای خود را درون محلول بریزید. تا چند دقیقه‌ای خیس بخورد.
بعد از این که طلا درون محلول خوب خیس خورد آن را به وسیله یک مسواک نرم برس بزنید.
بعد از اینکه تمام سطوع طلا را با مسواک فرچه کشیدید. تکه طلا را درون آب گرم قرار دهید سپس طلا را خشک کنید.

۳_آمونیاک

ابتدا مقداری آمونیاک را درون ظرف آب می‌ریزیم (البته برای جلای بهتر میتوانید از پودر صابون هم استفاده کنید). نسبت آمونیاک به آب باید ۶/۱ باشد. شما. چون با آمونیاک سر و کار دارید، حتما از دستکش استفاده کنید و احتیاط لازم را به خرج دهید؛ که طلای موردنظرتان را درون محلول آب و آمونیاک قرار دهید و اجازه دهید تا ۱ دقیقه خیس بخورد، سپس آن را خارج کنید.
وقتی پس از یک دقیقه طلا را از مخلوط آب و آمونیاک جدا کردید، به دقت مشاهده کنید که خراش‌های روی طلا برطرف شده است و یا نه، سپس آن را با تکه پارچه نرم پاک کنید.

۴_خمیر دندان
مقداری خمیردندان را بر روی یک مسواک نرم بریزید و با آن جواهرات را تمیز نمایید سپس طلا و جواهرات خود را کامل بشویید و آن‌ها را خشک نمایید.

۵_آبلیمو
ابتدا مقداری آبلیمو و کمی مایع ظرفشویی درون ظرف بریزید سپس طلا‌های خود را درون ظرف بریزید و بگذارید مقداری خیس بخورند سپس شستشو دهید و خشک نمایید.

۶_الکل
طلا‌های خود را در الکل ۹۰ درجه به مدت دو تا سه ساعت بگذارید و سپس با پارچه پشمی آن را خشک و براق نمایید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.