دانستنی حقوقی؛

دیه چه زمانی از بیت‌المال پرداخت می‌شود؟

یک وکیل پایه یک دادگستری درباره پرداخت دیه از سوی دولت توضیحاتی داد.

دانستنی حقوقی؛ / دیه چه زمانی از بیت المال پرداخ می‌شود؟ / چه زمانی دیه را از صندوق دولت پرداخت می‌کنند؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس قانون، پرداخت دیه یکی از مواردی است که باید از سوی خانواده قاتل به خانواده مقتول داده شود.

میزان دیه در قانون مشخص شده و پرداخت آن بر عهده شخصی است که به فرد مقابل خود ضربه‌ای را وارد کرده است، اما برخی از مواقع پرداخت دیه از سوی حساب دولت و از بیت المال پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید: آیا شهادت دروغ دادن در دادگاه جرم است؟


مهدی عزیززاده وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مواردی که دیه از سمت دولت پرداخت می‌شود، اظهار کرد: اگر قتل در شوارح عمومی رخ دهد، در آن زمان دیه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

پرداخت دیه در مکان‌های عمومی با دولت است

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: برای مثال اگر فردی در خیابان کشته شود و فرد قاتل پیدا نشود، در آن زمان مسئولیت پرداخت دیه با دولت است.

او با اشاره به اینکه اگر قتل خارج از مکان‌های عمومی رخ دهد، دیگر پرداخت دیه وظیفه دولت نیست، بیان کرد: اگر قتل داخل خانه رخ دهد، مسئولیت پرداخت دیه با صاحب خانه است.

عزیززاده تصریح کرد: تنها دیه مواردی که در مکان‌های عمومی رخ دهد و فرد قاتل مشخص نباشد، از صندوق بیت المال پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

چگونگی شرایط پرداخت دیه از سوی دولت

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار