یزدانی با شکست حریف روس سهمیه المپیک گرفت/ آزادکار لبانی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی کشتی نگرفت

حسن یزدانی به دیدار نیمه نهایی کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر نورسلطان قزاقستان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های اوزان ۶۱، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز (شنبه) در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر اسپینال از پورتوریکو را مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل استفان ورب از مجارستان در حالی که ۹ بر ۲ پیش بود با ضربه فنی پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. یزدانی  در همان تایم نخست درحالی که ۴ بر ۲ از  نایفونوف از روسیه پیش بود با ضربه فنی پیروز میدان شد و ضمن راهیبابی به  دیدار نیمه نهایی سهمیه المپیک را نیز کسب کرد.


بیشتر بخوانید:کریمی با شکست حریف روس مقتدرانه به فینال رسید/ امامی به رده بندی رفت و محبی حذف شد


در وزن ۶۱ کیلوگرم ۲۵ نفر حضور دارند، بهنام احسان پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل رجب توپال دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه پیروز شد. وی دور بعد به مصاف  احمدنبی گوارزاتیلوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان رفت و در یک رقابت زیبا و نزدیک با نتیجه ۱۳ بر ۱۲  پیروز میدان شد و به نیمه نهایی رسید.

 از حواشی وزن ۸۶ کیلوگرم می توان به عدم رویارویی دومنیک ابونادر، کشتی گیر لبنانی و دارنده مدال نقره آسیا مقابل نماینده رژیم صهیونیستی اشاره کرد. این آزادکار لبانی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین حاضر به رقابت با کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس نشد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری پس از استراحت در دور اول در دور بعد مقابل رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان کشتی در حالی که شروع بسیار خوبی داشت اما در نهایت با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر به دیدار فینال باشد تا بتواند برای کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد به کار خود ادامه دهد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی در دور اول مقابل ابراهیم جیفتجی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از ترکیه با نتیجه ۹ بر یک پیروز شد و به دور دوم رسید. وی در دور بعد مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان با نتیجه ۱۱ بر ۸ مغلوب شد و برای ادامه کار باید منتظر حضور این کشتی گیر به دیدار فینال باشد که با توجه به حضور کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در این گروه احتمال حذف شعبانی وجود دارد.

گفتنی است در رقابت‌های دو وزن نخست رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم به مقام پنجم رسید و سهمیه المپیک را کسب کرد. امیر محمد یزدانی نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

همچنین در رقابت‌های چهار وزن دوم علیرضا کریمی به فینال وزن ۹۲ کیلوگرم رسید، یونس امامی راهی دیدار رده بندی وزن ۷۰ کیلوگرم شد. رضا افضلی و یداله محبی در اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.


بیشتر بخوانید:معرفی نفرات برتر دو وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان/ ایران یک سهمیه و بدون مدال


انتهای پیام/

دو سهمیه المپیک برای ایران در کشتی آزاد قهرمانی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار