کتابخانه شهید مظاهری مریانج گشایش خواهد یافت

مدیرکل کتابخانه های استان همدان گفت: کتابخانه شهید مظاهری مریانج چهارم آبان به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری کتابخانه شهید مظاهری مریانجبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه های استان همدان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت:کتابخانه شهید مظاهری مریانج با یک هزار و ۴۰۸ مترمربع در حال تکمیل است و با خریداری تجهیزات مورد نیاز،  ۴ آبان به بهره برداری  می‌رسد.

زارعی ادامه داد: تا پایان سال ۹۷ اعضای عضو در کتابخانه‌های عمومی استان  ۳۰ هزار و ۲۱۹ نفر بودند  که ۱۱ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه های استان همدان با اشاره به اینکه امسال اعضای عضو در کتابخانه‌های عمومی استان به ۳۲ هزار و ۲۵۵ نفر رسیده  است، افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری این میزان به بیش از ۳۳ هزار نفر هم برسد.

زارعی ادامه داد: نخستین کتابخانه سیار شهری در همدان نیز با عنوان یار مهربان ، ۱۱ شهریور راه اندازی شد.

او گفت: در برخی نقاط که زیرساخت‌های لازم برای مطالعه وجود ندارد کتابخانه سیار مستقر در اتوبوس کتاب‌ها را برای استفاده مردم در دسترس آن ها قرار می دهد .

مدیرکل کتابخانه های استان همدان با بیان اینکه کتابخانه سیار مجهز به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب، چندین عنوان نشریات (روزنامه و مجله)، وسایل کمک آموزشی و اسباب بازی است، بیان کرد: این کتابخانه نیز مانند دیگر کتابخانه‌های عمومی دارای بخش‌های مختلف از جمله بزرگ‌سالان، کودک، استان شناسی، دفاع مقدس است.

زارعی افزود: امسال ۱۴۵۴ نسخه کتاب به امانت گرفته شده است که ۳۲ در صد افزایش داشته است و این نشان می‌دهد که مردم نسبت به سال‌های گذشته بیشتر کتاب مطالعه کرده اند.

او بیان کرد: نیم درصد از کل در آمد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه عمومی هر شهر واریز می شود که یکسری از هزینه‌های جاری از این راه تامین می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های استان همدان افزود: به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۵ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است.

زارعی با اشاره به اینکه امسال در جشنواره رضوی ۱۲۵۰۰ نفر شرکت کردند افزود: تعداد ۸۲  نفر از برگزیگان تجلیل شدند.

انتهای پیام/ب

افزایش حدود ۱۲ درصدی اعضای کتابخانه های عمومی استان همدان 

برچسب ها: کتاخوانی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
خوبه منتظریم