استاندار سمنان:

حساسیت جامعه در قبال نحوه مقابله با بیماری‌ها می‌بایست ارتقا پیدا کند

علیرضا آشناگر با اشاره به ارتقا حساسیت جامعه در قبال نحوه مقابله با بیماری گفت: شاخص سرزندگی و نشاط در سطح استان افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگراستاندار سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان سمنان ضمن بیان اینکه رشد بیماری‌هایی نظیر سرطان بر اساس آمار اعلام‌شده نگران‌کننده است، گفت: هرچند که از متوسط آمار جهانی پایین‌تر هستیم، اما می‌بایست حساسیت جامعه را نسبت به سرطان افزایش داد و دراین‌بین نباید به دنبال پمپاژ ترس در میان مردم بود.

او ضمن بیان اینکه شاخص سرزندگی و نشاط در سطح استان سمنان باید افزایش یابد، افزود: دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان می‌بایست برای این منظور برنامه‌های خود را در رابطه با کنترل و مهار سرطان ارائه دهند تا اعتبارات لازم تخصیص یابد.

استاندار سمنان بابیان اینکه صداوسیما نیز باید برنامه‌های خود را در رابطه با افزایش آگاهی‌های عمومی در خصوص سلامت و بهداشت ارائه کند، ابراز داشت: آموزش، مشاوره و بهره‌مندی از کمک دستگاه‌های مختلف به‌ویژه صداوسیما در افزایش آگاهی مردم در خصوص سرطان بسیار مؤثر است.

آشناگر ضمن بیان اینکه بیماران سرطانی، گرانی دارو و هزینه‌های درمانی بخش مهمی که باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد کم‌تحرکی عامل بسیاری از معضلات و بیماری‌ها است لذا این مهم می‌طلبد تا دستگاه‌هایی نظیر ورزش و جوان نیز برنامه‌های خود را ارائه دهد.

او ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان در خصوص ایجاد تحرک و فعالیت‌های عمومی جسمی و ورزشی دارای برنامه باشد، افزود: ایجاد فضای شاد و گسترش نشاط اجتماعی در سطح استان موجب کاهش میزان آثار منفی بیماری‌ها خواهد شد لذا باید کوشید تا این امر در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام/ح

شاخص سرزندگی و نشاط در سطح استان افزایش یابد

برچسب ها: استانداری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.